ІНТЕРНАТУРА З АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ ЯК ЕТАП ФОРМУВАННЯ ПОВНОЦІННОГО САМОСТІЙНОГО ПРАКТИЧНОГО ЛІКАРЯ

Автор(и)

  • А. В. Бойчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • В. С. Шадріна Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • О. І. Хлібовська Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • В. І. Коптюх Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • В. В. Сопель Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • Б. М. Бегош Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • Ю. Б. Якимчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/24116-4944.2022.2.13448

Ключові слова:

internship, professional training, simulation training, situational tasks

Анотація

Мета дослідження – оцінити ефективність трирічної інтернатури з акушерства та гінекології як формування акушерсько-гінекологічного менталітету в інтернів і застосування його в набутті сформованих і точних практичних навичок у вирішенні різноманітних акушерсько-гінекологічних завдань та ситуацій, а також відпрацювання їх в симуляційному центрі.

Матеріали та методи. Проведено аналіз якості підготовки лікарів-інтернів протягом трирічної інтернатури. Якість підготовки оцінювали за даними комп’ютерної діагностики, вирішенням тестових і ситуаційних задач, ступенем володіння надання практичних навичок на акушерських фантомах та в симуляційному центрі.

Результати дослідження та їх обговорення. Аналіз підготовки лікарів-інтернів акушерів-гінекологів протягом трирічної підготовки показав ефективність тривалої і поступової підготовки лікарів-інтернів до самостійної роботи в галузі системи охорони здоров’я.

Висновки. Впровадження різноманітних методів для навчання лікарів-інтернів акушерів-гінекологів протягом трирічної інтернатури показало ефективність цієї методології, розрахованої на поступове оволодіння теоретичними та практичними знаннями лікарів-інтернів, поступове поглиблення усвідомлення своєї професії, що сприяло поступовому формуванню клінічного мислення акушерів-гінекологів після трирічної інтернатури. З огляду на європейський вектор розвитку, майбутня система охорони здоров’я в Україні має бути узгоджена з європейськими принципами.

Посилання

Artіomenko, V.V. (2015). Symuliatsiyne navchannia v medytsyni: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Simulation in medical education: international and national experience]. Odeskyi medychnyi zhurnal – Odesa Medical Journal, 6, 152, 67-74 [in Ukrainian].

Vashchenko, V.Yu., Sklyarov, V.A., & Kozyakov, K.O. (2009). Distantsionnaya forma obucheniya. Istoriya. Problemy. Perspektivy razvitiya. [Elektronnyi resurs]. [Distance learning form. History Problems. Prospects for development. [Electronic resource]]. Visnyk Skhidnoukrayinskoho natsionalnoho universytetu imeni V. Dalya – Elektronne naukove fakhove vydannya – Bulletin of East-Ukrainian National University named after V. Dal – An electronic scientific special edition, 6E. Retrieved from: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/vsuvus/2009-6E/Index.htm [in Russian].

Voronenko, Yu.V. (2011). Dystantsiyne navchannya v rezhymi on- line: novi mozhlyvosti dlya profesiynoho rozvytku, novi perspektyvy [On-line distance learning: new opportunities for professional development, new perspectives]. Ukrayinskyy medychnyy chasopys – Ukrainian Medical Journal, 3 [in Ukrainian].

Kinash, N. (2015). Napryamky reorhanizatsiyi vyshchoyi medychnoyi osvity v Ukrayini [Directions of Reorganization of Higher Medical Education in Ukraine]. Arkhiv klinichnoyi medytsyny – .Archive of Clinical Medicine, 2, 77-80 [in Ukrainian].

Kultaeva, M.D. (2015). Osvitnya yevrointehratsiya chy konstytuyuvannya yevropeyskoho osvitnoho prostoru? [Educational European integration or constitution of the European educational space?]. Pedahohika i psykholohiya – Pedagogy and Psychology, 4, 23-29 [in Ukrainian].

