ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ В МЕДСЕСТЕР, ЯКІ НАВЧАЮТЬСЯ НА МАГІСТЕРСЬКІЙ ПРОГРАМІ З МЕДСЕСТРИНСТВА
DOI:
https://doi.org/10.11603/2411-1597.2023.2.14328Ключові слова:
емоційний інтелект, студенти, медсестринство, вік, академічна успішність, стаж роботиАнотація
У сестринській справі емоційний інтелект визначається як конструктивна здатність медсестри використовувати самосвідомість, емпатію та емоційну регуляцію, що полегшує й обґрунтовує суть професійного сестринського догляду. Тому підготовка здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Медсестринство» як майбутніх професійних медсестер завжди є головним пріоритетом освітніх закладів у всьому світі.
Мета роботи – проаналізувати рівень емоційного інтелекту в медсестер, які здобувають магістерський рівень вищої освіти за спеціальністю «Медсестринство», і встановити фактори, що на нього впливають.
Основна частина. У дослідженні взяли участь 70 здобувачів 2-го рівня вищої освіти за спеціальністю 223 «Медсестринство». Крім загальних питань, з метою визначення рівня емоційного інтелекту в дослідженні використано методику МЕІ «Емоційний інтелект» М. О. Манойлової. З’ясували, що загальний рівень емоційного інтелекту відносно інтегральних індексів становив: інтегральний показник емоційного інтелекту – (20,28±11,65) бала, внутрішньоособистісний аспект емоційного інтелекту – (12,87±6,39) бала, міжособистісний аспект емоційного інтелекту – (7,41±6,99) бала. При зіставленні інтегральних індексів емоційного інтелекту з певними показниками (академічна успішність, вік здобувачів і стаж роботи) було виявлено пряму асоціацію між рівнем інтегрального показника емоційного інтелекту й академічною успішністю і стажем роботи, а також між внутрішньоособистісним аспектом емоційного інтелекту і стажем роботи. Результати аналізу рангових варіацій Краскела – Уолліса показали наявність статистично значущих відмінностей щодо досліджуваних інтегральних індексів емоційного інтелекту, а саме інтегрального показника та внутрішньоособистісного аспекту, в студентів з різною академічною успішністю.
Висновки. У студентів-медсестер із задовільною академічною успішністю вірогідно нижчі інтегральні індекси емоційного інтелекту – інтегральний показник та внутрішньоособистісний аспект, які вірогідно відрізняються від цих індексів при добрій (відповідно, на 117,37 і 354,81 %) та відмінній (на 170,97 і 437,82 %) успішності..
Посилання
Sinha, B., Bachracharya, R., Pandey, S., K.C. S., Koirala, S., & Kushwaha, M.P. (2017). Emotional Intelligence among Undergraduate Nursing Students. International Journal of Scientific and Research Publications, 7(12), 622-629.
Castelino, Patsey Sera & Mendonca, Theresa Leonilda (2021). Emotional Intelligence in Nursing: The Heart of the Art – A Review. Journal of Complementary and Alternative Medical Research, 14(3), 1-6. Article No.JOCAMR.69140. DOI: https://doi.org/10.9734/jocamr/2021/v14i330244
Thomas, D., & Natarajan, J. (2017). Emotional Intelligence among nursing students – An integrated review. Journal of Nursing and Health Science., 6(1), 81-89. DOI: https://doi.org/10.9790/1959-0601078189
Slavny, R.J., & Moore, J.W. (2018). Individual differences in the intentionality bias and its association with cognitive empathy. Personality and Individual Differences, 122, 104-108. DOI: https://doi.org/10.1016/j.paid.2017.10.010
Hurley, J., Hutchinson, M., & Kozlowski, D. (2018). Emotional intelligence can help regional nurses maintain their mental wellbeing. Australian Nursing and Midwifery Journal, 25(10), 35.
Villadangos, M., Errasti, J., Amigo, I., Jolliffe, D., & García-Cueto, E. (2016). Characteristics of Empathy in young people measured by the Spanish validation of the Basic Empathy Scale. Psicothema, 28(3).
Erkayiran, O., & Demirkiran, F. (2018). The Impact of Improving Emotional Intelligence Skills Training on Nursing Students’ Interpersonal Relationship Styles: A Quasi-experimental Study. International Journal of Caring Sciences, 11(3), 1901-1912. DOI: https://doi.org/10.1186/ISRCTN12461394
Pence, P. (2010). Emotional intelligence, motivation, and retention among undergraduate students attending associate-degree nursing programs in Illinois. Published Doctoral Dissertation, School of Advanced Studies, University of Phoenix.
Antony, S., Sukumaran, S., Chaudhury, S., & Giri, D.K. (2011). Effectiveness of psychiatric orientation programme for nursing students. Ranchi Institute of Neuropsychiatry & Allied Sciences Journal, 3(1), 40-46.
Yatsyuk, M. (2019). Emotsiinyi intelekt osobystosti (na khvyli Novoi ukrainskoi shkoly) [Emotional intelligence of the individual (on the wave of the New Ukrainian School)]. Vinnytsia: Dilo [in Ukrainian].
Fernandez, R., Salamonson, Y., & Griffiths, R. (2012). Emotional intelligence as a predictor of academic performance in first-year accelerated graduate entry nursing students. Journal of Clinical Nursing, 21(23-24), 3485-3492. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1365-2702.2012.04199.x
Nwadiningwe, I.P., & Azuka-Obieke, U. (2012). The Impact of Emotional Intelligence on Academic achievement of Senior School Students in Lagos, Nigeria. Journal of Emerging Trends in Educational Research and Policy Studies (JETERAPS), 3(4), 395-40.
Ranjbar, H., Khademi, H.S., & Areshtanab, N.H. (2017). The Relation between Academic Achievement and Emotional Intelligence in Iranian Students: A Meta-Analysis. Аcta facultatis medicae naissensis, 34(1). DOI: https://doi.org/10.1515/afmnai-2017-0008
Fallahzadeh, H. (2011). The Relationship between Emotional Intelligence and Academic Achievement in medical science students in Iran. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 30, 1461-1466. DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.10.283
Tariq, S., Majoka, M.I., & Hussain, S. (2011). A Study to Investigate Emotional Intelligence of Male and Female Students at University Level in Pakistani Context. Interdisciplinary Journal Of Contemporary Research In Busıness, 2(10), 209-218.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Медсестринство
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.