APPLICATION OF INTERACTIVE METHODS OF EDUCATION IN THE STUDY OF DISCIPLINE “NURSING IN FAMILY MEDICINE”

Authors

  • Z. V. Kuzyk
  • N. I. Prunchak
  • T. I. Boichuk

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2013.1.5305

Abstract

The efficiency of the use of interactive teaching methods based on the study of dynamic indicators of 4-year student on specialty “Nursing” as a result of practically-oriented exam and medical licensing examination “Krok M. Nursing”. It is shown that the introduction of the latest model of the educational process of discipline “Nursing in Family Medicine” allowed twofold increase students’ knowledge in preparation for the practically-oriented state exam and license examination “ Krok M. Nursing”.

References

ЛІТЕРАТУРА

Впровадження сучасних освітніх технологій в навчальний процес вищих медичних закладів України / В. О. Бенюк, О. А. Диндар, Т. Р. Никонюк, О. А. Щер- ба // Медична Освіта. -2012. - N° 3. - С. 20-23.

Лисенко Г. І. Сімейна медицина в Україні: сучасні досягнення та перспективи розвитку / Г. І. Лисенко,

B. І. Ткаченко, О. В. Маяцька // Сімейна медицина. - 2012.-№ 1.-С.6-8.

Лисенко Г. І. Нормативно-правові аспекти впровадження інформаційних технологій в систему первинної медико-санітарної допомоги (огляд літератури) / Г. І. Лисенко // Сімейна медицина. - 2012. - N° 2. -

C. 25-28.

Published

2015-12-11

How to Cite

Kuzyk, Z. V., Prunchak, N. I., & Boichuk, T. I. (2015). APPLICATION OF INTERACTIVE METHODS OF EDUCATION IN THE STUDY OF DISCIPLINE “NURSING IN FAMILY MEDICINE”. Nursing, (1). https://doi.org/10.11603/2411-1597.2013.1.5305

Issue

Section

Articles