POSTGRADUATE EDUCATION OF NURSES: ANALYSIS OF FORMS AND METHODS OF EDUCATION IN UKRAINE

Authors

  • N. S. Ruzhylo Ivano-Frankivsk Regional Clinical Hospital
  • N. O. Terenda I. Horbachevsky Ternopil National Medical University

DOI:

https://doi.org/10.11603/2411-1597.2020.1.11030

Abstract

The article analyzes the forms of education on the basis of which nursing postgraduate education can be carried out. Increasing the share of non-formal education will facilitate the more dynamic and effective acquisition of new competencies in the activities of nurses, increase their level of competitiveness in the labor market, and improve the efficiency of health care delivery.

References

Про вищу освіту : Закон України // Відомості Верхов­ної Ради. – 2014. – № 37–38.

Боренько Я. Освіта для демократичного громадянства та освіта з прав людини: Хартія Ради Європи з освіти для демократичного громадянства і освіти з прав людини та виклики для застосування європейських моделей навчання громадянству та правам людини для України [Електронний ресурс] / Я. Боренько. – Режим доступу : http://www.academia.edu/2053430.

Меморандум непрерывного образования Европейского Союза (A Memorandum on Lifelong Learning) [Электронный ресурс]. – Режим доступа : www.znanie.org/docs/memorandum.html.

Освіта протягом життя: світовий досвід і українська практика [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.niss.gov.ua/articles/252.

Перспективи впровадження інноваційних форм освіти в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.niss.gov.ua/articles/2665. – Назва з екрана.

International Standard Classification of Education ISCED 2011/UNESCO.

Айзікова Л. В. Концепція навчання протягом життя у міжнародних документах і дослідженнях / Л. В. Айзікова // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-­Могилянська академія»]. – 2012. – Т. 199, Вип. 187. – С. 62–64. – (Серія «Педагогіка»).

Simkins T. Non-formal education and development. Some critical issues / T. Simkins. – Manchester: Department of Adult and Higher Education, University of Manchester; 1977. – 77 p.

Published

2020-04-22

How to Cite

Ruzhylo, N. S., & Terenda, N. O. (2020). POSTGRADUATE EDUCATION OF NURSES: ANALYSIS OF FORMS AND METHODS OF EDUCATION IN UKRAINE. Nursing, (1), 12–14. https://doi.org/10.11603/2411-1597.2020.1.11030

Issue

Section

Articles