ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ УВАГИ У ШКОЛЯРІВ ЗІ СЛУХОВОЮ ДЕПРИВАЦІЄЮ

Автор(и)

  • M. I. Klishch ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського”
  • S. N. Vadzyuk ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського”

DOI:

https://doi.org/10.11603/2415-8798.2016.2.6686

Анотація

У роботі досліджено особливості окремих параметрів уваги в школярів різних вікових періодів зі слуховою депривацією. Встановлено менші показники основних параметрів уваги, зокрема об’єму, концентрації та розподілу
в школярів із порушенням слуху відносно осіб з нормальним слухом. Однак показники вибірковості, стійкості й перемикання уваги у школярів з нейросенсорною приглухуватістю переважали, порівняно зі своїми однолітками, які мають нормальний слух. Зроблено висновок, що особливості певних параметрів уваги потрібно враховувати для проведення корекції функціонального стану та оптимізації методів навчання у школярів із вадами слуху.

Посилання

Bozhovych L. Y. Lychnostʹ y ee formyrovanye v det•skom vozraste / L. Y. Bozhovych. – SPb. : Pyter, 2008. – 398 s.

Vady vymovy u ditey z nedolikamy slukhu : metod. rekomendatsiyi / M. K. Sheremet, V. A. Averkiyev. – K. : IZMN, 1997. – 100 s.

Vikova fiziolohiya z osnovamy shkilʹnoyi hihiyeny : pidruchnyk /I. P. Anosov, V. KH. Khomatov, N. H. Sydoryak [ta in.]. – Melitopolʹ :TOV “Vydavnychyy budynok MMD”, 2008. – 433 s.

Helʹsinsʹka deklaratsiya Vsesvitnʹoyi medychnoyi asotsiatsiyi pro etychni pryntsypy provedennya naukovykh medychnykh doslidzhenʹ za uchastyu lyudyny : [Elektronnyy resurs]. – Rezhy dostupu:http://www.wma.net/en/20activities/10ethics/10helsinki/index.html

Hoholeva A. V. Osobennosty razvytyya vnymanyya hlukhykh shkolʹnykov / A. V. Hoholeva // Defektolohyya. – 1981. – № 3. – S. 11–12.

Zavadenko M. M. Diahnostyka ta likuvannya syndromu defitsytu uvahy u ditey / M. M. Zavadenko, T. YU. Uspensʹka, N. YU. Suvorinova // Zhurnal nevrolohiyi i psykhiatriyi im. S. S. Korsakova. – 1997. – № 1. – S. 57–61.

Kolupayeva A. A. Tendentsiyi suchasnoyi spetsialʹnoyi osvity /za red. V. I. Bondarya, V. V. Zasenka // Dydaktychni ta sotsialʹno-psykholohichni aspekty korektsiynoyi roboty u spetsialʹniy shkoli :nauk.-metod. zb.; vyp. 9. – K. : Aktualʹna osvita, 2007. – 237 s.

Koroleva Y . V. Dyahnostyka y korrektsyya narushenyy slukhovoy funktsyy u detey ranneho vozrasta / Y. V. Koroleva. – SPb. :KAR O, 2005. – 288 s.

Lorman T. Sim stovpiv pidtrymky spetsializovanoyi osvity: yak pereyty vid zapytannya “Chomu?” do zapytannya “Yak?” / T. Lorman //Mizhnarodnyy zhurnal tsilisnoyi osvity. – 2007. – № 3(2). – S. 22–38.

Machynskaya R. Y. Moz•hovoe obespechenye ynformatsyonnykh y motyvatsyonnykh komponentov proyzvolʹnoho vnymanyya u detey mladsheho shkolʹnoho vozrasta / R. Y. Machynskaya, N. V. Dubrovynskaya // A. R. Luryya y psykholohyya XXI veka. – M. :

Smysl, 2003. – S. 309–317.

Stanovlenye funktsyy pamyaty, vnymanyya y myshlenyya u detey so snyzhennym slukhom / E. V. Trofymova, L. A. Huterman, V. B. Voynov, A. M. Mendzherytskyy // Ros. fyzyol. zhurn.ym. Y. M. Sechenova. – 2004. – T. 90, № 8. – S. 347.

Trofymova E. V. Vozrastnye osobennosty funktsyonalʹnoho sostoyanyya detey s neyrosensornoy tuhoukhostʹyu /E. V. Trofymova, H. SH. Hafyyatullyna // Obmen veshchestv pry adaptatsyy y povrezhdenyy : mezhdunar. konf. – Rostov-na-Donu,

– S. 50–53.

Feklystova S. N. Razvytye slukhovoho vospryyatyya y obuchenye proyznoshenyyu uchashchykhsya s narushenyem slukha : ucheb.- metod.posob. / S. N. Feklystova. – Mn. : BHPU, 2008.

Fomichova L. I. Surdopedahohika. Khrestomatiya / L. I. Fomichova. – K. : NPU imeni M. P. Drahomanova, 2003. – 368 s.

Council for International Organizations of Medical Sciences (CIOMS) [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu: http://www.cioms.ch/

Prognostic factors in sudden sensorineural hearing loss: our experience and a review of the literature / W. Narozny, J. Kuczkowski, J. Kot [et al.] // Ann. Otol. Rhinol. Laryngol. – 2006. – Vol. 115, № 7. – P. 553–558.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-30

Як цитувати

Klishch, M. I., & Vadzyuk, S. N. (2016). ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ УВАГИ У ШКОЛЯРІВ ЗІ СЛУХОВОЮ ДЕПРИВАЦІЄЮ. Вісник наукових досліджень, (2). https://doi.org/10.11603/2415-8798.2016.2.6686

Номер

Розділ

ВНУТРІШНІ ХВОРОБИ