ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ОЦІНЮВАННЯ ВПЛИВУ СТРЕСУ НА РЕЗУЛЬТАТИ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ ЛІКАРІВ. АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД. ПЕРШЕ ПОВІДОМЛЕННЯ

Автор(и)

  • O. P. Mintser Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика http://orcid.org/0000-0002-7224-4886
  • S. P. Koshova Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика

DOI:

https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2017.4.8449

Ключові слова:

стрес, стресогенні чинники, інтегральні оцінки, інформаційні технології, безперервний професій- ний розвиток лікарів, копінг-процес, тестовий контроль знань, прогнозування стресу, профілактика стресу

Анотація

Проаналізовано методики кількісного та інтегрального оцінювання впливу стресу в лікарів у процесі тестування їхніх знань під час атестації. Обґрунтовано проблеми, що виникають при дослідженні стресів у навчальній діяльності. Проведений аналіз теоретичних та емпіричних досліджень стресових станів лікарів при навчанні під час безперервного професійного розвитку дозволяє стверджувати, що ознаки стресового стану в лікарів під час складання іспитів досить добре вивчені, але ідентифікація їх та рівень відповідності стресу не мають математичного підтвердження. Тому висловлена думка, що управління стресом можливе лише шляхом використання індивідуальних прогностичних характеристик на основі статистичного моделювання. Представлено загальні критерії оцінювання стресового стану за об'єктивними показниками. Показано, що досягнення об'єктивних оцінок компетентності, знань та вмінь лікарів під час комп'ютерного тестування повністю залежить від забезпечення ефективної адаптації до зовнішніх і внутрішніх обставин іспиту. Також постулюється, що неодмінною складовою процесу комп'ютерного іспиту є його комплементарна до особистості організація процесу, в результаті чого емоційне сприйняття процесу навчання буде позитивним, іспити формуватимуть позитивну самооцінку, процес засвоєння знань стане систематичним і цілісним.

Посилання

Ababkov, V. A., & Perre, M. (2004). Adaptatsiya k stressu. Osnovy teorii, diagnostiki, terapii [Adaptation to stress. Fundamentals of theory, diagnosis, therapy]. St. Petersburg: Rech (Language).

Bodrov, V. A. (2000). Informatsionnyi stress [Information stress]: textbook. Moscow: PER SE.

Vodop'yanova, N. E., & Starchenkova, E. S. (2005). Sindrom vygoraniya: diagnostika I profilaktika [Burnout syndrome: diagnosis and prevention]. St. Petersburg: Piter.

Kulikov, L. V. (1995). Stress i stressoustoichivost' lichnosti [Stress and personality stress-resistance]. In A. A. Kryilova (ed.). Teoreticheskie I prikladnye voprosy psikhologii (Theoretical and applied questions of psychology) Iss. 1.4.1 (pp. 123-132).

Lazarus, R. (1970). Teoriya stressa i psikhofiziologicheskie issledovaniya [Theory of stress and psychophysiological studies]. In L. Levi (ed.). Emotsional'nyi stress (Emotional stress) (178-207). Leningrad: Medicine.

Levitov, N. D. (1964). O psikhologicheskikh sostoyaniyakh cheloveka [On the psychological conditions of man]. Moscow: Prosveshchenie (Education).

Marishchuk, V. L. (1982). Psikhologicheskie osnovy formirovaniya professional'no znachimykh kachestv. (Doctoral dissertation). Available from disserCat dissertations electronic library.

Marishchuk, V. L., & Evdokimov, V. I. (2001). Povedenie i samoregulyatsiya cheloveka v usloviyakh stressa [Behavior and self-regulation of a person under stress]. St. Petersburg: Publishing house «September».

Menegetti, A. (2002). Psikhosomatika [Psychosomatics]. Moscow: NNBF «Ontopsychology».

Partsernyak, S. A. (2002). Stress. Vegetozy. Psikhosomatika [Stress. Vegetosis. Psychosomatics]. St. Petersburg: A. V. K.

Selye, H. (1979). Ocherki ob adaptatsionnom sindrome [Essays on the adaptation syndrome]. Moscow: Nauka (Science).

Sudakov, K. V. (1997). Psikhoemotsional'nyi stress: profilaktika i reabilitatsiya [Psychoemotional stress: prevention and rehabilitation]. Terapevticheskii arkhiv (Therapeutic archive), 69(1), 70-74.

Shcherbatykh, Yu. V. (2006). Psikhologiya stressa i metody korrektsii [Psychology of stress and correction methods]. St. Petersburg: Piter.

Amutio, A., & Smith, J. C. (2008). Stress and irrational beliefs in college students. Ansiedad y Estres, 14(2-3), 211-220.

Kleinbaum, D. G., Kupper, L. L., Muller, K. E., & Nizam, A. (1998). Applied regression analysis and other multivariable methods. 3rd ed. Pacific Grove: Duxbury Press.

Doron, J, Stephan, Y, Boiche, J & Le Scanff, C. (2009). Coping with examinations: exploring relationships

between students' coping strategies, implicit theories of ability, and perceived control. Br. J. Educ. Psychol., 79, 515-528.

Davison, C. B., & Dustova, G. (2017). A quantitative assessment of student performance and examination format. Journal of Instructional Pedagogies, 18, 1-10.

Lemyre, L., & Tessier, R. (1988). Mesure de stress psychologique (MSP): Se sentir stresse(e). Canadian Journal of Behavioural Science, 20(3), 302-321.

Myers, C. B. & Myers, S. M. (2006). Assessing assessment: the effects of two exam formats on course achievement and evaluation. Innovative Higher Education, 31(4), 227-236.

O'Connor, P. P., Kleyner, A. (2012). Practical reliability engineering. 5th ed. Chichester: Wiley.

Noguchi, Y., Matsui, K., Imura, H., Kiyota, M., & Fukui, T. (2002). Quantitative evaluation of the diagnostic thinking process in medical students. J. Gen. Intern. Med., 17(11), 848-853.

Shaunessy, E., & Suldo, S. M. (2010), Strategies used by intellectually gifted students to cope with stress during their participation in a high school international baccalaureate program. Gifted Child Quarterly, 54(2), 127-137.

Simic, N., Manenica, I. (2012). Exam experience and some reactions to exam stress. Fiziol. Cheloveka, 38(1), 67-72.

Spangler, G., Pekrun, R., Kramer, K. & Hofmann, H. (2002), Students' emotions, physiological reactions, and coping in academic exams. Anxiety, Stress & Coping, 15(4), 413-432.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-20

Як цитувати

Mintser, O. P., & Koshova, S. P. (2018). ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ОЦІНЮВАННЯ ВПЛИВУ СТРЕСУ НА РЕЗУЛЬТАТИ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ ЛІКАРІВ. АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД. ПЕРШЕ ПОВІДОМЛЕННЯ. Медична інформатика та інженерія, (4). https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2017.4.8449

Номер

Розділ

Статті