ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИХ КОМПЛЕКСІВ ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНИХ ФІЗИЧНИХ ВПРАВ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ФІЗИЧНИХ ТЕРАПЕВТІВ ТА РЕАБІЛІТОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/2411-1597.2023.2.14326Ключові слова:
професійно-прикладна фізична підготовка, навчально-методичні комплекси, майбутні фізичні терапевти та реабілітологи, здобувачі вищої освітиАнотація
Рухова та фізична активність є важливим чинником формування, збереження здоров’я і розвитку людини, особливо в дитячому, підлітковому та юнацькому віці. Регулярні заняття фізичною культурою допомагають знизити рівень захворюваності на хвороби серцево-судинної системи до 36 %, зменшити негативний вплив на організм людини шкідливих звичок, підвищити рівень стресостійкості, уникнути проявів асоціальної поведінки, сприяти розвитку в усіх сферах життя.
Мета роботи – висвітлити ефективні навчально-методичні комплекси професійно-прикладних фізичних вправ для формування професійно важливих умінь і навичок у майбутніх фізичних терапевтів та реабілітологів.
Основна частина. У статті проаналізовано ефективність застосування комплексів вправ професійно-прикладної фізичної підготовки. Встановлено, що зв’язок фізичного виховання з практичною діяльністю майбутніх фізичних терапевтів та реабілітологів найбільш вдало реалізується в їх професійно-прикладній фізичній підготовці. Як один із компонентів фізичного виховання професійно-прикладна фізична підготовка є педагогічно спрямованим процесом забезпечення спеціалізованої фізичної підготовки до майбутньої професії. Пріоритетним завданням професійно-прикладної фізичної підготовки в медичному закладі вищої освіти є її покращення та вдосконалення механізмів ефективної адаптації студентів до майбутньої професійної діяльності. Тому професійно-прикладну фізичну підготовку майбутніх фізичних терапевтів та реабілітологів необхідно здійснювати з урахуванням специфіки й особливостей майбутньої професії.
Висновки. Від засвоєння професійно важливих рухових умінь і навичок, розвитку фізичних здібностей, здобутих у процесі професійно-прикладної фізичної підготовки, будуть залежати успіхи в майбутній професійній діяльності фізичних терапевтів та реабілітологів. Професійно-прикладна фізична підготовка здобувачів вищої освіти повинна спрямовуватись на розвиток статичної силової витривалості м’язів ніг, спини, живота і шиї. Адже саме ці м’язи будуть нести значне навантаження при виконанні професійних дій.
Посилання
Kuznetsova, O.T. (2018). Metodychna systema zastosuvannia ozdorovchykh tekhnolohii u protsesi fizychnoho vykhovannia studentiv [Methodical system of application of health technologies in the process of physical education of students]. Doctorʼs thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Krutsevych, T.Yu., Panhelova, N.Ye., & Kryvchy-kova, O.D. (2011). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methods of physical education: textbook for students of higher educational establishmentsof physical education and sports]. Kyiv: Olimpiiska literatura [in Ukrainian].
Tkachuk, O.H. (2019). Formuvannia zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnosti maibutnikh likariv v osvitnomu protsesi z fizychnoho vykhovannia [Formation of health-preserving competence of future doctors in the physical training educational process]. Candidateʼs thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Khomych, A.V. (2016). Metodyka prohramuvannia indyvidualnykh fizkulturno-ozdorovchykh zaniat studentiv u pozaaudytornii roboti vyshchoho navchalnoho zakladu [Methods of programming of students’ individual physical culture and health recreation classes in extracurricular activities of higher educational institution]. Candidateʼs thesis. Lutsk [in Ukrainian].
Apanasenko, H.L., Popova, L.A., & Mahlovanyi, A.V. (2011). Sanolohiia (medychni aspekty valeolohii) [Sanology (medical aspects of valeology)]. Lviv: PP «Kvart» [in Ukrainian].
Krutsevych, T.Yu., & Bezverkhnia, H.V. (2011). Rekreatsiia u fizychnii kulturi riznykh hrup naselennia [Recreation in physical culture of different groups of the population]. Kyiv: Olimpiiska literatura [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Медсестринство
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.