Lesnevskaya, K.V. (2016). Rozvytok inshomovnoyi komunikatyvnoyi kompetentsiyi u konteksti rekomendatsiy Rady Yevropy z movnoyi osvity [Elektronnyy resurs] [Development of foreign language communicative competence in the context of the recommendations of the Council of Europe on language education [Electronic resource]]. Nauk. zap. Nats. un-tu «Ostrozka akademiya». Seriya : Filolohichna – Science Notes of the National Ostroh Academy University. Series: Рhilological. 62., 196-198. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoaf_2016_62_72. Nazva z ekranu –Title from the screen [in Ukrainian].

Leu, S. (2017). Zvyazok profesiynoyi osvity i rynku pratsi: yevropeyski perspektyvy [Communication of vocational education and the labor market: European perspectives]. Prof. tekhn. osvita – Prof.-Tech. Education, 1, 60-61 [in Ukrainian].

Moroz, V.M. (2015). Problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi osvity u realizatsiyi Natsionalnoyi stratehiyi reformuvannya systemy okhorony zdorovya Ukrayiny [Problems and perspectives of higher medical education in the implementation of the National Health Care System Reform Strategy]. Problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi shkoly u rozrobtsi ta realizatsiyi national noyi stratehiyi pobudovy novoyi systemy okhorony zdorovya v ukrayini na period 2015-2025 rr.: tezy dopovidey – Problems and Prospects of the Higher Medical School in the Development and Implementation of the National Strategy for the Construction of a New Health Care System in Ukraine for the Period 2015-2025: Theses of Reports., 1-6 [in Ukrainian].

Muravev, K.A., Khodzhayan, A.B., & Roy, S.V. (2011). Simulyatsionnoye obucheniye v meditsinskom obrazovanii – perelomnyy moment [Simulation training in medical education – a watershed moment]. Fundamentalnyіe issledovaniya – Fundamental Research, 10(3), 534-537 [in Russian].

Nakaz MOZ Ukrayiny № 1088 vid 10.12.2010 r. «Pro udoskonalennya pislyadyplomnoyi osvity likariv» [Order of the Ministry of Health of Ukraine No. 1088 dated 10.12.2010 "On the Improvement of Postgraduate Education of Physicians"] [in Ukrainian].

Nekryach, A. (2016). Realizatsiya osvitnikh standartiv YUNESKO – zaporuka vkhodzhennya Ukrayiny v yevropeysʹkyy tsyvilizatsiynyy prostir [Implementation of educational standards of UNESCO - a guarantee of Ukraine's entry into the European civilization space]. Vyshcha shkola – Higher School, 3, 11-22 [in Ukrainian].

Popova, L.D., Nakonechna, O.A., & Stetsenko, S.O. (2016). Perspektyvy vykorystannia symuliatsiynykh tekh-nolohiy na teoretychnykh kafedrakh [Prospects for the use of simulation technologies in theoretical departments]. Symulyatsiine navchannia v systemi pidhotovky medych-nykh kadriv: materialy L navchalno-metodychnoi konfe-rentsii, prysviachenoi 212-iy richnytsi vid dnia zasnuvan-nia KhNMU – Simulation training in education of medical personnel, materials of L educational conference dedicated to 212 anniversary of the founding KhNMU, 134-136 [in Ukrainian].

Svystunov, А.А. (2013). Symulyatsyonnoe obu-chenye v medytsyne [Simulation education in medicine]. Moscow: Izdat: Pervogo MGMU im. I.M. Sechenova [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-15

Як цитувати

Бойчук, А. В., Шадріна, В. С., Хлібовська, О. І., Коптюх, В. І., Сопель, В. В., Бегош, Б. М., & Якимчук, Ю. Б. (2022). ІНТЕРНАТУРА З АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ ЯК ЕТАП ФОРМУВАННЯ ПОВНОЦІННОГО САМОСТІЙНОГО ПРАКТИЧНОГО ЛІКАРЯ . Актуальні питання педіатрії, акушерства та гінекології, (2), 38–41. https://doi.org/10.11603/24116-4944.2022.2.13448

Номер

Розділ

Акушерство та гінекологія