ПОГЛЯД НА ПРОБЛЕМУ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ У НАДЗВИЧАЙНИХ УМОВАХ ТА ПОШУК НОВИХ ПІДХОДІВ ЇЇ ВИРІШЕННЯ

Автор(и)

  • О. Є. Каніковський Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова
  • С. В. Сандер Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова
  • О. І. Бондарчук Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова
  • С. І. Андросов Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова
  • І. В. Павлик Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова
  • О. Л. Маховський Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова
  • Ю. А. Пунько Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова

DOI:

https://doi.org/10.11603/1811-2471.2024.v.i1.14445

Ключові слова:

навчальний процес, форми організації

Анотація

РЕЗЮМЕ. Мета – аналіз ефективності змішаної форми організації навчального процесу.

Матеріал і методи. Проведено моделювання змішаної форми організації навчального процесу під кутом оцінки ефективності та економічності.

Результати й обговорення. Автори розглядають змішану форму навчання, як поєднання дистанційного та клінічного навчання. Семестр має бути поділений на «теоретичну» та «клінічну» складові. Етіологію, патогенез, класифікацію, діагностику, показання та протипоказання до операції, види операції, можна розглядати дистанційно. Залежно від кількості груп і тем тривалість теоретичної складової може становити 30–60 %.

Під час клінічних занять студенти мають опанувати методику обстеження хворого, набути навички встановлення діагнозу, формування плану обстеження та лікування. На хірургічних кафедрах студенти більше зможуть працювати у перев’язувальнних, брати участь в операціях. Студент має прослідковувати перебіг хвороби у конкретного хворого, вивчати хворобу як динамічний процес.

Клінічні заняття краще проводити блоками/циклами, що передбачає перебування групи студентів в одній лікарні впродовж декількох днів або тижнів. Клінічна частина може бути поєднана із виробничою практикою, за рахунок якої можна збільшити кількість годин, що відведені для викладання базових клінічних дисциплін. Широко потрібно використовувати чергування. Тривалість клінічної частини має складати близько двох місяців, а в цілому за навчальний рік – не менше чотирьох місяців. Додатковою перевагою розглянутої системи є економічність: зменшення навантаження на клінічні бази та інфраструктуру університетів.

Висновок. У надзвичайних умовах організація навчального процесу має стати максимально орієнтованою на вимоги надзвичайного періоду і передусім на ефективне опанування практичних навичок та безпеку всіх учасників навчального процесу. На думку авторів, цього найкраще досягти при використанні змішаної (онлайн/офлайн) форми навчання.

Посилання

Lymar, L.V. (2019). Zmist i skladovi profesiinoi kompetentnosti simeinoho likaria: psykholohichnyi aspekt [Content and components of the professional competence of a family doctor: the psychological aspect]. Visnyk pisliadyplomnoi osvity – Bulletin of postgraduate education, 8(37), 67-83 [in Ukrainian].

Dubkovetska, I. (2020). Rozvytok profesiinoi kompetentnosti maibutnikh medychnykh pratsivnykiv v umovakh yevrointehruvannia [Development of professional competence of future medical workers in the conditions of European integration]. Osvitni obrii – Educational horizons, 50, 154-159 [in Ukrainian].

Levandjvska, Kh.V. (2022). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti u studentiv-medykiv v umovakh dystantsiinoho navchannia [Formation of professional competence of medical students in the conditions of distance learning]. Bukovynskyi medychnyi visnyk – Bukovyna Medical Herald, 4(104), 82-88 [in Ukrainian].

Lutsenko, R, & Lutsenko, O. (2021). Innovatsiini aspekty dystantsiinogo navchalnogo protcesu na kafedri eksperymentalnoi ta klinichnoi farmakologii z klinichnoiu imunologiieiu ta alergologiieiu Poltavskogo medychnogo universytetu [Innovative aspects of the educational process at the Department of Experimental and Clinical Pharmacology with Clinical Immunology and Allergology of the Poltava Medical University]. Dydaskal: chasopys – Didaskal: magazine, 22, 269-299 [in Ukrainian].

Tsysar, Yu.V., & Mataleha, I.R. (2020). Dystantsiine navchannia v umovakh karantynu [Distance learning in quarantine conditions]. Medychnyi forum – Medical forum, 21(21), 91-92 [in Ukrainian].

Taktashov, H.S., Hrona, N.V., Voloshyn, Ya.V., Homozova, O.A., & Suprun, O.O. (2020). Porivnialnyi analiz vplyvu tradytsiinoho i dystantsiinoho typiv navchannia za pidsumkamy dystsypliny «Vnutrishnia medytsyna» u studentiv vypusknoho kursu [Comparative analysis of the impact of traditional and remote types of learning on the results of the discipline "Internal Medicine" among students of the final year]. Ukrainskyi zhurnal medytsyny, biolohii ta sportu – Ukrainian Journal of Medicine, Biology and Sports, 6(28), 323-28 [in Ukrainian].

Kovalova, O. (2019). Vprovadzhennia symuliatsiinykh tekhnolohii navchannia v medychnu osvitu [Implementation of simulation learning technologies in medical education]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka (seriia: pedahohichni nauky) – Continuous professional education: theory and practice (series: pedagogical sciences), 1(58), 37-41 [in Ukrainian].

Hordiichuk, S.V. (2019). Kontseptualni pidkhody do zabezpechennia yakosti osvitnoi diialnosti u zakladi vyshchoi medychnoi osvity [Conceptual approaches to ensuring the quality of educational activities in an institution of higher medical education]. Mahistr medsestrynstva – Master of Nursing, 2(22), 42-50 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-28

Як цитувати

Каніковський, О. Є., Сандер, С. В., Бондарчук, О. І., Андросов, С. І., Павлик, І. В., Маховський, О. Л., & Пунько, Ю. А. (2024). ПОГЛЯД НА ПРОБЛЕМУ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ У НАДЗВИЧАЙНИХ УМОВАХ ТА ПОШУК НОВИХ ПІДХОДІВ ЇЇ ВИРІШЕННЯ. Здобутки клінічної і експериментальної медицини, (1), 191–194. https://doi.org/10.11603/1811-2471.2024.v.i1.14445

Номер

Розділ

Погляд на проблему