АНАТОМО-ФІЗІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО, СЕРЕДНЬОГО І СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1811-2471.2023.v.i2.13887Ключові слова:
вікові періоди, фізичний розвиток, молодший, середній, старший вік, антропометричні дані, фізичні якостіАнотація
РЕЗЮМЕ. Дистанційне навчання (ДН) є невід’ємною частиною навчання студентів медичних університетів у надзвичайних ситуаціях. Воно вимагає структурованого планування, добре розроблених спеціальних методик викладання. ДН забезпечує фізичний і психосоціальний захист, який може підтримувати та рятувати життя. Викладачі використовують різні програми та платформи, проводять заняття з презентаційними матеріалами та адаптують свої курси до дистанційного формату.
Мета – проаналізувати доступні в мережі Інтернет наукові дані щодо переваг та недоліків дистанційного навчання для студентів-медиків у період надзвичайних ситуацій.
Матеріали і методи. Було проаналізовано доступні в Інтернет-джерелах матеріали щодо переваг та недоліків дистанційного навчання для студентів-медиків у період надзвичайних ситуацій.
Результати. Мінімальні стандарти INEE підтверджують, що ДН спрямовано на вирішення кількох життєво важливих цілей, включаючи створення безпечного навчального середовища. Визначено ключові компоненти системи ДН, зокрема середовище ДН із необхідними засобами комунікації, базу навчальних матеріалів, засоби моніторингу та оцінювання. Morris E. та Farrell A. (2020) стверджують, що ДН пропонує переваги, які мають вирішальне значення для благополуччя дітей, молоді та педагогів. Численні дослідження показують, що перехід від очного до онлайн-навчання є дуже складним, особливо для найуразливіших студентів і тих, хто постраждав від надзвичайних ситуацій.
Висновки. Сутністю сучасного ДН у ВНЗ є забезпечення використання Інтернет-ресурсів, мультимедійних засобів навчання, інших електронних освітніх платформ. Основними недоліками ДН є доступ до цифрових ресурсів, сильне навантаження на зір; моральне навантаження викладачів, відсутність соціалізації та неможливість оволодіти практичними навиками.
Посилання
Ashanin, V.S., & Piatysitska, S.S. (2019). Systemno-informatsiini osnovy naukovykh doslidzhen v fizychnomu vykhovanni ta sporti [System and information bases of scientific research in physical education and sports]. Kharkiv: KhDAFK [in Ukrainian].
Zhernovnikova, Ya.V. (2018). Vyznachennia rivniv biolohichnoho rozvytku uchniv osnovnoi shkoly v protsesi fizychnoho vykhovannia z vykorystanniam informatsiinykh tekhnolohii [Determining the levels of biological development of elementary school students in the process of physical education using information technologies]. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport) – Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports). Kyiv: Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova, 6, 30-33 [in Ukrainian].
Nevedomska, Ye.O., Melnyk, V.Y., & Hrytsai, N.B. (2015). Metodyka vyznachennia biolohichnoho viku shkoliariv i studentiv. Teoretychni ta praktychni aspekty rozvytku biolohichnykh nauk [Methods of determining the biological age of schoolchildren and students. Theoretical and practical aspects of the development of biological sciences]. Proceedings of the I-V All-Ukrainian Scientific and Practical Conference with International participation. Rivne, 1(1), 303-308 [in Ukrainian].
Sitovskyi, A. (2009). Fizychna pratsezdatnist pidlitkiv v umovakh dyferentsiiovanoho fizychnoho vykhovannia z urakhuvanniam tempiv yikh biolohichnoho dozrivannia [Physical capacity of adolescents in the conditions of differentiated physical education, taking into account the pace of their biological maturation]. Physical Education, Sports and Health Culture in Modern Society. Scientific Journal, 1(5), 61-65 [in Ukrainian].
Fedorak, O.V., & Yedynak, H.A. (2005). Uroky fizychnoi kultury dlia khloptsiv-pidlitkiv: korektsiia fizychnoho stanu na osnovi vrakhuvannia typu somatychnoi konstytutsii [Physical education lessons for teenage boys: correction of physical condition based on taking into account the type of somatic constitution]. Kamianets-Podilskyi [in Ukrainian].
Chyzhyk, V.V. (2010). Vzaiemozviazok rivnia fizychnoho rozvytku, fizychnoi pratsezdatnosti ta rukhovoi pidhotovlenosti khlopchykiv-pidlitkiv z biolohichnym ta khronolohichnym vikom [ The relationship of the level of physical development, physical working capacity and motor fitness of adolescent boys with biological and chronological age]. Moloda sportyvna nauka ukrainy – Young Sports Science of Ukraine, 2, 271-276 [in Ukrainian].
Ashanin, V., Druz, V., Pyatisotskaya, S., Zhernovnikova, Y., Aleksieieva, I., Aleksenko, Y., & Pilipko, O. (2018). Methods for determining the biological age of different children. Journal of Physical Education and Sport, 18, 1845-1849.
Ashanin, V., Pyatisotska, S., Zhernovnikova, Y., Yefremenko, A., Beziazychna, О., & Duhina, L. (2021). Features of physical development of athletes as the basis for differentiation of loads in the training process of young kickboxers. Slobozhanskyi herald of science and sport, 9(1), 106-117.