ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ В МЕДСЕСТЕР, ЯКІ НАВЧАЮТЬСЯ НА МАГІСТЕРСЬКІЙ ПРОГРАМІ З МЕДСЕСТРИНСТВА

Автор(и)

  • Н. В. Дужич КЗВО «Волинський медичний інститут», Луцьк
  • М. І. Марущак Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2023.2.14328

Ключові слова:

емоційний інтелект, студенти, медсестринство, вік, академічна успішність, стаж роботи

Анотація

У сестринській справі емоційний інтелект визначається як конструктивна здатність мед­сестри використовувати самосвідомість, емпатію та емоційну регуляцію, що полегшує й обґрунтовує суть професійного сестринського догляду. Тому підготовка здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Медсестринство» як майбутніх професійних медсестер завжди є головним пріоритетом освітніх закладів у всьому світі.

Мета роботи – проаналізувати рівень емоційного інтелекту в медсестер, які здобувають магістерський рівень вищої освіти за спеціальністю «Медсестринство», і встановити фактори, що на нього впливають.

Основна частина. У дослідженні взяли участь 70 здобувачів 2-го рівня вищої освіти за спеціальністю 223 «Медсестринство». Крім загальних питань, з метою визначення рівня емоційного інтелекту в дослідженні використано методику МЕІ «Емоційний інтелект» М. О. Манойлової. З’ясували, що загальний рівень емоційного інтелекту відносно інтегральних індексів становив: інтегральний показник емоційного інтелекту – (20,28±11,65) бала, внутрішньоособистісний аспект емоційного інтелекту – (12,87±6,39) бала, міжособистісний аспект емоційного інтелекту – (7,41±6,99) бала. При зіставленні інтегральних індексів емоційного інтелекту з певними показниками (академічна успішність, вік здобувачів і стаж роботи) було виявлено пряму асоціацію між рівнем інтегрального показника емоційного інтелекту й академічною успішністю і стажем роботи, а також між внутрішньоособистісним аспектом емоційного інтелекту і стажем роботи. Результати аналізу рангових варіацій Краскела – Уолліса показали наявність статистично значущих відмінностей щодо досліджуваних інтегральних індексів емоційного інтелекту, а саме інтегрального показника та внутрішньоособистісного аспекту, в студентів з різною академічною успішністю.

Висновки. У студентів-медсестер із задовільною академічною успішністю вірогідно нижчі інтегральні індекси емоційного інтелекту – інтегральний показник та внутрішньоособистісний аспект, які вірогідно відрізняються від цих індексів при добрій (відповідно, на 117,37 і 354,81 %) та відмінній (на 170,97 і 437,82 %) успішності..

Біографія автора

М. І. Марущак, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

доктор медичних наук, професор, Тернопільський національний університет ім.І.Я.Горбачевського

Посилання

Sinha, B., Bachracharya, R., Pandey, S., K.C. S., Koirala, S., & Kushwaha, M.P. (2017). Emotional Intelligence among Undergraduate Nursing Students. International Journal of Scientific and Research Publications, 7(12), 622-629.

Castelino, Patsey Sera & Mendonca, Theresa Leonilda (2021). Emotional Intelligence in Nursing: The Heart of the Art – A Review. Journal of Complementary and Alternative Medical Research, 14(3), 1-6. Article No.JOCAMR.69140. DOI: https://doi.org/10.9734/jocamr/2021/v14i330244

Thomas, D., & Natarajan, J. (2017). Emotional Intelligence among nursing students – An integrated review. Journal of Nursing and Health Science., 6(1), 81-89. DOI: https://doi.org/10.9790/1959-0601078189

Slavny, R.J., & Moore, J.W. (2018). Individual differences in the intentionality bias and its association with cognitive empathy. Personality and Individual Differences, 122, 104-108. DOI: https://doi.org/10.1016/j.paid.2017.10.010

Hurley, J., Hutchinson, M., & Kozlowski, D. (2018). Emotional intelligence can help regional nurses maintain their mental wellbeing. Australian Nursing and Midwifery Journal, 25(10), 35.

Villadangos, M., Errasti, J., Amigo, I., Jolliffe, D., & García-Cueto, E. (2016). Characteristics of Empathy in young people measured by the Spanish validation of the Basic Empathy Scale. Psicothema, 28(3).

Erkayiran, O., & Demirkiran, F. (2018). The Impact of Improving Emotional Intelligence Skills Training on Nursing Students’ Interpersonal Relationship Styles: A Quasi-experimental Study. International Journal of Caring Sciences, 11(3), 1901-1912. DOI: https://doi.org/10.1186/ISRCTN12461394

Pence, P. (2010). Emotional intelligence, motivation, and retention among undergraduate students attending associate-degree nursing programs in Illinois. Published Doctoral Dissertation, School of Advanced Studies, University of Phoenix.

Antony, S., Sukumaran, S., Chaudhury, S., & Giri, D.K. (2011). Effectiveness of psychiatric orientation programme for nursing students. Ranchi Institute of Neuropsychiatry & Allied Sciences Journal, 3(1), 40-46.

Yatsyuk, M. (2019). Emotsiinyi intelekt osobystosti (na khvyli Novoi ukrainskoi shkoly) [Emotional intelligence of the individual (on the wave of the New Ukrainian School)]. Vinnytsia: Dilo [in Ukrainian].

Fernandez, R., Salamonson, Y., & Griffiths, R. (2012). Emotional intelligence as a predictor of academic performance in first-year accelerated graduate entry nursing students. Journal of Clinical Nursing, 21(23-24), 3485-3492. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1365-2702.2012.04199.x

Nwadiningwe, I.P., & Azuka-Obieke, U. (2012). The Impact of Emotional Intelligence on Academic achievement of Senior School Students in Lagos, Nigeria. Journal of Emerging Trends in Educational Research and Policy Studies (JETERAPS), 3(4), 395-40.

Ranjbar, H., Khademi, H.S., & Areshtanab, N.H. (2017). The Relation between Academic Achievement and Emotional Intelligence in Iranian Students: A Meta-Analysis. Аcta facultatis medicae naissensis, 34(1). DOI: https://doi.org/10.1515/afmnai-2017-0008

Fallahzadeh, H. (2011). The Relationship between Emotional Intelligence and Academic Achievement in medical science students in Iran. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 30, 1461-1466. DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.10.283

Tariq, S., Majoka, M.I., & Hussain, S. (2011). A Study to Investigate Emotional Intelligence of Male and Female Students at University Level in Pakistani Context. Interdisciplinary Journal Of Contemporary Research In Busıness, 2(10), 209-218.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-02

Як цитувати

Дужич, Н. В., & Марущак, М. І. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ В МЕДСЕСТЕР, ЯКІ НАВЧАЮТЬСЯ НА МАГІСТЕРСЬКІЙ ПРОГРАМІ З МЕДСЕСТРИНСТВА . Медсестринство, (2), 43–47. https://doi.org/10.11603/2411-1597.2023.2.14328

Номер

Розділ

Статті