INFORMATIONAL INTERCONNECTIVITY OF INSURANCE ACTIVITY IN MEDICINE AND PATIENT SATISFACTION

Authors

  • S. O. Dzhundubayeva Insurance Medical Company “Interteach", Kazakhstan

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2014.3.3806

Abstract

Issues of improving the health insurance through the creation of quality systems of care are discussed. Particular attention is paid to indicators of dissatisfaction patients. It was investigated the quality of health care in 5000 patients from 135 enterprises. There was examined the proportion of cases of inappropriate care as a result of non-compliance of its quantity or quality. It was illustrated the prospects of the use of information - mathematical strategy for assessing trends in noncompliance through existing standards and protocols. There was studied the frequency of ethical inaccuracies. It is shown that the leading causes of dissatisfaction with the quality of care in hospitals and outpatient treatment are its untimely and incomplete. Informational values of these indicators are more than 2 times higher than the rest of the parameters of dissatisfaction.

References

Бердюгина Н. Н. Научное обоснование путей совершенствования преемственности в организации лечебно-профилактической помощи детям в условиях крупного города : автореф. дис.... канд. мед. наук / Н. Н. Бердюгина. - Уфа, 2000.-24 с.

Гатауллина Г. С. Оценка удовлетворенности пациента медицинской помощью как показатель деятельности детской поликлиники / Г. С. Гатауллина, М. Я. Галиуллин // Городское здравоохранение. - 2008. - № 6. - С. 29-31.

Мнение пациентов как важный критерий каче ства медицинской помощи / Н. Г. Петрова [и др.] // Проблемы управления здравоохранением. - 2009.-№1.-С.5 9-61.

Набережная Ж. Б. Анализ удовлетворенности больных медицинской помощью в стационарах /Ж. Б. Набережная, А. Г. Сердюков // Главный врач. - 2005. - № 3. - С. 49-53.

Шулаев А. В. Факторный анализ удовлетворенности родителей организацией медицинского обслуживания в детских поликлиниках г. Казани / А. В. Шулаев, Г. С. Гатауллина, Л. 3. Рашитов // Медицинский альманах. - 2011. - N° 6. -С. 19-22.

Published

2015-05-14

How to Cite

Dzhundubayeva, S. O. (2015). INFORMATIONAL INTERCONNECTIVITY OF INSURANCE ACTIVITY IN MEDICINE AND PATIENT SATISFACTION. Medical Informatics and Engineering, (3). https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2014.3.3806

Issue

Section

Articles