ФАКТОРИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАМКНУТОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ: НЕФОРМАЛЬНІСТЬ, ТРАНСДИСЦИПЛІНАРНІСТЬ І БЕЗПЕРЕРВНІСТЬ

Автор(и)

  • Ю. В. Вороненко Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика
  • О. П. Мінцер Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2020.1.11124

Ключові слова:

моделі медичної освіти, цифровізація, онтологія знань, індивідуальна освітня траєкторія, принцип формалізації, трансдисциплінарність, модулі навчання, контент - аналіз

Анотація

Розглянуто фактори, що забезпечують якість та ефективність сучасного безперервного професійного розвитку лікарів і провізорів. Серед значної кількості факторів виділено трансдисциплінарність, безперервність, органічне поєднання формальної, неформальної та інформальної освіти. Дослідження було спрямовано на обґрунтування технології формування індивідуальної освітньої траєкторії під час безперервного професійного розвитку. З'ясовано, що створення сучасної системи трансферу знань у медицині можливо за умови врахування необхідності забезпечення високої якості навчання лікарів і провізорів, орієнтованого на підготовку особистості, інтенсивне впровадження трансдисциплінарності навчання. Основою сучасного набуття знань, навиків і інших компетентностей у післядипломній медичній освіті та безперервному професійному розвитку лікарів і провізорів запропоновано введення індивідуальної освітньої траєкторії, що базується на трьох складових — максимальній Цифровізації, професіональному портфоліо та контент - аналізі.

Посилання

Harden, R. M. (2018). Ten key features of the future medical school — not an impossible dream. Medical Teacher., 40:10,1010-15. DOI: https://doi.org/10.1080/0142159X.2018.1498613

Blessinger, P., Bliss, T. J. (2016). Open Education: International Perspectives in Higher Education, 1st ed. Open Book Publishers. Cambridge, UK. DOI: https://doi.org/10.11647/OBP.0103

Buja, L. M. (2019). Medical education today: all that glitters is gold. BMC Med. Educ., 19, 110. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-019-1535-9

Liu, Q., Peng, W., Zhang, F. et al. (2016). The effectiveness of blended learning in health professions: systematic review and meta-analysis. J Med Internet Res., 18:1, e2.

Twenge, J. M. (2009). Generational changes and their impact in the classroom: teaching generation me. Med Educ., 43, 398-405. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.2009.03310.x

Mayring, Ph. (2014). Qualitative Content Analysis: theoretical foundation, basic procedures and software solution. Klagenfurt.

Yin, R. K. (2011). Qualitative research from start to finish. New York: Guilford Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-22

Як цитувати

Вороненко, Ю. В., & Мінцер, О. П. . (2020). ФАКТОРИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАМКНУТОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ: НЕФОРМАЛЬНІСТЬ, ТРАНСДИСЦИПЛІНАРНІСТЬ І БЕЗПЕРЕРВНІСТЬ. Медична інформатика та інженерія, (1), 4–7. https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2020.1.11124

Номер

Розділ

Статті