ЗАСТОСУВАННЯ ОБ’ЄКТИВНОГО СТРУКТУРОВАНОГО КЛІНІЧНОГО ІСПИТУ ЯК ЕТАПУ ПРОВЕДЕННЯ АТЕСТАЦІЇ ВИПУСКНИКІВ ДЕРЖАВНОГО ЗАКЛАДУ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ»

Автор(и)

  • T. O. Pertseva Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України»
  • I. S. Shponka Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України»
  • S. V. Zakharov Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України»
  • O. O. Khaniukov Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України»
  • O. I. Kravchenko Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України»

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10122

Ключові слова:

оцінювання знань студентів, об’єктивного структурований клінічний іспит

Анотація

Мета роботи – аналіз застосування об’єктивного структурованого клінічного іспиту як етапу проведення атестації випуск­ників державного закладу «Дніпропетровська медична академія міністерства охорони здоров’я України».

Основна частина. ОСКІ має певні переваги перед традиційними методами оцінки – усними співбесідою, письмовими роботами, тестуванням і прийомом практичних навичок біля ліжка хворого. ОСКІ де-факто залишається практично єдиним методом, що дозволяє ефективно оцінити навички значної кількості студентів за мінімальний час на рівні «показати» піраміди клінічної компетентності G. Miller. На відміну від письмових, усних іспитів і тестування, ОСКІ не просто оцінює рівень теоретичних знань студентів, але перевіряє їх компетентність у застосуванні наявних знань на практиці.

Висновок. Порівняно з прийомом практичних навичок біля ліжка хворого ОСКІ дозволяє забезпечити більшу різноманітність клінічних ситуацій, відтворити рідкісні клінічні випадки, перевірити навички студентів в «делікатних» ситуаціях, допускає можливість лікарської помилки.

Посилання

Harden, R.M., & Gleeson, F.A. (1979). Assessment of clinical competence using an objective structured clinical examination (OSCE). Medical Education, 13, 39-54. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.1979.tb00918.x

Mehay, R. (2012). The Essential Handbook for GP Training and Education. Radcliffe Publishing Ltd.: Milton Keynes.

Van Der Vleuten, C., & Schuwirth, L. (2012). A model for programmatic assessment fit for purpose. Medical Teacher, 34, 205-214. DOI: https://doi.org/10.3109/0142159X.2012.652239

Govaerts, M., Van de Wiel, M., Schuwirth, L., Van der Vleuten, C. (2013). Workplace-based assessment: raters’ performance theories and constructs. Adv. Health Sci. Educ., 18, 375-396. DOI: https://doi.org/10.1007/s10459-012-9376-x

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-13

Як цитувати

Pertseva, T. O., Shponka, I. S., Zakharov, S. V., Khaniukov, O. O., & Kravchenko, O. I. (2019). ЗАСТОСУВАННЯ ОБ’ЄКТИВНОГО СТРУКТУРОВАНОГО КЛІНІЧНОГО ІСПИТУ ЯК ЕТАПУ ПРОВЕДЕННЯ АТЕСТАЦІЇ ВИПУСКНИКІВ ДЕРЖАВНОГО ЗАКЛАДУ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ». Медична освіта, (3), 45–47. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10122

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти