THE SUBSTANTIATION OF SEMESTER COMPLEX EXAM TEST AND OBJECTIVE STRUCTURED CLINICAL EXAMINATION OBJECTIVITY FOR KNOWLEDGE AND SKILLS ASSESSMENT OF THE INTERNAL MEDICINE PROPEDEUTICS
DOI:
https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2012.3.198Abstract
The article deals with an experience of implementing innovative teaching and assessment methods, as well as learning practical skills, while conducting Internal Medicine Propedeutics in I. Ya. Horbachevsky Ternopil State Medical University. According to the subject evaluation results, the objectivity of semester exam test and objective structured clinical examination has been substantiated.
References
Агапонов С. В. Система управления обучением Learning Server 3000 v 2.0 / С. В. Агапонов, Д. Л. Кречман, Е. А. Кузьмина // Educational Technology & Society. - 2003. - Vol.6, №> 4. - P. 177-185.
Вострокнутов И. Е. Теория и технология оценки качества программных средств образовательного назначения / И. Е. Вострокнутов. - М. : Госкоорцентр информационных технологий, 2005. - 300 с.
Капустин В. А. Инструментальные средства технологического обеспечения и платформы дистанционного обучения / В. А. Капустин // Открытое Образование. - 2003. -№ 1. - С. 23-34.
Ковальчук Л. Я. Впровадження новітніх методик і систем навчального процесу в Тернопільському державному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського /Л. Я. Ковальчук // Медична освіта. - 2009. - №> 2. - С. 10-14.
Роберт И. В. Теория и методика информатизации образования (психологопедагогический и технологический аспекты): Текст. / И. В. Роберт. 2-е издание, дополненное. - М. : ИИО РАО, 2008. - 274 с.
Средства дистанционного обучения. Методика, технология, инструментарий / С. В. Агапонов, З. О. Джалиашвили, Д. Л. Кречман [и др.] - СПб. : БХВ-Петербург, 2003. - 336 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Journal Medical Informatics and Engineering allows the author(s) to hold the copyright without registration
The majority of Medical Informatics and Engineering Open Access journals publish open access articles under the terms of the Creative Commons Attribution (CC BY) License which permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. The remaining journals offer a choice of licenses.
This journal is available through Creative Commons (CC) License CC-BY 4.0