КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД У РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ З ЦЕРЕБРАЛЬНИМ ПАРАЛІЧЕМ

Автор(и)

  • О. В. Вайда Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • О. Р. Галиняк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • А. В. Бай Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • К. В. Миндзів Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/1811-2471.2023.v.i2.13890

Ключові слова:

дитячий церебральний параліч, фізична терапія, кінезіотерапія

Анотація

РЕЗЮМЕ. Питання щодо органічних ушкоджень нервової системи у дітей, зокрема ДЦП, є актуальними в педіатрії та неврології. Незважаючи на досягнення в сфері медицини, ДЦП залишається складною проблемою, і кількість дітей, які страждають від цього захворювання, зростає по всьому світу. Це може бути пов’язано з тим, що в наш час дедалі більше дітей народжується передчасно. Зараз в Україні на 1000 населення припадає 2–3 дітей з ДЦП. Хвороба розповсюджена серед обох статей та в різних етнічних та соціо-економічних групах.

Мета – аналіз комплексного підходу до реабілітації дітей, які страждають від дитячого церебрального паралічу, та визначення ефективності застосовуваних методів.

Матеріал і методи. У цьому дослідженні брали участь 20 дітей з дитячим церебральним паралічем, поділені на дві групи по 10 чоловік кожна. Тривалість реабілітації становила 21 день. Для оцінки функціонального стану використовували шкалу великих моторних порушень GMFM, тест 6-хвилинної ходи, шкалу спастичності Ашворда та тест «TIMED UP & GO».

Досліджували ефективність кінезіотерапії, ерготерапії, сенсорної інтеграції, мануально-мʼязових технік. У статті розглянуто роль кожного з цих елементів у відновленні рухової функції дітей з ДЦП.

Результати. Автори наголошують на тому, що комплексний підхід у реабілітації є найефективнішим для досягнення максимального результату у відновленні функцій та покращенні якості життя дітей з ДЦП.

Посилання

Bax M., Goldstein M., Rosenbaum P., Leviton A., Paneth N., Dan B., … Damiano D. (2005). Proposed definition and classification of cerebral palsy. Dev. Med. Child Neurol., 47(8), 571-576.

Vitrikas, K., Dalton, H. & Breish, D. (2020). Cerebral palsy: An Overview. Am. Fam. Physician, 101(4), 213-220.

Zhang, C., Xiong, G., Wang, J., Shi, X., Guo, T., Jin, Y., … Tai, X. (2021). A multicenter, randomized controlled trial of massage in children with cerebral palsy: effectiveness of infant massage for children with spastic cerebral palsy. Medicine (Baltimore), 100(5).

Cantero, M.J.P., Medinilla, E.E.M., Martínez, A.C. & Gutiérrez, S.G. (2021). Please cite this article as: Abordaje integral del niño con parálisis cerebral. An. Pediatr. (Barc), 95. 276.

Paulson, A. & Vargus-Adams, J. (2017). Overview of Four Functional Classification Systems Commonly Used in Cerebral Palsy. Children (Basel), 4(4), 30.

Korzeniwski, S.J., & Birbeck, G. (2008). A systematic review of neuroimaging for cerebral palcy. J. Child Neurol., 23. 216-227.

Aloshyna, A., Bychuk, O., & Suvorova, T. (2018). Suchasni metody fizychnoi reabilitatsii ditei, khvorykh na dytiachyi tserebralnyi paralich [Modern methods of physical rehabilitation of children with cerebral palsy]. Fizychne vykhovannia i sport – Physical Education and Sports, 29, 76-81 [in Ukrainian].

Marchenko, O. & Brushko V. (2008). Suchasnyi stan pytannia shchodo osoblyvostei rukhovykh porushen u ditei iz tserebralnym paralichem [The current state of the issue regarding the peculiarities of movement disorders in children with cerebral palsy]. Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu – Theory and Methodology of Physical Education and Sports, 2, 97-101 [in Ukrainian].

Kholodov, S. (2004). Metodyka dyferentsiiovanoi poetapnoi korektsii porushen khodby pry spastychnykh formakh DTsP [Methodology of differentiated step-by-step correction of walking disorders in spastic forms of cerebral palsy]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. K. D. Ushynskoho – Scientific Bulletin of the South Ukrainian State Pedagogical University named after K. D. Ushinskyi, 1-2, 116-124 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01

Як цитувати

Вайда, О. В., Галиняк, О. Р., Бай, А. В., & Миндзів, К. В. (2023). КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД У РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ З ЦЕРЕБРАЛЬНИМ ПАРАЛІЧЕМ. Здобутки клінічної і експериментальної медицини, (2), 33–37. https://doi.org/10.11603/1811-2471.2023.v.i2.13890

Номер

Розділ

Оригінальні дослідження