METHODOLOGY OF ORGANIZING PROCESS OF INDIVIDUALIZED LEARNING WITH USING ADAPTIVE SYSTEM OF DISTANCE EDUCATION AND KNOWLEDGE CONTROL EDUPRO
DOI:
https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2010.2.100Abstract
The article reveals methodology of organizing process of individualized learning with using adaptive system of distance education and knowledge control EduPro. Methodology give the possibility to form individual structure of learning material, that let us realize great possibilities for adaptation to the beginner’s knowledge level, to students’ skills and abilities, identification of the moment of students’ readiness for transition to more complicated material level, to reflection of interrelations between different functioning indices, to quality of fulfilled tasks and a result of testing.References
Теслер Г. С. Новая кибернетика / Г. С. Теслер. - К: Логос, 2004. - 404 с.
Peter Brusilovsky (2002). Student model centered architecture for intelligent learning environments // In Proc. of Fourth International Conference on User Modeling, 15-19 August, Hyannis, MA, USA. User Modeling Inc, 1994. - Р. 31-36.
Федорук П. І. Адаптивна система дистанційного навчання та контролю знань на базі інтелектуальних Internet-технологій / П. І. Федорук. - Івано-Франківськ: Вид-во "Плай" ЦІТу Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, 2008. - 326 с.
Федорук П. І. Адаптація інтелектуальних систем дистанційного навчання та контролю знань до індивідуальних особливостей студентів на основі аналізу якості засвоєних знань / П. І. Федорук // Штучний інтелект. Науково-теоретичний журнал. - Донецьк, 2006. - №2 3. - С. 480-486.
Мінцер О. П., Федорук П. І. Автоматизація адаптивних процесів в системі дистанційного навчання та контролю знань / О. П. Мінцер, П. І. Федорук // Электроника и связь. -2006. - № 3. - С. 87-91.
Федорук П. І. Адаптивні тести: статистичні методи аналізу результатів тестового контролю знань / П. І. Федорук // Математичні машини і системи. -2007. - №2 3, 4. - С. 122-13
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Journal Medical Informatics and Engineering allows the author(s) to hold the copyright without registration
The majority of Medical Informatics and Engineering Open Access journals publish open access articles under the terms of the Creative Commons Attribution (CC BY) License which permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. The remaining journals offer a choice of licenses.
This journal is available through Creative Commons (CC) License CC-BY 4.0