ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ ТА САМОРЕАЛІЗАЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ СЕРЕДНЬОЮ МЕДИЧНОЮ ОСВІТОЮ
DOI:
https://doi.org/10.11603/2411-1597.2023.3-4.14562Ключові слова:
професійне зростання, самореалізація, фахівці сестринської справи, медичні коледжі, медичні організаціїАнотація
Вступ. На сьогодні спостерігають тривожну тенденцію щодо скорочення загальної чисельності середнього медичного персоналу в системі медичного обслуговування населення. Співвідношення фахівців лікар – медсестра не відповідає потребам системи охорони здоров’я. Зменшення числа фахівців сестринської справи спричинює збільшення навантаження і, в кінцевому результаті, призводить до зниження якості роботи.
Мета роботи – виявити проблеми професійного зростання майбутніх фахівців сестринської справи в медичному коледжі та обґрунтувати напрями їх розв’язання.
Основна частина. Для досягнення поставленої мети і виконання завдань дослідження використано комплекс соціально-гігієнічних методів: контент-аналіз нормативних документів, статистичний метод, соціологічний метод – проведено анкетування студентів 2–4 курсів, які навчаються на базі Миколаївського базового медичного фахового коледжу Миколаївської обласної ради (всього 42 респонденти).
Висновки. На основі систематизації інформації, отриманої в межах дослідження, визначено основні напрями, що сприяють професійному зростанню та самореалізації майбутніх фахівців сестринської справи. Важливим напрямом діяльності медичної організації є створення умов професійного зростання та самореалізації випускників. З метою забезпечення умов професійного зростання та самореалізації фахівців із середньою медичною освітою керівникам медичних організацій необхідно реалізувати низку заходів. До таких заходів належать: створення сприятливих умов праці, сучасне матеріально-технічне оснащення робочого місця, надання соціальних гарантій, сприяння формуванню позитивного психологічного клімату в колективі, застосування різних форм мотивації трудової діяльності. Встановлено, що основними напрямами, які сприяють професійному зростанню та самореалізації майбутніх фахівців сестринської справи, є вдосконалення діяльності освітніх організацій (медичних коледжів) у сфері професійної орієнтації, формування теоретичних знань і практичних навичок, сприяння працевлаштуванню та його моніторингу, активізація роботи медичних організацій щодо створення умов професійного зростання та самореалізації середнього медичного персоналу і спільна діяльність з розвитку особистісних та професійних якостей, адаптації молодих фахівців і сприяння процесу становлення середнього медичного працівника. Зібрані та систематизовані думки респондентів, опитаних у межах дослідження, є цінним матеріалом для формулювання рекомендацій щодо впровадження ідеї професійного зростання та самореалізації майбутніх фахівців сестринської справи в медичних коледжах і медичних організаціях.
Посилання
Demianchuk, M.R. (2021). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh molodshykh spetsialistiv sestrynskoi spravy u koledzhakh [Тheory and practice of professional training of future junior nursing specialists in colleges]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Khmelnytskyi [in Ukrainian].
Kovtun, O.M. (2020). Pedahohichni umovy formuvannia svitohliadnoi kultury maibutnikh medychnykh sester [Pedagogical conditions for the formation of worldview culture of future nurses]. Colloquium-journal, 33(85), 50-55 [in Ukrainian].
Ingrassia, A. (2013). Reflexivity in the medical encounter: contributions from post-modern systemic practice. Journal of Family Therapy, 35(2), 139-158. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-6427.2011.00534.x
Cheek, D.J., Bashore, L., & Brazeau, D.A. (2015). Pharmacogenomics and implications for nursing practice. Journal of Nursing Scholarship, 6(47), 496-504. DOI: https://doi.org/10.1111/jnu.12168
Negin, M.A. (2014). Occupational hazards in nursing. Nursing and midwifery studies, 3(3), 185-192. DOI: https://doi.org/10.17795/nmsjournal22357
Notzer, N., Ribac, J., & Abramovitz, R. (2013). The impact of bachelor degree completion programs on career development of nurses in Israel. International Journal of Nursing Studies, 41, 713-719. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2004.02.006
Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2013). Formuvannia profesiino-etychnoi kultury maibutnikh fakhivtsiv u protsesi humanitarnoi pidhotovky v medychnykh koledzhakh [Formation of professional and ethical culture of future specialists in the process of humanitarian training in medical colleges]. Lviv: «Krai», 296 [in Ukrainian].
Daniuk, M.I. (2016). Formuvannia profesiino znachushchykh yakostei maibutnikh molodshykh spetsialistiv sestrynskoi spravy v protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of professionally significant qualities of future junior nursing specialists in the process of professional training]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Ternopil [in Ukrainian].
Kovalenko, O.O. (2013). Znachennia samostiinosti yak osobystisno-profesiinoi yakosti molodshoho medychnoho personalu v umovakh reformuvannia medychnoi haluzi v Ukraini [The value of independence as a personal and professional quality of junior medical personnel in the conditions of reforming the medical industry in Ukraine]. Pedahohika ta psykholohiia – Pedagogy and psychology, 43, 73-82 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медсестринство
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.