CONCEPTUAL APPROACHES TO ORGANIZATION OF DISTANT LEARNING IN
DOI:
https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2011.3.22Abstract
The article reviews the main conceptual approaches to organization of distance learning in nursing (Rn-to-BSN program) at Ternopil State Medical University. Techniques for practicals and lectures in distance learning are described.
References
Скиба Е. Средства синхронного и асинхронного электронного обучения. [Електронний ресурс] / Е. Скиба. 20.05.10. - Режим доступу: http://v-class.ru/db/vc/ СР9084Б03Б2Р0098С3257584002СЕР24/аос.Ьіт1.
Морзе Н. В. Моделі ефективного використання інформаційно-комунікаційних та дистанційних технологій навчання у вищому навчальному закладі [Електронний ресурс] / Н. В. Морзе, О. Г. Глазунова // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2008. - №2(6). - Режим доступу до журн.: http://www.ime.edu-ua.net/em6/content/08mnvshi.htm.
Информационные технологии и средства дистанционного обучения : учеб. пособие для студентов высших учебных заведений / Ильдар Маратович Ибрагимов ; под ред. А.Н. Ковшова. - М. : Издательский центр " Академия", 2005.
Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий / Г. К. Селевко: В 2 т. 2. - М. : НИИ школьных технологий, 2006.
Теория и практика дистанционного обучения : учеб. пособие / Под ред. Е. С. Полат. - М. : Изд. Центр "Академия", 2004.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Journal Medical Informatics and Engineering allows the author(s) to hold the copyright without registration
The majority of Medical Informatics and Engineering Open Access journals publish open access articles under the terms of the Creative Commons Attribution (CC BY) License which permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. The remaining journals offer a choice of licenses.
This journal is available through Creative Commons (CC) License CC-BY 4.0