ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН-ФОРМ ЯК ЗАСОБУ ВИКЛАДАННЯ В ІНТЕРНАТУРІ

Автор(и)

  • V. I. Krivenko Запорізький державний медичний університет
  • I. S. Kachan Запорізький державний медичний університет
  • I. V. Nepryadkina Запорізький державний медичний університет
  • O. P. Fedorova Запорізький державний медичний університет
  • M. Yu. Kolesnik Запорізький державний медичний університет
  • S. P. Pakhomova Запорізький державний медичний університет
  • T. Yu. Radomskaya Запорізький державний медичний університет

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2018.1.8893

Ключові слова:

дистанційна освіта, інтернатура, загальна практика — сімейна медицина, онлайнформа, засоби навчання.

Анотація

У статті наведено результати аналізу ефективності використання онлайн-форм у процесі опанування дисципліни «внутрішні хвороби». Проведено педагогічний експеримент із включенням 46 лікарів-інтернів, які займалися на кафедрі в період 2016-2017 років. Встановлено, що використання онлайн-форм дозволяє підвищити ефективність навчального процесу за рахунок, по-перше, зменшення часу, який витрачається на обробку результатів опитування, і, по-друге, поліпшення рівня засвоєння матеріалу та «виживаності» знань лікарів-інтернів за допомогою наочного представлення результатів вихідного випробування і предметної дискусії з проблемних питань. Онлайн-опитування характеризується більшою об'єктивністю і, як наслідок, більш позитивним стимулюючим впливом на пізнавальну діяльність лікаря-інтерна. У запропонованій методиці перевірка виконання ситуаційних завдань виконується централізовано, за єдиними критеріями, що дозволяє з достатньою підставою судити про загальний ступінь сформо-ваності відповідних знань та навиків, виявляти типові помилки і на цій основі корегувати та надалі вдосконалювати навчальний процес. Поєднання онлайн-опитування як форми перевірки з традиційними засобами контролю, а також із самоконтролем може сприяти виробленню реальної системи об'єктивної оцінки знань і реалізації головного завдання освітнього процесу — формуванню міцних знань і забезпеченню високої якості підготовки майбутніх фахівців.

Посилання

Vashchenko, V. Yu., Sklyarov, V. A., & Kozyakov, K. O. (2009). Distantsionnaya forma obucheniya. Istoriya. Problemy. Perspektivy razvitiya [Distance learning. History. Problems. Development prospects]. Visnik Skhidnoukrains'kogo natsional'nogo universitetu imeni V. Dalya (Bulletin of the East Ukrainian National University named after V. Dal), 6E. Retrieved from: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/vsunud/2009-6E/ Index.htm.

Zhdan, V. M., Baban, M. Yu., Tkachenko, M. V., Volchenko, G. V., Kitura, Ye. M., Shilkina, L. M., & Lebid', V. G. (2017). Vprovadzhennya distantsiinoi osviti na kafedri simeinoi meditsini i terapii [Introduction of distance education at the Department of family medicine and therapy]. Medichna osvita (Medical education), 73(1), 19-22.

Kolesnik, M. Yu., Kachan, I. S. (2017). Vikoristannya

onlain-form dlya kontrolyu znan' likariv-interniv [Using online forms to control the knowledge of interns]. In Suchasni pidkhodi do vishchoi medichno'i osviti v Ukraini (z distantsiinim pid'ednannyam VM(F)NZ Ukraini za dopomogoyu videokonferentszv'yazku) (Modern approaches to higher medical education in Ukraine (with remote connection of HM(F)EI of Ukraine through video conferencing)): materials of the XIV International Scientific and Practical Conference with international participation dedicated to the 60th anniversary of TSMU (Ternopil, May 18-19, 2017) (Vol. 2, pp. 246-247). Ternopil': TSMU.

Pro zatverdzhennya Polozhennya pro distantsiine navchannya [On approval of the Regulation on distance learning]: decree of the Ministry of Education and Science of Ukraine No. 466. (2013, April 25). Retrieved from The Verkhovna Rada of Ukraine website: http:// zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13.

Rizhov, V. A. (2010). Modeli znan' u sistemakh distantsiinogo navchannya [Models of knowledge in distance learning systems]. Klinichna informatika i telemeditsina (Clinical informatics and telemedicine), 7, 133-139.

Nasiri, F., & Mafakheri, F. (2015). Postgraduate research

supervision at a distance: a review of challenges and strategies. Studies in higher education, 40(10), 19621969. doi: org/10.1080/03075079.2014.914906.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-05

Як цитувати

Krivenko, V. I., Kachan, I. S., Nepryadkina, I. V., Fedorova, O. P., Kolesnik, M. Y., Pakhomova, S. P., & Radomskaya, T. Y. (2018). ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН-ФОРМ ЯК ЗАСОБУ ВИКЛАДАННЯ В ІНТЕРНАТУРІ. Медична інформатика та інженерія, (1), 62–66. https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2018.1.8893

Номер

Розділ

Статті