TECHNOLOGY DISTANCE LEARNING POSSIBILITIES IN CONTINUING PROFESSIONAL PHARMACISTS DEVELOPMENT
DOI:
https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2015.1.3913Abstract
The possibilities of distance learning technologies to provide effective continuing professional development of ph ar macists
was discussed. Improving the quality of this study is to provide adaptability and confor mity knowledge transfer. Applying the principles of individualized learning was improved quality of learning more. Individualization of training can reduce the amount of errors in decision-making (analysis of situational tasks) more than twice was proved.
References
Бабінцева Л. Ю. Про структуру циклів тематичного вдосконалення «Інформаційні технології в фармації» / Л. Ю. Бабінцева // Актуальні питання фармацевтичної та медичної науки та практики : зб. наук. статей. - Запоріжжя, 2008. - Вип. XXII. - С. 38-42.
Розробка нормативної бази системи безперервного про-фесійного розвитку лікарів для забезпечення високої якості надання медичної допомоги населенню України / [А. М. Сердюк, Ю. В. Вороненко, О. П. Мінцер, В. Г. М'ясніков, В. В. Краснов, А. В. Коблянська, Л. Ю. Бабінцева] // Наукові засади Міжгалузевої комплексної програми «Здоров'я нації» : зб. наук. пр. / за заг. ред. акад. А. М. Сердюка. - К. : Деркул ; Софія, 2009. - 376 с. - Вип. 2. - С. 352-371.
Busari J. Education Doctors in the Clinical Workplace: Unraveling the Process of Teaching and Learning in the Medical Resident as Teacher / J. Busari, A. Arnold // Journal
Postgraduate Medicine. - 2009. - № 55 (4). - P. 278-283.
Brusilovsky P. An Adaptive E-Learning Service for Accessing Interactive Examples / P. Brusilovsky,
Sosnovsky, M. Yudelson // Proc. of E-Learn. - Washington:
AACE, 2004. - P. 2556-2561.
Distance education at postsecondary education institutions,
-98 : Statistical Analysis Report, December 1999. - Ре-жим доступу: https://books.google.ru/books.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Journal Medical Informatics and Engineering allows the author(s) to hold the copyright without registration
The majority of Medical Informatics and Engineering Open Access journals publish open access articles under the terms of the Creative Commons Attribution (CC BY) License which permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. The remaining journals offer a choice of licenses.
This journal is available through Creative Commons (CC) License CC-BY 4.0