МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СТИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2017.4.8656Ключові слова:
симуляційне навчання, базова медична практика, сценарій, командна робота.Анотація
Мета: дослідити можливості та переваги можливих форм роботи в симуляційному центрі для підвищення ефективності практичної підготовки студентів при вивченні акушерства та гінекології.
Матеріали і методи. Застосовано методи системного підходу та системного аналізу для оцінки існуючих та розробки нових методик інтерактивних методів навчання.
Результати. Основними формами роботи студентів у симуляційному центрі є базова медична практика, яка дозволяє відпрацювання методики виконання базових лікарських навичок на моделі з високим рівнем реалістичності під контролем викладача та динамічна робота, яка передбачає виконання певного алгоритму дій у змодельованій клінічній ситуації. При виконанні клінічного сценарію відпрацьовують командну взаємодію, де важливим є розподіл та делегування обов’язків, спілкування між членами команди, виконання призначень, прийняття рішень.
Висновки. Підготовка висококваліфікованого фахівця, формування професійних компетентностей передбачає, що ґрунтовні теоретичні знання повинні бути підтверджені практичними навичками, що можливо завдяки симуляційному навчанню, яке передує та доповнює клінічне навчання.
Посилання
Artiomenko, V.V., Semchenko, S.S., Yehorenko, О.S., Novikov, D.А., Karakonstantin, D.F., & Berlinska, L.І. (2015). Symuliatsiine navchannia v medytsyni: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Simulation training in medicine: international and national experience]. Odeskyi medychnyi zhurnal – Odesa Medical Journal, 6 (152), 67-74 [in Ukrainian].
Shapoval, S.D. (2016). Vykorystannia metodyk symuliatsiinoho v pidvyshchenni profesiinoi kompetentsii likariv i paramedykiv na kafedrakh DZ “ZMAPO MOZ Ukrainy” [The use of simulation training techniques in improving the professional competence of physicians and paramedics at the departments of ZMAPO Ministry of Health of Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 120-123 [in Ukrainian].
Etapy formuvannia navychok. Trenuvannia ta trenazheri [Stages of skills formation. Training and simulators [Electronic resource]. Retrieved from: http: //psyera.ru/etapy-formirovaniya-navykov-trenirovka-i-trenazhery-929.htm
Artiomenko, V.V., Novikov, D.А., Yehorenko, О.S., & Semchenko, S.S. (2015). Efektyvnist symuliatsiinykh metodiv navchannia [Effectiveness of simulation teaching methods]. Upravlinnia zakladiv okhorony zdorovia – Management of the Health Care Establishment, 6, 70-76.
Stvorennia simuliatsiinoho tsentru: zasady ta kerivni nastanovy. Dosvid prohramy “Zdorovia materi ta dytyny” Posibnyk [Creating a simulation center: foundations and guidelines. The experience of the Mother & Baby Health Program: Guide]. Кyiv: Vistka [in Ukrainian].
Banerjee, A., Slagle, J.M., & Mercaldo, N.D. (2016). A simulation-based curriculum to introduce key teamwork principles to entering medical students. BMC Med. Educ., 16 (1), 295.
Warren, J.N., Luctkar-Flude, M., Godfrey, & Lukewich, J. (2016). A systematic review of the effectiveness of simulation-based education on satisfaction and learning outcomes in nurse practitioner programs. Nurse Educ. Today, 46, 99-108.
Crofts, J.F., Ellis, J., & Draycott, T.J. (2007). Change in knowledge of midwives and obstetricians following obstetric emergency training: a randomised controlled trial of local hospital, simulation centre and teamwork training. BJOG, 114, 1534-1541.
Impact of intrapartum simulation-based training on clinical knowledge, technical and non-technical skills. Thesis by Ana Reynolds (Saraiva). University of Porto, 2012. – Retrieved from: http://repositorio-aberto.up.pt/ handle/10216/75206).
Draycott, T.J., Crofts, J.F., & Ash, J.P. (2008). Improving neonatal outcome through practical shoulder dystocia training. Obstet. Gynecol., 112 (1), 14-20. doi: 10.1097/AOG.
Hobgood, C., Sherwood, G., & Frush, K. (2010). Teamwork training with nursing and medical students: does the method matter? Results of an inter-institutional, interdisciplinary collaboration. Qual. Safe Health Care, 19, 1-6.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).