PRINCIPLES OF DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL DESCRIPTIVE MODELS OF TREATMENT PROCESS

Authors

  • V. V. Krasnov National Medical Academy of Post-Graduate Education named after P.L. Shupyk

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2010.2.102

Abstract

Principles of development of educational descriptive models of medical process are offered. Features of differences of process model from its real prototype are shown. Characteristics of adaptive and imperative models are presented. High efficiency of doctor's competency formation by means of a teaching material generated on the basis of procedural knowledge is noted.

References

Росс Г. Програма національного стратегічного планування розвитку системи медичних стандартів в Україні / Г. Росс, А. В. Степаненко, О. В. Новічкова [та ін.] // Український медичний часопис. - №2 6 (56). - 2006. - С. 15-27.

Большая медицинская энциклопедия. Изд. 3-е. - М., 1980. - Т. 14, 322 с.

Фединский Ю. И. Большой нормативно-технический словарь. - АСТ "Астрель", 2007. - 926 с.

Анохин П. К. Философские аспекты теории функциональной системы: избранные труды / П.К. Анохин. - М.: Наука, 1978. - 399 с.

Судаков К. В. Системные механизмы эмоционального стресса К. В. Судаков // В сб.: Нервные и эндокринные механизмы стресса. - Кишинев: Штиница, 1980. - С. 173-18

Published

2012-11-13

How to Cite

Krasnov, V. V. (2012). PRINCIPLES OF DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL DESCRIPTIVE MODELS OF TREATMENT PROCESS. Medical Informatics and Engineering, (2). https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2010.2.102

Issue

Section

Articles