ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ УВАГИ У ШКОЛЯРІВ ЗІ СЛУХОВОЮ ДЕПРИВАЦІЄЮ
DOI:
https://doi.org/10.11603/2415-8798.2016.2.6686Abstract
У роботі досліджено особливості окремих параметрів уваги в школярів різних вікових періодів зі слуховою депривацією. Встановлено менші показники основних параметрів уваги, зокрема об’єму, концентрації та розподілу
в школярів із порушенням слуху відносно осіб з нормальним слухом. Однак показники вибірковості, стійкості й перемикання уваги у школярів з нейросенсорною приглухуватістю переважали, порівняно зі своїми однолітками, які мають нормальний слух. Зроблено висновок, що особливості певних параметрів уваги потрібно враховувати для проведення корекції функціонального стану та оптимізації методів навчання у школярів із вадами слуху.
References
Bozhovych L. Y. Lychnostʹ y ee formyrovanye v det•skom vozraste / L. Y. Bozhovych. – SPb. : Pyter, 2008. – 398 s.
Vady vymovy u ditey z nedolikamy slukhu : metod. rekomendatsiyi / M. K. Sheremet, V. A. Averkiyev. – K. : IZMN, 1997. – 100 s.
Vikova fiziolohiya z osnovamy shkilʹnoyi hihiyeny : pidruchnyk /I. P. Anosov, V. KH. Khomatov, N. H. Sydoryak [ta in.]. – Melitopolʹ :TOV “Vydavnychyy budynok MMD”, 2008. – 433 s.
Helʹsinsʹka deklaratsiya Vsesvitnʹoyi medychnoyi asotsiatsiyi pro etychni pryntsypy provedennya naukovykh medychnykh doslidzhenʹ za uchastyu lyudyny : [Elektronnyy resurs]. – Rezhy dostupu:http://www.wma.net/en/20activities/10ethics/10helsinki/index.html
Hoholeva A. V. Osobennosty razvytyya vnymanyya hlukhykh shkolʹnykov / A. V. Hoholeva // Defektolohyya. – 1981. – № 3. – S. 11–12.
Zavadenko M. M. Diahnostyka ta likuvannya syndromu defitsytu uvahy u ditey / M. M. Zavadenko, T. YU. Uspensʹka, N. YU. Suvorinova // Zhurnal nevrolohiyi i psykhiatriyi im. S. S. Korsakova. – 1997. – № 1. – S. 57–61.
Kolupayeva A. A. Tendentsiyi suchasnoyi spetsialʹnoyi osvity /za red. V. I. Bondarya, V. V. Zasenka // Dydaktychni ta sotsialʹno-psykholohichni aspekty korektsiynoyi roboty u spetsialʹniy shkoli :nauk.-metod. zb.; vyp. 9. – K. : Aktualʹna osvita, 2007. – 237 s.
Koroleva Y . V. Dyahnostyka y korrektsyya narushenyy slukhovoy funktsyy u detey ranneho vozrasta / Y. V. Koroleva. – SPb. :KAR O, 2005. – 288 s.
Lorman T. Sim stovpiv pidtrymky spetsializovanoyi osvity: yak pereyty vid zapytannya “Chomu?” do zapytannya “Yak?” / T. Lorman //Mizhnarodnyy zhurnal tsilisnoyi osvity. – 2007. – № 3(2). – S. 22–38.
Machynskaya R. Y. Moz•hovoe obespechenye ynformatsyonnykh y motyvatsyonnykh komponentov proyzvolʹnoho vnymanyya u detey mladsheho shkolʹnoho vozrasta / R. Y. Machynskaya, N. V. Dubrovynskaya // A. R. Luryya y psykholohyya XXI veka. – M. :
Smysl, 2003. – S. 309–317.
Stanovlenye funktsyy pamyaty, vnymanyya y myshlenyya u detey so snyzhennym slukhom / E. V. Trofymova, L. A. Huterman, V. B. Voynov, A. M. Mendzherytskyy // Ros. fyzyol. zhurn.ym. Y. M. Sechenova. – 2004. – T. 90, № 8. – S. 347.
Trofymova E. V. Vozrastnye osobennosty funktsyonalʹnoho sostoyanyya detey s neyrosensornoy tuhoukhostʹyu /E. V. Trofymova, H. SH. Hafyyatullyna // Obmen veshchestv pry adaptatsyy y povrezhdenyy : mezhdunar. konf. – Rostov-na-Donu,
– S. 50–53.
Feklystova S. N. Razvytye slukhovoho vospryyatyya y obuchenye proyznoshenyyu uchashchykhsya s narushenyem slukha : ucheb.- metod.posob. / S. N. Feklystova. – Mn. : BHPU, 2008.
Fomichova L. I. Surdopedahohika. Khrestomatiya / L. I. Fomichova. – K. : NPU imeni M. P. Drahomanova, 2003. – 368 s.
Council for International Organizations of Medical Sciences (CIOMS) [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu: http://www.cioms.ch/
Prognostic factors in sudden sensorineural hearing loss: our experience and a review of the literature / W. Narozny, J. Kuczkowski, J. Kot [et al.] // Ann. Otol. Rhinol. Laryngol. – 2006. – Vol. 115, № 7. – P. 553–558.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who sent their manuscript to "Вісник наукових досліджень. Bulletin of Scientific Research" Surgery agree to the following terms:
a. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
c. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)