Дистанційне навчання в реаліях часу на кафедрі ортопедичної стоматології

Автор(и)

  • О. Б. Бєліков Буковинський державний медичний університет, м. Чернівці Українська академія наук, м. Київ
  • Н. І. Бєлікова Буковинський державний медичний університет, м. Чернівці
  • Р. А. Левандовський Буковинський державний медичний університет, м. Чернівці

DOI:

https://doi.org/10.11603/2311-9624.2022.2.13163

Ключові слова:

дистанційна освіта, стоматологія, військовий стан

Анотація

Резюме. Академічний осередок будь-якого закладу вищої освіти повинен завжди протистояти викликам часу. В сучасних умовах під час військового стану в Україні – це справжній виклик, бо існує безліч перешкод, що відрізняє навчання сьогодні від навчання під час довготривалих карантинів, зумовлених пандемією COVID-19. Розпочати навчальний процес у нових реаліях часу було не просто, тому що виникало багато факторів, серед яких визначальну роль займала безпека учасників освітнього процесу в закладах освіти, відсутність загрози для життя та здоров’я мешканців міста.

Мета дослідження – дати характеристику розвитку сучасних та доступних методів дистанційної освіти на кафедрі ортопедичної стоматології для забезпечення безперервності навчального процесу зі студентами, лікарями-інтернами та лікарями-слухачами в умовах військового стану.

Матеріали і методи. Для створення раціональної та доступної системи дистанційної освіти в умовах, що склались, потрібно було обрати одну із поширених і безкоштовних для здобувачів та викладачів освітніх платформ. В нашому університеті зворотний зв’язок із студентами, лікарями-інтернами, лікарями-слухачами забезпечили за рахунок використання платформи Google Meet. Нею можуть користуватись усі учасники навчального процесу, які зареєстровані у Google. Під час дистанційного навчання можна використати весь контент необхідних навчальних матеріалів (план лекцій та практичних занять на найближчий період, методичні розробки, презентації, аудіофайли, навчальні фільми до теми, переліки тестових питань для контролю вхідного та вихідного рівня знань).

Результати досліджень та їх обговорення. Враховуючи складні реалії часу під час військового стану, система дистанційного навчання у стоматологічній освіті має стати невід’ємною частиною освітнього процесу та безперервного професійного розвитку здобувачів освіти. Дистанційна форма навчання повинна враховувати: наближеність до окупованих територій; наявність у викладачів та здобувачів освіти пристроїв для організації навчального процесу засобами цифрових технологій та постійного інтернет-з’єднання; швидкість інтернет-з’єднання; можливість підключення до Wi-Fi- роутерів; відсутність зв’язку через знаходження в укриттях, знаходження в багатолюдній аудиторії, перебої зі світлом і тому не можливість своєчасного під’єднання до початку заняття тощо. Отже, у цих ситуаціях треба підходити до навчання індивідуально.

Посилання

Byelikov, O.B., Vatamanyuk, N.V., & Struk, V.I. (2020) Distancijne navchannya yak princip vidkritogo zanyattya. [Distance learning as a principle of open lesson]. Klinichna stomatologiya – Clinical Dentistry, 3, 78-81 [in Ukrainian].

Pavlenko, O.V., Volosovec T.M., & Doroshenko O.M. (2020) Zastosuvannya distancijnoyi osviti u pislyadiplomnij pidgotovci likariv-stomatologiv v umovah karantinnih zahodiv [Use of distance education in postgraduate training of dentists in the conditions of quarantine measures]. Medichna osvita – Medical Education, 3, 13-16 [in Ukrainian].

Panchenko, S.M. (2020). Distancijne navchannya u sistemi pislyadiplomnoyi pedagogichnoyi osviti – vikliki ta realiyi [Distance learning in the system of postgraduate pedagogical education - challenges and realities]. Retrieved from: http://www.soippo.edu.ua/index.php/pro-nas/interv-yu/4310-distantsijne-navchannya-u-sistemi-pislyadiplomnoji-pedagogichnoji-osviti-vikliki-ta-realiji.

Zaytseva, T.V., Kravtsova, L.V., & Kaminska, N.H. (2018). Vprovadzhennia suchasnykh innovatsiinykh tekhnolohii navchannia v osvitnii protses [Implementation of modern innovative learning technologies in the educational process]. Naukovyi visnyk Khersonskoi derzhavnoi morskoi akademii – Scientific Bulletin of the Kherson State Maritime Academy, 1 (18), 82-92 [in Ukrainian].

Ivankova, N.A., Ryzhov, O. A., & Vasilakin, V.V. (2018). Pryntsypy rozrobky Online kursiv dlia samostiinoi roboty studentiv na platformi edX. Navchalnyi posibnyk dlia vykladachiv [Principles of developing Online courses for independent work of students on the edX platform. Textbook for teachers]. Zaporizhzhia: ZDMU [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-06

Як цитувати

Бєліков, О. Б., Бєлікова, Н. І., & Левандовський, Р. А. (2022). Дистанційне навчання в реаліях часу на кафедрі ортопедичної стоматології. Клінічна Стоматологія, (2), 34–38. https://doi.org/10.11603/2311-9624.2022.2.13163

Номер

Розділ

Освіта в стоматології і обмін досвідом