ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19 НА КАФЕДРІ ФАРМАКОЛОГІЇ З КЛІНІЧНОЮ ФАРМАКОЛОГІЄЮ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.1.11969Ключові слова:
COVID-19, карантин, дистанційне навчанняАнотація
Пандемія COVID-19 стала найбільшим викликом, з яким стикнулися учасники різних рівнів навчального процесу в усьому світі. Запровадження карантину на території України із забороною відвідування здобувачами закладів освіти викликало необхідність організувати навчальний процес он-лайн у надзвичайно короткий термін із врахуванням унікальності потреб для кожного предмета. Це кардинально змінило підходи до викладання дисциплін, для яких такий формат не був типовим, і стало нелегким випробуванням як для викладачів, так і студентів, адже вимагало дуже високого рівня організованості обох сторін. З такими труднощами зіткнулися учасники навчального процесу Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, проте дистанційна форма занять була опанована досить швидко, що дозволило забезпечити хороший рівень підготовки здобувачів освіти. У даній статі розповідається про досвід викладання предмета «Фармакологія» на кафедрі фармакології з клінічною фармакологією в умовах карантинних обмежень, зумовлених пандемією COVID-19, описуються засоби комунікації, інноваційні технології та методики викладання дисципліни, що застосовуються для організації навчального процесу в режимі он-лайн. Дистанційна модель навчання сприяла розвитку інтерактивних методів обговорення матеріалу та оцінювання знань. Проте великим недоліком такого формату є нижча об’єктивність оцінювання знань студентів у зв’язку із можливістю застосування ними додаткових матеріалів під час семінарської частини заняття та тестового контролю. Хоча і студенти, і викладачі кафедри фармакології з клінічною фармакологією були змушені стикнутися з різноманітними проблемами, які вимагали швидкої адаптації до змін, однак, врешті, вдалося забезпечити високу якість навчального процесу.
Посилання
Kovalchuk, L.Ya. (2009). Vprovadzennia novitnikh metodyk i system navchalnoho protsesu v Ternopilskomu derzhavnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horbachevskoho [Implementation of modern methods and systems of educational process in I. Ya. Horbachevsky Ternopil State Medical University]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 10-14 [in Ukrainian].
Shulhay, A.H., Fedonuk, L.Y., Mudra, A.Y., & Ole¬shchuk, O.M. (2018). Mizhdystsyplinarna integratsiia iak skladova problemno-orientovanoho navchannia u medychnomu universyteti [Interdisciplinary integration as a part of problem-based learning in the medical university]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 113-116 [in Ukrainian].
Posokhova, K.A., Oleshchuk, O. M., & Shevchuk, O.O. (2012). Vykladannia pharmakolohii – deiaki pidsumky i perspektyvy [Pharmacology teaching – some results and perspectives]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 146-150 [in Ukrainian].
Cabinet of Ministers of Ukraine. (2020). Pro zapobihannia poshyrenniu na terytorii Ukrainy koronavirusu COVID-19: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 11 berez. 2020 r. № 211 [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of 11.03.2020 No. 211 “On Prevention of Spread in Ukraine of coronavirus COVID-19”]. Retrieved from: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zapobigannyaposhim110320rennyu-na-teritoriyi-ukrayini-koronavirusu-covid-19 [in Ukrainian].
Daniel, J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96.
Prokopenko, I., & Berezhna, S. (2020). Higher Education Institutions in Ukraine during the Coronavirus, or COVID-19, Outbreak: New Challenges vs New Opportunities. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 12, 130-135.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.