ПРИНЦИПИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МОЛОДШИХ СПЕЦІАЛІСТІВ СЕСТРИНСЬКОЇ СПРАВИ У МЕДИЧНИХ КОЛЕДЖАХ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10644Ключові слова:
професійна підготовка, медичний коледж, студенти, принципи навчання, молодші спеціалісти сестринської справиАнотація
У статті аргументовано, що професійна підготовка майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи передбачає врахування засадничих ідей і вимог до організації освітнього процесу в медичних коледжах, що відображають сукупність дидактичних принципів. До основних дидактичних принципів, яких необхідно дотримуватися у професійній підготовці майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи у медичних коледжах, віднесено принципи науковості, послідовності та систематичності, доступності, зв’язку навчання з життям (теорії з практикою) та ін. З метою дотримання принципу науковості у професійній підготовці майбутніх фахівців медсестринства враховуються наукові дані різних сфер діяльності людини: медичної, педагогічної, психологічної та ін. Реалізація дидактичного принципу послідовності і систематичності базується на формуванні системних знань студентів про медичну сферу і професійну діяльність у ній молодших спеціалістів сестринської справи. Важливим у професійній підготовці студентів у медичних коледжах є принцип доступності. Майбутні молодші спеціалісти сестринської справи повинні зрозуміти і засвоїти необхідний і доступний науковий і навчальний контент, уникаючи інтелектуальних, моральних, фізичних перевантажень. Принцип зв’язку навчання з життям, з майбутньою професійною діяльністю базується на тому, що студенти повинні усвідомлювати важливість і необхідність вивчення всіх дисциплін у медичному коледжі, щоб стати компетентним фахівцем.
Посилання
Varava, О. (2018). Osnovni zavdannia, perevahy ta pryntsypy vykorystannia symuliatsiinoho navchannia u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh akusherok [The main tasks, benefits and principles of using simulation study in the future midwives training]. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Ser.: Pedahohichni nauky – Collection of Scientific Works of the National Academy of State Border Guard Service of Ukraine. Series: Pedagogical Sciences, 2 (13), 95-103. Khmelnytskyi: NADPSU [in Ukrainian].
Istoriia pedahohiky. Meta i pryntsypy vykhovannia [History of pedagogy. Purpose and principles of education]. Retrieved from: http://megalib.com.ua/content/933_32Meta_i_principi_vihovannya.html [in Ukrainian].
К.D. Ushynskyi – natsionalna hordist narodu Ukrainy (do 190-richchia vid dnia narodzhennia) [K.D. Ushynskyi – national pride of the people of Ukraine (to the 190th anniversary)]. Retrieved from: http://www.library.tnpu.edu.ua/index.php/exhibitions/1100-yshunskuj1 [in Ukrainian].
Komenskiy, Ya.А. (1989). Velikaya didaktika. Izbrannyye glavy [The Great didactics. Selected Chapters]. Moscow: Pedagogika. Retrieved from: http://jorigami.ru/PP_corner/Classics/Komensky/Komensky_Yan_Amos_Velikaya_didakt_izbr.htm [in Russian].
Melnychuk, І.М., & Yastremska, S.О. (2019). Perevahy samoosvitnoi diialnosti maibutnikh mahistriv medsestrynstva v umovakh dystantsiinoho navchannia [Advantages of self-education activities of future masters of nursing in distance learning conditions]. Medychna osivta – Medical Education,1, 96-101 [in Ukrainian].
Pinchuk, V. Istoriia medytsyny [History of medicine]. Retrieved from: http://www.mif-ua.com/archive/article/36878 [in Ukrainian].
Melnychuk, I.M., & Pikon, K.S. (2018). Forms and methods of nurses professional training in the higher educational institutions of USA. Millennium science. Proceedings of XV International scientific conference, 146–148. Morrisville, Lulu Press.