ІНТЕРНАТУРА З АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ ЯК ЕТАП ФОРМУВАННЯ ПОВНОЦІННОГО САМОСТІЙНОГО ПРАКТИЧНОГО ЛІКАРЯ
DOI:
https://doi.org/10.11603/24116-4944.2022.2.13448Ключові слова:
internship, professional training, simulation training, situational tasksАнотація
Мета дослідження – оцінити ефективність трирічної інтернатури з акушерства та гінекології як формування акушерсько-гінекологічного менталітету в інтернів і застосування його в набутті сформованих і точних практичних навичок у вирішенні різноманітних акушерсько-гінекологічних завдань та ситуацій, а також відпрацювання їх в симуляційному центрі.
Матеріали та методи. Проведено аналіз якості підготовки лікарів-інтернів протягом трирічної інтернатури. Якість підготовки оцінювали за даними комп’ютерної діагностики, вирішенням тестових і ситуаційних задач, ступенем володіння надання практичних навичок на акушерських фантомах та в симуляційному центрі.
Результати дослідження та їх обговорення. Аналіз підготовки лікарів-інтернів акушерів-гінекологів протягом трирічної підготовки показав ефективність тривалої і поступової підготовки лікарів-інтернів до самостійної роботи в галузі системи охорони здоров’я.
Висновки. Впровадження різноманітних методів для навчання лікарів-інтернів акушерів-гінекологів протягом трирічної інтернатури показало ефективність цієї методології, розрахованої на поступове оволодіння теоретичними та практичними знаннями лікарів-інтернів, поступове поглиблення усвідомлення своєї професії, що сприяло поступовому формуванню клінічного мислення акушерів-гінекологів після трирічної інтернатури. З огляду на європейський вектор розвитку, майбутня система охорони здоров’я в Україні має бути узгоджена з європейськими принципами.
Посилання
Artіomenko, V.V. (2015). Symuliatsiyne navchannia v medytsyni: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Simulation in medical education: international and national experience]. Odeskyi medychnyi zhurnal – Odesa Medical Journal, 6, 152, 67-74 [in Ukrainian].
Vashchenko, V.Yu., Sklyarov, V.A., & Kozyakov, K.O. (2009). Distantsionnaya forma obucheniya. Istoriya. Problemy. Perspektivy razvitiya. [Elektronnyi resurs]. [Distance learning form. History Problems. Prospects for development. [Electronic resource]]. Visnyk Skhidnoukrayinskoho natsionalnoho universytetu imeni V. Dalya – Elektronne naukove fakhove vydannya – Bulletin of East-Ukrainian National University named after V. Dal – An electronic scientific special edition, 6E. Retrieved from: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/vsuvus/2009-6E/Index.htm [in Russian].
Voronenko, Yu.V. (2011). Dystantsiyne navchannya v rezhymi on- line: novi mozhlyvosti dlya profesiynoho rozvytku, novi perspektyvy [On-line distance learning: new opportunities for professional development, new perspectives]. Ukrayinskyy medychnyy chasopys – Ukrainian Medical Journal, 3 [in Ukrainian].
Kinash, N. (2015). Napryamky reorhanizatsiyi vyshchoyi medychnoyi osvity v Ukrayini [Directions of Reorganization of Higher Medical Education in Ukraine]. Arkhiv klinichnoyi medytsyny – .Archive of Clinical Medicine, 2, 77-80 [in Ukrainian].
Kultaeva, M.D. (2015). Osvitnya yevrointehratsiya chy konstytuyuvannya yevropeyskoho osvitnoho prostoru? [Educational European integration or constitution of the European educational space?]. Pedahohika i psykholohiya – Pedagogy and Psychology, 4, 23-29 [in Ukrainian].
Lesnevskaya, K.V. (2016). Rozvytok inshomovnoyi komunikatyvnoyi kompetentsiyi u konteksti rekomendatsiy Rady Yevropy z movnoyi osvity [Elektronnyy resurs] [Development of foreign language communicative competence in the context of the recommendations of the Council of Europe on language education [Electronic resource]]. Nauk. zap. Nats. un-tu «Ostrozka akademiya». Seriya : Filolohichna – Science Notes of the National Ostroh Academy University. Series: Рhilological. 62., 196-198. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoaf_2016_62_72. Nazva z ekranu –Title from the screen [in Ukrainian].
Leu, S. (2017). Zvyazok profesiynoyi osvity i rynku pratsi: yevropeyski perspektyvy [Communication of vocational education and the labor market: European perspectives]. Prof. tekhn. osvita – Prof.-Tech. Education, 1, 60-61 [in Ukrainian].
Moroz, V.M. (2015). Problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi osvity u realizatsiyi Natsionalnoyi stratehiyi reformuvannya systemy okhorony zdorovya Ukrayiny [Problems and perspectives of higher medical education in the implementation of the National Health Care System Reform Strategy]. Problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi shkoly u rozrobtsi ta realizatsiyi national noyi stratehiyi pobudovy novoyi systemy okhorony zdorovya v ukrayini na period 2015-2025 rr.: tezy dopovidey – Problems and Prospects of the Higher Medical School in the Development and Implementation of the National Strategy for the Construction of a New Health Care System in Ukraine for the Period 2015-2025: Theses of Reports., 1-6 [in Ukrainian].
Muravev, K.A., Khodzhayan, A.B., & Roy, S.V. (2011). Simulyatsionnoye obucheniye v meditsinskom obrazovanii – perelomnyy moment [Simulation training in medical education – a watershed moment]. Fundamentalnyіe issledovaniya – Fundamental Research, 10(3), 534-537 [in Russian].
Nakaz MOZ Ukrayiny № 1088 vid 10.12.2010 r. «Pro udoskonalennya pislyadyplomnoyi osvity likariv» [Order of the Ministry of Health of Ukraine No. 1088 dated 10.12.2010 "On the Improvement of Postgraduate Education of Physicians"] [in Ukrainian].
Nekryach, A. (2016). Realizatsiya osvitnikh standartiv YUNESKO – zaporuka vkhodzhennya Ukrayiny v yevropeysʹkyy tsyvilizatsiynyy prostir [Implementation of educational standards of UNESCO - a guarantee of Ukraine's entry into the European civilization space]. Vyshcha shkola – Higher School, 3, 11-22 [in Ukrainian].
Popova, L.D., Nakonechna, O.A., & Stetsenko, S.O. (2016). Perspektyvy vykorystannia symuliatsiynykh tekh-nolohiy na teoretychnykh kafedrakh [Prospects for the use of simulation technologies in theoretical departments]. Symulyatsiine navchannia v systemi pidhotovky medych-nykh kadriv: materialy L navchalno-metodychnoi konfe-rentsii, prysviachenoi 212-iy richnytsi vid dnia zasnuvan-nia KhNMU – Simulation training in education of medical personnel, materials of L educational conference dedicated to 212 anniversary of the founding KhNMU, 134-136 [in Ukrainian].
Svystunov, А.А. (2013). Symulyatsyonnoe obu-chenye v medytsyne [Simulation education in medicine]. Moscow: Izdat: Pervogo MGMU im. I.M. Sechenova [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Актуальні питання педіатрії, акушерства та гінекології
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).