INNOVATIVE METHODS OF FORMATION PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE NURSES

Authors

  • T. Rudnytska Separate subdivision “Rokytne Professional Medical College” of the communal institution of higher education “Rivne Medical Academy” of Rivne Regional Council

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2021.2.12278

Abstract

The article presents the results of a pedagogical experiment on the formation of professional competence of future nurses in a medical college using the analysis of pedagogical situations, the so-called case method. The conducted research showed the level and criteria of formation of professional competencies of future nurses and prospects of their development with the help of innovative technologies and forms of work.

References

Ладыгина Е. Е. Профессиональное становление сестринского персонала в процессе обучения / Е. Е. Ла¬дыгина, М. Н. Михайловский // Медицинская сестра. – 2015. – № 5. – С. 47–48.

Закусилова Т. О. Формування фахових умінь та навичок у контексті професійної компетентності майбутніх медич¬них сестер: теоретичний аспект / Т. О. За¬кусилова // Український психолого-педагогічний науковий збірник. – 2016. – № 8. – С. 32–36.

Литвинова А. Е. Формування компетентності ме¬дич¬них сестер / А. Е. Литвинова // Медсестринство. – 2017. – № 4. – С. 16–18.

Published

2021-09-08

How to Cite

Rudnytska, T. (2021). INNOVATIVE METHODS OF FORMATION PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE NURSES. Nursing, (2), 21–23. https://doi.org/10.11603/2411-1597.2021.2.12278

Issue

Section

Articles