КОМУНІКАТИВНІ ВПРАВИ ЯК СКЛАДОВА ІНШОМОВНОЇ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

Автор(и)

  • H. Ya. Kitura https://orcid.org/0000-0001-7271-6364
  • I. I. Vorona Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-9118-9456
  • N. Ya. Kovtun Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11667

Ключові слова:

англійська мова за професійним спрямуванням (ESP), комунікативні вправи, іншомовна фахова компетентність, система вправ

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню доцільності використання англомовних комунікативних вправ як складової формування фахової компетентності у студентів медичних ВНЗ. З’ясовано суть іншомовної компетенції, що є важливим концептом професіограми майбутнього працівника охорони здоров’я. Наголошується, що формування іншомовної фахової компетентності студента-медика є невід’ємним аспектом професійно орієнтованого навчання у медичному ВНЗ і здійснюється шляхом опанування особливостей мовної компетенції на її фонетичному, лексичному та граматичному рівнях вивчення. Увага акцентується на необхідності аналізу навчальних лексичних завдань як фундаментальної основи курсу іноземної мови за професійним спрямуванням (ESP). Розглядаються питання змістового наповнення курсу ESP, відбору навчального лексичного матеріалу, розвитку комунікативного компонента в процесі оволодіння студентом іншомовними фаховими уміннями. Охарактеризовано основні складові лексичної компетенції студентів-медиків, розглянуто науково обґрунтовану класифікацію системи вправ для формування мовленнєвої компетенції; наголошено на необхідності засвоєння лексики для правильного оформлення висловлювання. Запропоновано зразки комунікативних лексичних вправ, які необхідні для здійснення фахової мовленнєвої діяльності студентів-медиків на заняттях англійської мови за професійним спрямуванням. З’ясовано, що використання комунікативних завдань на заняттях англійської мови за професійним спрямуванням розвиває мовленнєві навички та вміння, які надають можливість давати оцінку, висловлювати власну думку і сприяють саморозвитку та самоактуалізації студентів-медиків.

Біографії авторів

H. Ya. Kitura

ResearcherID Q-5784-2016

I. I. Vorona, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-4691-2016

Посилання

Avrakhova, L.Ya., & Lavrysh, Yu.E. (2008). English for Dentists: Navchalnyi posibnyk dlia vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv III–IV rivniv akredytatsii [Textbook for higher medical educational institutions of III-IV th levels of accreditation]. Kyiv: Vydavnychyi dim Askaniia.

Isaieva, O.S., Avrakhova, L.Ya., Prokop, I.A., … Korneiko, I.V. (2013). Anhliiska mova dlia studentiv-medykiv: Pidruchnyk [English for medical students: Textbook]. Lviv [in Ukrainian].

Zimnyaya, I.A. (2006). Klyuchevye kompeten¬tsii – novaya paradigma rezultata sovremennogo obrazovaniya [Key competencies are a new paradigm of the result of modern education]. El. zhurnal “Eydos” – El. Journal “Eydos”. Retrieved from: http://www.eidos.ru/journal/2006/0505.htm. [in Russian].

Ivanova, E.O. (2007). Kompetentnostnyy podhod v sootnoshenii so znanievo-orientirovannym i kulturologicheskim [Competence approach in relation to knowledge-oriented and culturological ones]. Internet-zhurnal «Eydos» – Internet Journal “Eydos”. Retrieved from: http://www.eidos.ru/joumal/2007/0930-23.htm [in Russian].

Nikolaieva, S.Yu. (2004). Praktykum z metodyky vykladannia anhliiskoi movy u serednikh navchalnykh zakladakh [Workshop on methods of teaching English in secondary schools]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

Prokop, I.A., Rakhletska, V.Ya., & Pavlyshyn, H.Ya. (2010). Anhliiska mova za profesiinym spriamuvan¬niam: Medytsyna: navch. posib. dlia stud. vyshch. navch. zakl. IV rivnia akredytatsii [Professional English: Medicine] Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

Tsebruk, I.F., Venhrynovych, A.A., & Venhry¬novych, N.R. (2012). Anhliiska mova dlia studentiv-stomatolohiv: Pidruchnyk [English for dental students: Textbook]. Ivano-Frankivsk: Ivano-Frankivsk National Medical University [in Ukrainian].

Allen, J.B., & Widdowson, H.G. (1974). English in physical science (English in Focus Series). Oxford: Oxford University Press.

Fedchyshyn, N.O., Yelahina, N.I., & Permiakova, O.H. (2020). Distance learning of future doctors in foreign language: challenges of time. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11144.

Fiorito, L. (2005). Teaching English for specific purposes. Retrieved from: http://www.usingenglish.com/teachers/articles/teaching-english-for-specific-purposes-esp.html [in English].

Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A learner-centered approach. Cambridge: Cambridge University Press.

Laurence, A. English for Specific Purposes: What does it mean? Why is it different? Retrieved from: http://www.antlab.sci.waseda.ac.jp/abstracts/ESParticle.html.

Widdowson, H.G. (1977). An approach to the teaching of scientific English discourse. RELC Journal, 5, 33-39.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-06

Як цитувати

Kitura, H. Y., Vorona, I. I., & Kovtun, N. Y. (2021). КОМУНІКАТИВНІ ВПРАВИ ЯК СКЛАДОВА ІНШОМОВНОЇ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ. Медична освіта, (4), 85–90. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11667

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