ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ СІМЕЙНОЇ МЕДИЦИНИ ДЗ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МОЗ УКРАЇНИ» ОЧИМА СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ДРУГОГО КУРСУ (АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ АНОНІМНОГО АНКЕТУВАННЯ)
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11649Ключові слова:
дистанційне навчання, оцінка, результати анонімного анкетування, аналіз, анкетування студентів-медиківАнотація
Інформаційні комп’ютерні технології стали невід’ємною частиною освітянського процесу сучасного покоління студентів, у тому числі і студентів медичних ВНЗ, за складних протипандемічних умов, що обумовило напрямок дійсного дослідження, а саме аналіз думки студентів медичних вузів щодо використання дистанційного навчання в умовах карантину під час пандемії COVID-19. Саме тому метою нашого дослідження було провести аналіз результатів анонімного анкетування студентів 2 курсу стоматологічного факультету ДЗ «ДМА», щодо виправдання власних сподівань у відношенні до якості підготовки в дистанційному форматі в умовах карантину COVID-19 під час вивчення дисципліни «Пропедевтика внутрішньої медицини», що дозволить дати оцінку формату on-line викладання очима студентів. Для реалізації вищезазначеної мети було проведено анонімне онлайн-опитування 2-х груп іноземних (російськомовних) студентів 2 курсу (n = 45 студентів) за допомогою платформи Google Form. Узагальнення результатів анонімного анкетування констатувало наявність різного рівня оцінювання (в балах від 1 до 10) такої складової, як виправдання власних сподівань щодо якості підготовки в дистанційному форматі – інтерквартильний розподіл середньої становив 8 балів (МЕ = 8 Q1; Q3 (7; 9,75)), але якість рівня покращення власних практичних компетенцій – лише 5,5 бала (МЕ = 5,5 Q1; Q3 (5; 8)). Найчастішою пропозицією для покращення якості навчання, на думку студентів 2 курсу стоматологічного факультету, є збільшення можливостей для відпрацювання практичних навичок та професійних компетенцій. У переважній більшості студенти 2 курсу стоматологічного факультету мають думку щодо отримання позитивного досвіду навчання в дистанційному форматі, розцінюючи його як нагоду для саморозвитку та самостійного поглиблення теоретичної бази знань. Студенти 2 курсу стоматологічного факультету при вивченні дисципліни «Пропедевтика внутрішньої медицини» вважають, що дистанційна форма навчання може бути лише доповненням до очної частини, а не як тривала самостійна одиниця освітнього процесу, отже, специфіка обраної професії пов’язана з необхідністю засвоєння і вдосконалення практичних навичок та професійних компетенцій.
Посилання
Arustamova, N.A., Blinova, O.M., & Sobol, S.M. (2020). Dystantsiine navchannia: sutnist, osoblyvosti ta tekhnolohii [Distance learning: essence, features and technologies]. Kherson: Kherson State University [in Ukrainian].
Zaborova, E.N., Glazkova, I.G., & Markova, T.L. (2017). Distansionnoe obuchenie: mnenie studentov [Distance learning: student opinion]. Sotsiologicheskie issledovaniya – Sociological Research, 2, 131-139 [in Russian].
Verkhovna Rada Ukrainy (2014). Zakon № 1556-VII Pro vyshchu osvitu [Law No. 1556-VII On Higher Education]. Retrieved from: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [inUkrainian].
(2015). Ministerstvo osvity Ukrainy Nakaz № 761 Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia [Order No. 761 On approval of the Regulation on distance learning]. Retrieved from: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 [inUkrainian].
(2020). Zakon Ukrainy Pro natsionalnu prohramu informatyzatsii [Law of Ukraine “On the National Informatization Program”]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/74/98-вр#Text [in Ukrainian].
Sysoieva, S.O., & Osadcha, K.P. (2019). Stan, tekhnolohii ta perspektyvy dystantsiinoho navchannia u vyshchii osviti Ukrainy [Condition, technologies and prospects of distance learning in the higher education of Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia – Information Technologies and Learning Tools, 70 (2), 271-284 [in Ukrainian].
Franchi, T. (2020). The impact of the Covid–19 pandemic on current anatomy education and future careers: A student’s perspective. Anatomical Sciences Education, 13 (3), 312-315.
Mian, A., & Khan, S. (2020). Medical education during pandemics: a UK perspective. BMC Medicine, 18 (1), 1-2.
Adams, B.S., Cummins, M., Davis, A., Freeman, A., Hall, C.G., & Ananthanarayanan, V. (2017). NMC horizonreport: 2017 higher education edition. The New Media Consortium.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.