EXPERIMENTAL AND ANALYTICAL SKILLS IN THE STRUCTURE OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE NURSING PROFESSIONALS
DOI:
https://doi.org/10.11603/2411-1597.2021.2.12288Abstract
The article justifies the need for the formation of experimental and analytical skills of future nurses in the process of studying at the medical college. The correlation between skill groups and production functions of future nurses (preventive, diagnostic, therapeutic, technological and evaluation) was revealed. Besides, it was demonstrated that experimental skills should be considered at different levels (macro-level, meso-level, micro-level).
References
Галузевий стандарт вищої освіти України спец. : 6.110102. «Сестринська справа» МОН України. – К., 2012. – 28 с.
Морева Н. А. Технологии профессионального образования / Н. А. Морева. – М. : Академия, 2007. – 432 с.
Освітньо-кваліфікаційна характеристика Галузевого стандарту вищої освіти України спец. : 8.110102. «Сестринська справа» МОН України. – К., 2007. – 24 с.
Тхакушинова А. Т. Формирование обобщенных экспериментально-аналитических умений у студентов фа¬культета естествознания университета как основы их профессиональной компетентности : автореф. дисс. на соискание уч. степени канд. пед. наук : спец. : 13.00.08. «Теория и методика профессионального образования» / А. Т. Тхакушинова. – M., 2009. – 24 с.
Усова А. В. Новая концепция естественнонаучного образования / А. В. Усова. – Челябинск : Изд-во ЧГПУ, 2002. – 307 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Nursing
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.