THE INTRODUCTION OF VIRTUAL MODELS IN THE LEARNING PROCESS OF PHYSIOLOGY STUDYING
DOI:
https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2015.4.5441Abstract
The necessity to modernize the educational process of physiology studying by the introduction of innovative teaching
methods, in particular virtual modeling is considered in the article. Such method can improve the quality of the discipline
studying and more accurately reflect the vital processes in the human body.
References
Ліссов П. М. Технологія створення програмного комплексу для моделювання фізіологічних систем /П. М. Ліссов // Проблеми програмування. - 2008. -№ 2-3. - С. 770-776.
Григорян Р. Д. Программно-моделирующий комплекс для теоретических исследований взаимодействия физиологических систем человека / Р. Д. Григорян, П. М. Лиссов // Проблеми програмування. - 2006. -№ 1. - С. 79-92.
Шершун Г. Г. Досвід розробки і впровадження віртуальних програм з біохімії в навчальний процес / Г. Г. Шершун, М. М. Корда // Медична освіта. - 2014. - № 3. - С. 155-156.
Коцюба Р. Б. Використання віртуальних навчальних програм при вивченні іноземної мови професійного спрямування / Р. Б. Коцюба // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2013. - Т. 37, № 5. - С. 43-52.
Анчева І. А. Роль віртуальних технологій в якості професійної підготовки медичних працівників / І. А. Анчева // Медична освіта. - 2014. - № 3. - С. 10-12.
Кравець Н. Я. Застосування методу моделювання в процесі навчання мікробіології / Н. Я. Кравець, І. М. Грод, Л. О. Шевчик // Медична освіта. - 2014. -№ 1. - С. 44-47.
Simulation-based objective assessment discerns clinical proficiency in central line placement a construct validation / Y. Dong, H. S. Suri, D. A. Cook [et al. ] // Chest. - 2010. - Vol. 137 (5), № 6. - P. 1050-1056.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Journal Medical Informatics and Engineering allows the author(s) to hold the copyright without registration
The majority of Medical Informatics and Engineering Open Access journals publish open access articles under the terms of the Creative Commons Attribution (CC BY) License which permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited. The remaining journals offer a choice of licenses.
This journal is available through Creative Commons (CC) License CC-BY 4.0