РОЛЬ САМОПІДГОТОВКИ У НАВЧАННІ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/2415-8798.2013.1.5722Abstract
Творча робота студентів сприяє виникненню і активізації у них практичної потреби в навчальному матеріалі, суб’єктивному відкриттю нових узагальнених знань, необхідних для виконання практичних завдань. Використання інтерактивних форм навчання в процесі вивчення клінічних дисциплін збільшує багаж знань студента з одночасним підвищенням пізнавальної здатності, надає йому творчу самостійність, розширює обсяг надбаних практичних навичок.References
Andrushchenko V. Vysoki pedahohichni tekhnolohiyi / P. Andrushchenko, V. Oleksenko // Vyshcha osvita Ukrayiny. – 2007. – № 2. – S. 70–76.
Ardamat·skyy N. A. Klynycheskoe myshlenye, eho vospytanye y sovershenstvovanye / N. A. Ardamat·skyy. – Saratov : Pryvolzh. knyzh. yzd.-vo, 1992. –123 s.
Belokopytov YU. Aktyvnye metody obuchenyya / YU. Belokopytov, H. Panasenko // Vysshye obrazovanyya v Rossyy. – 2004. – № 4. – S. 167–169.
Buryak V. Formuvannya u studentiv krytychnoho stylyu myslennya / V. Buryak // Vyshcha shkola. – 2007. – № 3. – S. 21–30.
Korneeva L. Y. Ynteraktyvnye metody obuchenyya / L. Y. Korneeva // Vysshee obrazovanye v Rossyy. – 2004. – № 12. – S. 105–108.
Mileryan V. YE. Metodychni osnovy pidhotovky ta provedennya praktychnykh zanyatʹ v medychnykh vuzakh : metodychnyy posibnyk / V. YE. Mileryan. – K.: Khreshchatyk, 2004. – 80 s.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who sent their manuscript to "Вісник наукових досліджень. Bulletin of Scientific Research" Surgery agree to the following terms:
a. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
c. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)