THE ROLE OF NURSING PEDAGOGY IN THE PRACTICE ACTIVITIES OF A NURSE
DOI:
https://doi.org/10.11603/2411-1597.2021.1.12061Abstract
The article analyzes the role of nursing pedagogy in the nursing practice activities. The pedagogical bases of patients’ teaching are determined in the activities of medical workers.
References
Медсестринський процес. Основи сестринської справи та клінічного медсестринства / І. Я. Губенко, О. Т. Шевченко, Л. П. Бразалій, В. Г. Апшай. – К. : Здоров’я, 2001. – 208 с.
Медсестринський догляд за пацієнтом / І. Я. Губенко, О. Т. Шевченко, Л. П. Бразалій, В. Г. Апшай. – К. : Здоров’я, 2000. – 248 с.
Губенко І. Я. До питання поєднання медсестринської освіти та практики на основі запровадження медсестринського процесу / І. Я. Губенко, О. Т. Шевченко, Л. П. Бразалій // Медична освіта. – 2007. – № 4. – С. 29–33.
Пасєчко Н. В. Основи сестринської справи (курс лекцій) / Н. В. Пасєчко. – Тернопіль : Укрмедкнига, 1999. – 496 с.
Шевченко О. Т. Психологія кризових станів : навчальний посібник / О. Т. Шевченко. – К. : Здоров’я, 2005. – 120 с.
Пікон К. С. Американський досвід організації ступеневої медсестринської освіти / К. С. Пікон // Молодий вчений. – 2016. – № 12.1 (40). – С. 507–510.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Nursing
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.