THE ROLE OF NURSING PEDAGOGY IN THE PRACTICE ACTIVITIES OF A NURSE

Authors

  • V. Y. Kulchytskyj I. Horbachevsky Ternopil National Medical University

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2021.1.12061

Abstract

The article analyzes the role of nursing pedagogy in the nursing practice activities. The pedagogical bases of patients’ teaching are determined in the activities of medical workers.

References

Медсестринський процес. Основи сестринської справи та клінічного медсестринства / І. Я. Губенко, О. Т. Шевченко, Л. П. Бразалій, В. Г. Апшай. – К. : Здоров’я, 2001. – 208 с.

Медсестринський догляд за пацієнтом / І. Я. Губенко, О. Т. Шевченко, Л. П. Бразалій, В. Г. Апшай. – К. : Здоров’я, 2000. – 248 с.

Губенко І. Я. До питання поєднання медсестринської освіти та практики на основі запровадження медсестринського процесу / І. Я. Губенко, О. Т. Шевченко, Л. П. Бразалій // Медична освіта. – 2007. – № 4. – С. 29–33.

Пасєчко Н. В. Основи сестринської справи (курс лекцій) / Н. В. Пасєчко. – Тернопіль : Укрмедкнига, 1999. – 496 с.

Шевченко О. Т. Психологія кризових станів : навчальний посібник / О. Т. Шевченко. – К. : Здоров’я, 2005. – 120 с.

Пікон К. С. Американський досвід організації ступеневої медсестринської освіти / К. С. Пікон // Молодий вчений. – 2016. – № 12.1 (40). – С. 507–510.

Published

2021-05-21

How to Cite

Kulchytskyj, V. Y. (2021). THE ROLE OF NURSING PEDAGOGY IN THE PRACTICE ACTIVITIES OF A NURSE. Nursing, (1), 15–17. https://doi.org/10.11603/2411-1597.2021.1.12061

Issue

Section

Articles