ОСОБЛИВОСТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ КРАЇН ПОСТРАДЯНСЬКОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

  • O. Y. Sichkoriz Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, м. Львів, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2018.1.9214

Ключові слова:

післядипломна медична освіта, пострадянські країни, європейські моделі освіти, підвищення кваліфікації.

Анотація

Мета: аналіз особливостей становлення медичної та фармацевтичної післядипломної освіти в країнах пострадянського простору.

Матеріали і методи. У роботі проведено ретроспективний аналіз розвитку післядипломної освіти в пострадянському просторі. Для розбору використано аналітико-описовий метод вивчення й узагальнення теорії та досвіду навчання у вищих навчальних закладах, критичний аналіз наукової літератури з педагогіки та методики навчання за темою дослідження.

Результати. У роботі окреслено основні етапи розвитку післядипломної освіти у пострадянських країнах, висвітлено різницю післядипломної медичної освіти Росії та інших держав на сьогодні та проведено порівняння їх з міжнародними та європейськими моделями. Відображено, що післядипломна медична та фармацевтична освіта у пострадянських республіках перебуває в стані розбудови та реформування.

Висновки. У розробці нових систем-моделей післядипломної освіти не достатньо враховано національні особливості та традиції країн пострадянського простору та використано далеко не всі можливості загальноприйнятих стандартизованих європейських і світових моделей безперервної медичної та фармацевтичної освіти.

Біографія автора

O. Y. Sichkoriz, Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького, м. Львів, Україна

 

Посилання

Avakyan, M.N.,& Yagdzhyan, G.V. (2012). Ob opyte organizatsii nepreryvnogo meditsinskogo obrazovaniya v Respublike Armeniya [On the experience of the organization of continuous medical education in the Republic of Armenia].Zhurnal soobshchestva meditsinskikh prepodavateley– Journal of the Community of Medical Teachers, 4 (10), 1-12. Retrieved from:http://www.med-practic.com/rus/609/31304/article.more.html [in Russian].

Aliyeva,S.N. (2011). O putyakh optimizatsii sistemy vysshego obrazovaniya [About ways of optimization of system of higher education]. Vektor nauki TGU–Vector of Science TSU, 4 (7), 21-23 [in Russian].

Vilyunas, V.K. (1990). Psikhologicheskiye mekhanizmy motivatsii cheloveka [Psychological mechanisms of human motivation].Мoscow [in Russian].

Vyazmin, A.M.,& Shaveleva, M.V. (2015). Podgotovka rukovoditeley zdravookhraneniya i spetsialistov dlya sektora obshchestvennogo zdravookhraneniya v ramkakh sistemy nepreryvnogo meditsinskogo obrazovaniya v Rossiyskoy Federatsii [Training of health managers and specialists for the public health sector within the framework of the system of continuous medical education in the Russian Federation]. Voprosy organizatsii i informatizatsii zdravookhraneniya– Issues of Health Organization and Informatization, 2, 67-73 [in Russian].

Gorshunova, N.K. (2006). Sootvetstviye mezhdunarodnym kriteriyam i osobennosti otechestvennogo obrazovatelnogo standarta poslevuzovskoy professionalnoy podgotovki spetsialistov po obshchey vrachebnoy praktike/semeynoy meditsine [Conformity to international criteria and features of the national educational standard of postgraduate professional training of specialists in general medical practice/family medicine]. Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya– Modern Problems of Science and Education, 4, 34-37 [in Russian].

Demidchik, Yu.E., Kushnerov, A.I.,& Gankova-Dugan, I.V. (2015). Poslediplomnoye obrazovaniye v Respublike Belarus [Postgraduate education in the Republic of Belarus]. Therapia – Ukrainskiy meditsinskiy vestnik–Therapia – Ukrainian Medical Herald, 1-4. Retrieved from:http://therapia.ua/therapia/2013-/3-78/poslediplomnoe-obrazovanie-vrespublike-belarus [in Russian].

Dumanyan, D.G.,&Simonyan,N.A. (2003). Poslediplomnoye meditsinskoye obrazovaniye: teoreticheskiye i metodologicheskiye aspekty [Postgraduate medical education: theoretical and methodological aspects]. Armyanskiy meditsinskiy zhurnal–Armenian Medical Journal, 2, 103-111 [in Russian].

