СТУДЕНТСЬКИЙ АНАТОМІЧНИЙ ГУРТОК ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ІНТЕГРАЛЬНИХ ТА ЗАГАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СУЧАСНОГО ЛІКАРЯ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1811-2471.2022.v.i1.13009Ключові слова:
компетентності лікаря, студентське наукове товариство, анатомія людиниАнотація
РЕЗЮМЕ. В аспекті досягнення максимального розвитку здібностей студента, розвитку клінічного мислення та забезпечення якості підготовки фахівців міжнародного рівня надзвичайно гостро стоїть проблема реформації методів викладання морфологічних дисциплін, а саме анатомії людини. Впровадження творчого підходу до навчального процесу з боку викладача та, як наслідок, підвищення зацікавленості до вивчення предмета з боку студента можливе не тільки під час проведення практичних занять, а й під час додаткових занять у складі студентського гуртка. Організація такого виду роботи вимагає від студента розвитку самодисципліни, привчає його до самонавчання та самовдосконалення. З іншого боку, студенти мають можливість отримати допомогу від викладача у формі поради, отримати певну підтримку, якщо під час навчання виникли труднощі. Додаткові заняття в складі студентського гуртка не лише допомагають поглибити знання з предмета, а й сприяють розвитку вміння мислити за межами наданих шаблонів, що в подальшому є основою для розвитку клінічного мислення. Особливе значення такий вид діяльності набуває для студентів першого курсу, які складно переживають перехід від шкільної системи до навчання у вищому навчальному закладі.
Студентський анатомічний гурток кафедри анатомії людини, оперативної хірургії та топографічної анатомії ЗДМУ є частиною «Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених» ЗДМУ. Він заснований понад 50 років тому першим завідувачем кафедри анатомії проф., д-р мед. наук Яхніцею О. Г. та безперервно функціонує з моменту заснування кафедри.
На сьогодні для студентів запропоновано декілька форм роботи наукового гуртка: 1. Для студентів-гуртківців першого курсу перевага віддається закріпленню навчального матеріалу та поглибленню знань з тем, що вивчалися на практичних заняттях; 2. Прослуховуються доповіді студентів, які виконували дослідницьку пошукову чи практичну роботу; 3. Практична частина, де студенти разом з викладачем беруть участь у препаруванні трупа або виготовленні анатомічних препаратів; 4. Як окрему форму практичної роботи можна виділити участь студентів гуртківців у реставруванні анатомічних препаратів для Музею анатомічних препаратів імені професора Яхниці О. Г.
Висновки. Слід зазначити, що більшість молодих працівників кафедри анатомії ЗДМУ свого часу брали активну участь у роботі та виконували обов’язки голови студентського анатомічного гуртка.
Посилання
Korzhumbayeva, A.T. & Bolatbekova, A.A. (2018). Studencheskiy nauchnyiy kruzhok po anatomii kak pervaya stupen v formirovanii issledovatelskoy kompetentnosti studentov-medikov [Student scientific circle on anatomy, as the first step in the formation of research competence of medical students]. Vestnik nauki i obrazovaniya – Journal of Science and Education, 7(43), 100-102 [in Russian].
Miesoiedova, V.A. (2018). Studentskiy naukoviy gurtok na kafedri klinichnoyi anatomiyi ta operativnoyi hirurgiyi yak shlyah do vdoskonalennya profesiynih navikiv maybutnogo likarya [Students’ scientific circle at the clinical anatomy and operative surgery department as the way to improve professional education of the future doctor]. Medichna osvita – Medical Education, 1, 91-94 [in Ukrainian].
Herush, I.V., Yaremiy, I.M. & Kushnir, O.Yu. (2014). Rol naukovo-doslidnitskoyi roboti studentiv medichnih VNZ III-IV rivniv akreditatsiyi v yih stanovlenni yak maybutnih fahivtsiv [Role of scientific and research work of students of medical higher educational institutions of III-IV accreditation levels in their development as future professionals]. Medichna osvita – Medical Education, 3, 34-36 [in Ukrainian].
Zhurakivska, O.Ya. (2015). Navchalno-doslidna robota studentiv yak zasib pidvischennya efektivnosti navchalnogo protsesu u vischih medichnih zakladah Ukrayini [Educational and Research Work of Students as a Means of Increasing the Effectiveness of Learning Process in Higher Medical Institutions of Ukraine]. Galitskiy likarskiy visnik – Galician Medical Journal, 1(22), 106-107 [in Ukrainian].
Trefanenko, I.V. & Khukhlina, O.S. (2017). Studentskiy naukoviy gurtok yak vid naukovo-doslidnoyi roboty studentiv [Student scientific society as a type of student research activity]. Aktualni problemi suchasnoyi medytsyny – Actual Problems of Modern Medicine, 1(57), 278-281 [in Ukrainian].
Tretyak, N.G., Dudchenko, M.A., Shaposhnyk, O.A. & Kudria, I. P. (2017). Rol studentskoho naukovoho tovaristva yak shlyah u formuvanni samostiynoyi roboty studentiv [The role of the student scientific society as the way in the formation of students’ independent work]. Visnik problem biolohiyi i medytsyny – Bulletin of Problems Biology and Medicine, 1(135), 232-234 [in Ukrainian].
Svintsitska, N.L. (2014). Shlyahy pidvischennya efektivnosti navchalnoho protsesu z anatomiyi lyudyny [Ways of Increase of Efficiency of Educational Process on Human Anatomy]. Visnik problem biolohiyi i medytsyny – Bulletin of Problems Biology and Medicine, 2, 3(109), 101-103 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Здобутки клінічної і експериментальної медицини
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.