АКТУАЛЬНІСТЬ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «КЛІНІЧНА ЛАБОРАТОРНА ДІАГНОСТИКА» ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 223 «МЕДСЕСТРИНСТВО»
DOI:
https://doi.org/10.11603/2411-1597.2023.3-4.14025Ключові слова:
спеціальність 223 «Медсестринство», дисципліна «Клінічна лабораторна діагностика», освітньо-професійна програма, бакалавр, магістрАнотація
Вступ. Професія медсестри становить найбільшу кількість медичного персоналу в усьому світі, тому необхідно відповідально ставитися до освітньої траєкторії здобувачів спеціальності для забезпечення відповідних професійних компетенцій та програмних результатів навчання.
Мета роботи – визначити необхідність викладання дисципліни «Клінічна лабораторна діагностика» для здобувачів спеціальності 223 «Медсестринство».
Основна частина. Опрацьовуючи освітньо-професійні програми і посадові інструкції медсестер на робочих місцях, ми впевнились у потребі введення дисципліни «Клінічна лабораторна діагностика» для здобувачів спеціальності 223 «Медсестринство». З метою визначення, обов’язковою чи вибірковою повинна бути дисципліна, провели анкетування серед випускників першого і другого рівнів вищої освіти за спеціальністю 223 «Медсестринство». В онлайн-опитуванні взяли участь 224 респонденти, з них 123 випускники-бакалаври медсестринства й 101 випускник-магістр. Отримані дані свідчать про те, що на першому рівні вищої освіти здобувачі спеціальності 223 «Медсестринство» дисципліну «Клінічна лабораторна діагностика» повинні вивчати в обов’язковому порядку, а на другому – вона є вибірковим освітнім компонентом.
Висновки. Одержані результати свідчать про необхідність введення дисципліни «Клінічна лабораторна діагностика» для здобувачів спеціальності 223 «Медсестринство»: на першому рівні вищої освіти – у вигляді обов’язкового освітнього компонента, а на другому – вибіркового, на розсуд здобувача.
Посилання
Turris, S.A., Binns, D.M., Kennedy, K.J., Finamore, S., & Gillrie, C. (2007). Specialty nursing--the past, the present, and the future. Journal of emergency nursing, 33(5), 499-504. DOI: 10.1016/j.jen.2007.05.014. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jen.2007.05.014
Finnell, D.S., Thomas, E.L., Nehring, W.M., McLoughlin, K., & Bickford, C.J. (2015). Best Practices for Developing Specialty Nursing Scope and Standards of Practice. Online journal of issues in nursing, 20(2), 1. DOI: https://doi.org/10.3912/OJIN.Vol20No02Man01
Institute of Medicine (US) Committee on the Robert Wood Johnson Foundation Initiative on the Future of Nursing, at the Institute of Medicine. (2011). The Future of Nursing: Leading Change, Advancing Health. Washington, DC: National Academies Press (US).
Rodziewicz, T.L., Houseman, B., & Hipskind, J.E. (2023). Medical Error Reduction and Prevention. Treasure Island (FL): StatPearls Publishing.
Plebani, M. (2006). Errors in clinical laboratories or errors in laboratory medicine?. Clinical chemistry and laboratory medicine, 44(6), 750-759. DOI: 10.1515/CCLM.2006.123. DOI: https://doi.org/10.1515/CCLM.2006.123
Sonmez, C., Yıldız, U., Akkaya, N., & Taneli, F. (2020). Preanalytical Phase Errors: Experience of a Central Laboratory. Cureus, 12(3), e7335. DOI: 10.7759/cureus.7335. DOI: https://doi.org/10.7759/cureus.7335
Marushchak, M., Mazur, L., Krynytska, I., & Klіshch, I. (2021). Osoblyvosti pidhotovky zdobuvachiv III osvitno-naukovoho rivnia spetsialnosti 223 «Sestrynska sprava» [Features of training of applicants of the third educational and scientific level of specialty 223 «Nursing»]. Visn. med. i biol. doslidzh. – Bulletin of medical and biological research., 3(9), 54-57. DOI: 10.11603 /bmbr. 27066290.2021.3.12570 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медсестринство
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.