FORMATION OF UNIFIED MEDICAL EDUCATIONAL SPASE OF HM(P)EE OF UKRAINE IN CONTEXT OF COMMON EUROPEAN STRATEGY: INFORMATIONAL APPROACH
DOI:
https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2009.1.56Abstract
Common European educational integrative processes and formation of unified medical educational space of HM(P) EE of Ukraine are studied in the articale. The main stages of formation of informational environment have been offered.
References
Банчук М. В., Волосовець О. П., Фещенко І. І. Кадрова політика у галузі охорони здоров 'я та рух вищої медичної освіти України до європейського освітнього простору // Медична освіта. - 2006. - №2. - С. 6-14.
Банчук М. В., Волосовець О. П., Фещенко І. І. Сучасний розвиток вищої медичної та фармацевтичної освіти й проблемні питання забезпечення якісної підготовки лікарів і провізорів // Медична освіта. - 2007. - .№2. - С.5-13.
Банчук М. В., Волосовець О. П., Фещенко І. І. та ін. Сучасний розвиток вищої медичної та фармацевтичної освіти та проблемні питання забезпечення якісної підготовки лікарів і провізорів// Впровадження засад Болонської системи освіти: український та зарубіжний досвід: Матеріали Всеукраїнської навчально-наукової конференції. - Тернопіль: ТДМУ 2007. - С.3-12.
Банчук М. В., Волосовець О. П., Фещенко І.І. та ін. Безперервний професійний розвиток лікарів та провізорів та якість підготовки фахівців у сфері охорони здоров'я: В зб. „Проблеми безперервного професійного розвитку лікарів і провізорів". - Київ, 2007. - С. 3-9.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Journal Medical Informatics and Engineering allows the author(s) to hold the copyright without registration
The majority of Medical Informatics and Engineering Open Access journals publish open access articles under the terms of the Creative Commons Attribution (CC BY) License which permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. The remaining journals offer a choice of licenses.
This journal is available through Creative Commons (CC) License CC-BY 4.0