Індивідуально-типологічні властивості вищої нервової діяльності у школярів зі слуховою деривацією

Authors

  • М. І. Кліщ
  • С. Н. Вадзюк

DOI:

https://doi.org/10.11603/2415-8798.2014.4.4617

Abstract

ІНДИВІДУАЛЬНО-ТИПОЛОГІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ ВИЩОЇ НЕРВОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ШКОЛЯРІВ ЗІ СЛУХОВОЮ ДЕПРИВАЦІЄЮ - У статті проведено аналіз типологічних властивостей вищої нервової діяльності школярів із нейросенсорною приглухуватістю. Встановлено, що сенсорна депривація, як недостатність аферентації, призводить до зниження швидкості виникнення, перебігу і післядії нервових процесів, що також залежить від віку школяра. Отримані результати вказують також на те, що у дітей із нейросенсорною депривацією спостерігається підвищена збудливість нервових процесів, однак у них зафіксована краща працездатність головного мозку, на що вказує зростання сили нервових процесів порівняно із школярами контрольної групи.
ИНДИВИДУАЛЬНО-ТИПОЛОГИЧЕСКИЕ СВОЙСТВА ВЫСШЕЙ НЕРВНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ШКОЛЬНИКОВ СО СЛУХОВОЙ ДЕПРИВАЦИЕЙ - В статье проведен анализ типологических свойств высшей нервной деятельности школьников с нейросенсорной тугоухостью. Установлено, что сенсорная депривация, как недостаточность афферентации, приводит к снижению скорости возникновения, течения и последействия нервных процессов, что также зависит от возраста школьника. Полученные результаты указывают на то, что в школьников с нейросенсорной депривацией наблюдается повышенная возбудимость нервных процессов, однако у них зафиксирована лучшая работоспособность головного мозга, на что указывает возрастание силы нервных процессов по сравнению со школьниками контрольной группы.
INDIVIDUAL-TYPOLOGICAL PROPERTIES OF HIGHER NERVOUS ACTIVITY IN SCHOOL CHILDREN WITH HEARING DEPRIVATION - The article analyzes the typological characteristics of higher nervous activity of schoolchildren with the sensorineural hearing loss. It was established that sensorial deprivation as a lack of afferentiation leads to the reduction of the rate of occurrence, course and after-action of nervous processes which also depends on the age of schoolchildren. The obtained results point to the fact that deaf people have increased excitability of nervous processes. It was also fixed that those people have higher efficiency of brain as indicated by the increase of power of nervous processes compared with the schoolchildren in the control group.
Ключові слова: нейросенсорна приглухуватість, психофізіологічна функція.
Ключевые слова: нейросенсорная тугоухость, психофизиологическая функция.
Key words: sensorineural hearing loss, psycho
physiological function.

Published

2015-06-17

How to Cite

Кліщ, М. І., & Вадзюк, С. Н. (2015). Індивідуально-типологічні властивості вищої нервової діяльності у школярів зі слуховою деривацією. Bulletin of Scientific Research, (4). https://doi.org/10.11603/2415-8798.2014.4.4617

Issue

Section

Статті