(2011). Kontseptsiya razvitiya poslediplomnogo obrazovaniya v Kyrgyzskoy Respublike (proekt) [The concept of development of postgraduate education in the Kyrgyz Republic (project)].Bishkek. –Retrieved from:http://mognovse.ru/ebd-koncepciya-razvitiya-poslediplomnogo-obrazovaniya-v-kirgiz.html

Kulpanovich, O.A. (2010). Poslediplomnaya podgotovka vrachey v Belarusi [Postgraduate training of doctors in Belarus]. Zdravookhraneniye–Health Care, 1, 77-80.Retrieved from:http://www.zdrav.by/poslediplomnaya-podgotovka-vrachey-belarusi

Leontev, A.N. (1975). Deyatelnost. Soznaniye. Lichnost [Activity. Consciousness. Personality]. Moscow: Politizdat [in Russian].

Maslov, A. (1982). Samoaktualizatsiya. Psikhologiya lichnosti [Self-actualization. Psychology of Personality].Мoscow [in Russian].

Moshetova, L.K. (2014). Nepreryvnoye professionalnoye obrazovaniye vrachey v Rossiyskoy meditsinskoy akademii poslediplomnogo obrazovaniya[Continuous professional education of doctors in the Russian Medical Academy of Postgraduate Education]. Federalnyy spravochnik “Zdravookhraneniye Rossii”–Federal Directory "Health Care in Russia",15, 288-294.Retrieved from:Z15:verstka-sbor-3110-sp.indd [in Russian].

Ovanesyan, R.A. (2003). Problemy nepreryvnogo meditsinskogo obrazovaniya v Respublike Armeniya i puti ikh razresheniya[Problems of continuing medical education in the Republic of Armenia and ways to resolve them]. Armyanskiy meditsinskiy referativnyy zhurnal–The Armenian Medical Abstract Journal,2, 92-99 [in Russian].

Ponomarev,I.A. (1974). Psikhologiya tvorchestva [Psychology of creativity].Moscow: Nauka [in Russian].

Morozov, P.V., Alimov, U.H., Amurov, Z.Sh. (2015). Professional'naya podgotovka vrachey-psikhiatrov v stranakh Vostochno-Yevropeyskoy zony WPA: problemy i resheniya[Training of psychiatrists in the countries of the Eastern European Area WPA: problems and solutions]. Ukrayinsʹkyy visnyk psykhonevrolohiyi–Ukrainian Journal of Psychoneurology, 23 (84), 3, 16-21.

Frehywot, S., Vovides, V., Talib, Z., Mikhail, N., Ross, H., Wohltjen, H., Bedada, S., Korhumel, K., Koumare, A.K., Scott, J. (2013). E-learning in medical education in resource constrained low- and middle-income countries. Human Resources for Health, 11 (4), 3-15.

Azari, F.S. (2016). The Experiences of an Azerbaijani Student to Attainment of Medical Education in United States: From Baku to Charlottesville. AMAJ, 3, 65-69.

Conaboy, K.A., Nugmanova, Zh., Yeguebaeva, S., Jaeger, F., Daugherty, R.M. (2005). Central Asian republics: A case study for medical education reform. The Journal of Continuing Education in the Health Professions, 25, 52-64.

Jargin, S.V.(2013). Some aspects of medical education in Russia.American Journal of Medicine Studies,1(2), 4-7. DOI: 10.12691/ajms-1-2-1

Massakova, S.S. (2014), Modernization of higher education and its impact on academic and teaching activity. The Way of Science, 4 (4), 104-107. Retrieved from:https://translate.googleusercontent.com/translate_f

Monobayeva, A. (2013). Internationalization of higher and posthraduate education in Kazakhstan: focus on business education. International Journal of Business and Government Studies, 5(1), 2146-0744.

Schaffer, M.,& Weisshardt, I. (2013). Beyong accreditation systems – the identification of different implementation models for CME across Europe. Journal of European CME, 2, 5-9.

Sumbadze Nana,& Khatuna Dolidze. (2004). Public Health Management and Policy Education and Training: Georgia. Public Health Administration, Management and Policy. In: Rosenbaum A, Nemec J, and Tolo K.Health Care Delivery Systems. Bratislava: NISPAcee, 29.

Varela, M., &Billard, D. (2014). Activity report of GIZ project “Advanced training of doctors and medical staff to work on modern high-tech medical equipment in Uzbekistan” 1-25. Retrieved from:https://www.giz.de/en/downloads/giz2013-en-life-cycle-cost-project-study-report-uzbekistan.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-17

Як цитувати

Sichkoriz, O. Y. (2018). ОСОБЛИВОСТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ КРАЇН ПОСТРАДЯНСЬКОГО ПРОСТОРУ. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (1). https://doi.org/10.11603/1681-2786.2018.1.9214

Номер

Розділ

Міжнародний досвід