ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ДІАГНОСТИКИ ТА ПРОФІЛАКТИКИ ДЕПРЕСІЇ У ДІТЕЙ.
DOI:
https://doi.org/10.11603/24116-4944.2013.2.6682Анотація
Феноменологію депресії у дітей 7-11 років та підлітків 12-14 років визначено з позицій біопсихосоціальної концепції', взаємодії' біологічних й соціально-
психологічних чинників, що зумовлюють її'розвиток. За допомогою високоінформативних психологічних та нейрофізіологічних методів дослідження отримано диференційовані клініко-діагностичні показники депресивного розладу у дітей на різних етапах онтогенезу, серед яких ознаки емоційних й когнітивних порушень складають клінічну картину афективного захворювання. В умовах когнітивного навантаження у дітей із депресією відбувається послаблення здатності до формування домінантних
систем певних структур мозку, які повинні забезпечувати ментальну діяльність; в умовах емоційної напруги у дітей із депресією реєструється односпрямована реакція лівої та правої півкуль, у той час, коли у здорових дітей спостерігаються різноспрямовані зміни; вумовах ментального навантаження модель депресії включає емоційно-когнітивний и когнітивний
редукований фактори, що свідчить про сімультантність мислення, тобто одночасної наявності кількох ментальних процесів, що
є одним з провідних механізмів формування стану емоційного стресу. Доведено, що формування депресіїу дітей 7-11 років
реалізується в умовах дисбалансу нейромедіаторних систем, який має певні статеві особливості та зумовлює різноманіття клінічних проявів депресивного розладу. У дітей депресія відповідає концепції«низького мелатоніну» на відміну від існуючої концепції формування депресіїу дорослих. Розроблено концептуальну модель формування депресіїу дітей, що може бути
основою тактики психопрофілактики та терапевтичного втручання.
Посилання
Antropov YU.F. Nevrotycheskoaya depressyya u detey y podrostkov [Tekst] / YU.F. Antropov. - M., 2001. - 436 s.
Childhood trauma, trauma in adulthood, and psychiatric diagnoses: results from a community sample [Text] /C. Zlotnick[etal.] //Compr. Psychiatry. - 2008. - N 49 (2). - R. 163-169.
Ulʹev A.V. Problemy rosta depressyvnykh rasstroystv v uslovyyakh sotsyalʹno-ékonomycheskoy nestabylʹnosty y puty ykh mynymyzatsyy ^ekst] / A.V. Ulʹev //Upravlenye obshchestvennymy'y'ékonomycheskymy'systemamy.'-'2009.'- № 1. - S.1-21.
Kym L.V. Depressyvnye rasstroystva sredy pod- rostkov: sotsyalʹno-psykholohycheskye osobennosty^ekst] / L.V. Kym // Vopr. psykhycheskoho zdorovʹya detey y
podrostkov (nauchn-prakt. zhurn. psykhyatryy, psykholohyy,psykhoterapyy y smezhnykh dystsyplin). - 2006. - №6. -S.122-129.
Uhryn D. Podkhody k dyahnostyke y lechenyyu depres-syy u detey y podrostkov v Velykobrytanyy ^ekst] /D. Uhryn // Neyronews. - 2007. - № 2. - S. 35-40.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).