ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН-ФОРМ ЯК ЗАСОБУ ВИКЛАДАННЯ В ІНТЕРНАТУРІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2018.1.8893Ключові слова:
дистанційна освіта, інтернатура, загальна практика — сімейна медицина, онлайнформа, засоби навчання.Анотація
У статті наведено результати аналізу ефективності використання онлайн-форм у процесі опанування дисципліни «внутрішні хвороби». Проведено педагогічний експеримент із включенням 46 лікарів-інтернів, які займалися на кафедрі в період 2016-2017 років. Встановлено, що використання онлайн-форм дозволяє підвищити ефективність навчального процесу за рахунок, по-перше, зменшення часу, який витрачається на обробку результатів опитування, і, по-друге, поліпшення рівня засвоєння матеріалу та «виживаності» знань лікарів-інтернів за допомогою наочного представлення результатів вихідного випробування і предметної дискусії з проблемних питань. Онлайн-опитування характеризується більшою об'єктивністю і, як наслідок, більш позитивним стимулюючим впливом на пізнавальну діяльність лікаря-інтерна. У запропонованій методиці перевірка виконання ситуаційних завдань виконується централізовано, за єдиними критеріями, що дозволяє з достатньою підставою судити про загальний ступінь сформо-ваності відповідних знань та навиків, виявляти типові помилки і на цій основі корегувати та надалі вдосконалювати навчальний процес. Поєднання онлайн-опитування як форми перевірки з традиційними засобами контролю, а також із самоконтролем може сприяти виробленню реальної системи об'єктивної оцінки знань і реалізації головного завдання освітнього процесу — формуванню міцних знань і забезпеченню високої якості підготовки майбутніх фахівців.Посилання
Vashchenko, V. Yu., Sklyarov, V. A., & Kozyakov, K. O. (2009). Distantsionnaya forma obucheniya. Istoriya. Problemy. Perspektivy razvitiya [Distance learning. History. Problems. Development prospects]. Visnik Skhidnoukrains'kogo natsional'nogo universitetu imeni V. Dalya (Bulletin of the East Ukrainian National University named after V. Dal), 6E. Retrieved from: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/vsunud/2009-6E/ Index.htm.
Zhdan, V. M., Baban, M. Yu., Tkachenko, M. V., Volchenko, G. V., Kitura, Ye. M., Shilkina, L. M., & Lebid', V. G. (2017). Vprovadzhennya distantsiinoi osviti na kafedri simeinoi meditsini i terapii [Introduction of distance education at the Department of family medicine and therapy]. Medichna osvita (Medical education), 73(1), 19-22.
Kolesnik, M. Yu., Kachan, I. S. (2017). Vikoristannya
onlain-form dlya kontrolyu znan' likariv-interniv [Using online forms to control the knowledge of interns]. In Suchasni pidkhodi do vishchoi medichno'i osviti v Ukraini (z distantsiinim pid'ednannyam VM(F)NZ Ukraini za dopomogoyu videokonferentszv'yazku) (Modern approaches to higher medical education in Ukraine (with remote connection of HM(F)EI of Ukraine through video conferencing)): materials of the XIV International Scientific and Practical Conference with international participation dedicated to the 60th anniversary of TSMU (Ternopil, May 18-19, 2017) (Vol. 2, pp. 246-247). Ternopil': TSMU.
Pro zatverdzhennya Polozhennya pro distantsiine navchannya [On approval of the Regulation on distance learning]: decree of the Ministry of Education and Science of Ukraine No. 466. (2013, April 25). Retrieved from The Verkhovna Rada of Ukraine website: http:// zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13.
Rizhov, V. A. (2010). Modeli znan' u sistemakh distantsiinogo navchannya [Models of knowledge in distance learning systems]. Klinichna informatika i telemeditsina (Clinical informatics and telemedicine), 7, 133-139.
Nasiri, F., & Mafakheri, F. (2015). Postgraduate research
supervision at a distance: a review of challenges and strategies. Studies in higher education, 40(10), 19621969. doi: org/10.1080/03075079.2014.914906.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Журнал Медична інформатика та інженерія дозволяє автору (ам) зберігати авторські права без реєстрації.
Журнали Медична інформатика та інженерія відкритого доступу публікує відкриті статті відповідно до умов Creative Commons Attribution (CC BY) Ліцензії, яка дозволяє використання, поширення та відтворення на будь-якому носії, за умови, що оригінальний твір правильно цитується.
Цей журнал доступний через Creative Commons (CC) License CC-BY 4.0