АНАЛІЗ УПРОВАДЖЕННЯ РІЗНИХ ВИДІВ ПРАКТИК У МЕДСЕСТРИНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

Автор(и)

  • В. Ю. Білобривка Комунальний заклад вищої освіти Львівської обласної ради «Львівська медична академія імені Андрея Крупинського»
  • О. І. Андрейко Комунальний заклад вищої освіти Львівської обласної ради «Львівська медична академія імені Андрея Крупинського»

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2023.3-4.14566

Ключові слова:

освітній процес, медсестринська практика, сестри/брати медичні, здобувач вищої освіти, нормативно-правова база

Анотація

Вступ. Сучасна система медсестринської освіти відіграє визначальну роль у формуванні висококваліфікованих медичних працівників, які здатні впроваджувати передові методи і стратегії догляду за пацієнтами. Однак, з урахуванням постійних змін у медичній сфері та суспільних вимог, актуальність удос­коналення медсестринської освіти стає очевидною. Одним із ключових аспектів удосконалення освіти є впровадження різних видів практик в освітній процес. Аналіз упровадження цих практик є важливим етапом для розуміння їх впливу на розвиток медсестринської практики та підготовку кваліфікованих фахівців. Ця дослідницька робота спрямована на вивчення різних форм практик, які впроваджують у медсестринську освіту, та їх впливу на професійний розвиток здобувачів вищої освіти. Шляхом аналізу практичного використання різноманітних методів і стратегій ми прагнемо визначити переваги, недоліки та можливості оптимізації даного процесу.

Мета роботи – розкрити ефективність та впровадження різних форм і видів практик у медсестринську освіту та їх вплив на якість професійної підготовки.

Окрім того, дослідження покликане виявити тенденції впровадження новітніх практик у медсестринську освіту, а також висвітлити перспективи їх подальшого розвитку. Результати даного аналізу можуть слугувати цінним внеском у вдосконалення програм медсестринської освіти та сприяти високій якості навчання в цій важливій галузі медичної практики.

Основна частина. Сестри/брати медичні є важливою ланкою у сфері охорони здоров’я, без якої не можливі формування, підтримання, збереження і відновлення здоров’я громадян України. Сучасна модель підготовки медсестринського персоналу передбачає, що сестри/брати медичні – це фахівці з професійною освітою, які поділяють філософію сестринської справи, мають право займатися відповідною професійною діяльністю і творчо виконують медсестринський процес. Відомо, що ВООЗ розглядає сестринський персонал як реальний потенціал для задоволення зростаючих потреб населення в доступній медичній допомозі. Саме тому значну увагу МОЗ України сьогодні приділяє вдосконаленню середньої ланки медичних працівників, при цьому особливий акцент ставить на покращенні роботи сестер/братів медичних.

Висновки. На наш погляд, проходження виробничих та переддипломних практик є вкрай важливим компонентом освітнього процесу, оскільки ступеневість освіти дає можливість набувати специфічних (фахових) навичок відповідно до рівня здобутої освіти. Освітньо-професійні програми, які ми проаналізували, вказують на те, що здобувачі вищої освіти мають можливість рівномірно і ступенево отримувати якісну підготовку відповідно до рівня освіти. Чітко, структуровано та логічно сплановано всі види проходження практики. На наш погляд, заслуговує на увагу розподіл функціональних обов’язків під час проходження переддипломної практики на останньому році навчання на ОПП «Сестринська справа» першого (бакалаврського) рівня освіти, оскільки здобувачі вищої освіти мають змогу працювати в різних відділеннях ЗОЗ на робочих місцях старших сестер медичних відповідних відділень. Також варто взяти до уваги проходження переддипломної практики здобувачами вищої освіти ОПП «Медсестринство» другого (магістерського) рівня освіти. Ці здобувачі під час проходження переддипломної практики працюють із заступниками генерального директора з медсестринства чи головними сестрами медичними.

Посилання

Sharlovych, Z.P. (2011). Naukovyi pidkhid do analizu protsesu pidhotovky sim’ynykh medsester v systemi fakhovoi ta neperervnoi medychnoi osvity [Scientific approach to the analysis of the process of preparing family nurses in the system of professional and continuous medical education]. In Teoriia i praktyka pidhotovky maibutnikh uchyteliv do pedahohichnoi dii: zb. materialiv konferentsii [Theory and practice of preparing future teachers for pedagogical action: collection of conference materials]. Zhytomyr: Vyd-vo ZHDU im. Ivana Franka [in Ukrainian].

Vasylieva, N.A., & Zubkovych, L.M. (2010). Orhanizatsiia roboty medpersonalu pid chas epidemii hrypu ta profilaktychni zakhody [Organization of medical staff work during the flu epidemic and preventive measures]. Medsestrynstvo – Nursing, 4, 22-24 [in Ukrainian].

Balabanova, K. (2020). Yak rozvytok medsestrynstva dopomozhe erobyty medposluhy dostupnishymy [How the development of nursing will help to make medical services more accessible]. Tsentr rozvytku medsestrynstva Ministerstva okhorony zdorovia Ukrainy – Nursing Development Center of the Ministry of Health of Ukraine. Retrieved from: https://life.pravda.com.ua/columns/2020/05/25/241107 (date of application 12/23/2023) [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-29

Як цитувати

Білобривка, В. Ю., & Андрейко, О. І. (2024). АНАЛІЗ УПРОВАДЖЕННЯ РІЗНИХ ВИДІВ ПРАКТИК У МЕДСЕСТРИНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС. Медсестринство, (3-4), 217–221. https://doi.org/10.11603/2411-1597.2023.3-4.14566

Номер

Розділ

Статті