КЛІНІКО-ГЕНЕТИЧНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ТА ПЕРЕБІГУ БРОНХІАЛЬНОЇ АСТМИ В ДИТЯЧОМУ ВІЦІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/2415-8798.2016.4.7815Ключові слова:
бронхіальна астма, алергоанамнез, по- ліморфізм генів, діти.Анотація
Досліджено особливості перебігу бронхіальної астми серед пацієнтів з обтяженим алергологічним анамнезом із різними генотипами Arg16Gly гена β2-адренорецепторів. Проведено аналіз асоціації поліморфізму досліджених генів із особливостями алергоанамнезу, а також виявлено кореляційну залежність рівня IgE від супутніх алергічних патологій. У ході дослідження встановлено переважання гетерозиготного варіанта Arg/Gly (42,57 %) та гомозиготного варіанта Gly/Gly (43,56 %) гена ADRβ2-рецепторів, а також підтверджено вплив обтяженого алергоанамнезу на реалізацію бронхіальної астми у дітей.Посилання
Heppe, N.A. (2012). Aktual'nost' problemy bronkhial'noy astmy u detey [The Urgency of The Problem of Bronchial Asthma in Children]. Pediatriya, 91 (3), 76-84 [in Russian].
Hnateiko, O.Z., Sadova, O.M. (2009) Deyakí aspekti problemi díagnostiki bronkhíal'noí̈ astmi u dítey [Some aspects of the problems of bronchial asthma diagnosis in children]. Zdorov'ye rebenka, 5, 118–122 [in Ukrainian].
Marusyk, U.I. (2009). Pokazniki ímunnoí̈ sistemi ta gíperspriynyatlivostí dikhal'nikh shlyakhív u shkolyarív, khvorikh na tyazhku bronkhíal'nu astmu [Indicators of the immune system and respiratory tract of the hypersensitivity of school children and patients with severe asthma]. Zdorov'ye rebenka, 5(20), 65–68 [in Ukrainian].
Lytvynets L.Ya., Synoverska, O.V., Hnateiko, O.Z., Vyshtak, N.V. (2012) Molekulyarno-henetychni osnovy i stratehiya analizu bronkhialʹnoyi astmy v ditey [Molecular genetic bases and strategy of analysis of asthma in children]. Zdorov'ye rebenka , 7, 85–89 [in Ukrainian].
Okhotnikova, E.N. (2008) “Allergicheskiy marsh”: svyaz' pokoleniy i eskalatsiya allergii u detey ["Allergic march": the connection of generations and the escalation of allergies in children]. Clinical immunology, allergology, infectology, 4 (15), 7–15. [in Russian].
Bousquet, J., Anto, J. M., Bachert, C., Bousquet, P. J., Colombo, P., Crameri, R., ... & Maurer, M. (2006). Factors responsible for differences between asymptomatic subjects and patients presenting an IgE sensitization to allergens. A GA2LEN project. Allergy, 61(6), 671-680.
Holloway, J. W., Yang, I. A., & Holgate, S. T. (2010). Genetics of allergic disease. Journal of Allergy and Clinical Immunology, 125(2), S81-S94.
Hizawa, N. (2009). Beta‐2 adrenergic receptor genetic polymorphisms and asthma. Journal of clinical pharmacy and therapeutics, 34(6), 631-643.
Vercelli, D. (2008). Discovering susceptibility genes for asthma and allergy. Nature reviews immunology, 8(3), 169-182.
Wahn, H. U. (2008). Strategies for atopy prevention. The Journal of nutrition, 138(9), 1770S-1772S.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).