SYSTEM ANALYSIS OF IMPLEMENTATION OF INNOVATION TECHNOLOGIES ENABLING QUALITATIVE TRAINING OF PHYSICIANS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2009.4.97

Abstract

In this work innovative technologies implemented in Ternopil State Medical University are described.   Decomposition of problem of qualitative training of physicians based on system analysis methods is executed. Approach for determining methodology priorities is shown.

References

Ковальчук Л .Я. Впровадження нової методики навчального процесу в Тернопільському державному медичному університеті імені І.Я. Горбачевського / Л.Я. Ковальчук // Медична освіта. - 2007. - № 2. - С. 16-20.

Мисула І.Р. Семестровий тестовий контроль рівня знань студентів у Тернопільському та Віденському медичних університетах / І.Р.Мисула, В.П.Марценюк, Г.Я.Загричук, А.Г. Шульгай // Медична освіта. - 2007. - № 2. - С. 27-29.

Мисула І.Р. Про впровадження у навчальний процес ліній практичних навичок (матрикулів) / І.Р. Мисула, О. Є. Федорців // Медична освіта. - 2007. - № 2. - С. 30-32.

Марценюк В.П. Впровадження в навчальний процес ком -п 'ютерних технологій / В.П.Марценюк // Медична освіта. -2007. - № 2. - С. 40-41.

Марценюк В.П. Визначення пріоритетних інноваційних методик підготовки лікарів-стоматологів на основі методу аналізу ієрархій / В.П. Марценюк, О.О. Стаханська // Медична інформатика та інженерія. - 2009. - .№3. - С.13-21.

Published

2012-11-13

How to Cite

Martsenyuk, V. P., & Stakhanska О. О. (2012). SYSTEM ANALYSIS OF IMPLEMENTATION OF INNOVATION TECHNOLOGIES ENABLING QUALITATIVE TRAINING OF PHYSICIANS. Medical Informatics and Engineering, (4). https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2009.4.97

Issue

Section

Articles