ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕБІГУ ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ У ДІТЕЙ ІЗ РІЗНИМ РІВНЕМ ЙОДНОЇ ЗАБЕЗПЕЧЕНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/2415-8798.2015.2.5590Abstract
У статті представлено результати вивчення в учнів молодших класів йододефіцитного стану легкого та середнього ступенів тяжкості. Неготових до системного навчання дітей з дефіцитом йоду виявлено у чотири рази більше порівняно із здоровими однолітками. Недостатній рівень йоду в організмі призводить до зниження інтелектуального рівня та зниження навчальної успішності.
References
Барташнікова І. А. Як визначити рівень розумового розвитку дитини? / І. А. Барташнікова, О. О. Барташніков. – Тернопіль : Навчальна книга “Богдан”, 1998. – С. 1–30.
Каминский А. В. Стандарты диагностики патологии щитовидной железы / А. В. Каминский // Украинская Медицинская Газета. – 2007. – № 4. – С. 8–10.
Воронич-Семченко Н. М. Кореляція тиреоїдного статусу з показниками ліпідного обміну та рівнем психофізіологічного розвитку дітей із латентним гіпотиреозом / Н. М. Воронич-Семченко // Фізіол. журн. – 2008. – Т. 54, № 3. – С. 57–64.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who sent their manuscript to "Вісник наукових досліджень. Bulletin of Scientific Research" Surgery agree to the following terms:
a. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
c. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)