ОСОБЛИВОСТІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ КРАЇН ПОСТРАДЯНСЬКОГО ПРОСТОРУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2018.1.9214Ключові слова:
післядипломна медична освіта, пострадянські країни, європейські моделі освіти, підвищення кваліфікації.Анотація
Мета: аналіз особливостей становлення медичної та фармацевтичної післядипломної освіти в країнах пострадянського простору.
Матеріали і методи. У роботі проведено ретроспективний аналіз розвитку післядипломної освіти в пострадянському просторі. Для розбору використано аналітико-описовий метод вивчення й узагальнення теорії та досвіду навчання у вищих навчальних закладах, критичний аналіз наукової літератури з педагогіки та методики навчання за темою дослідження.
Результати. У роботі окреслено основні етапи розвитку післядипломної освіти у пострадянських країнах, висвітлено різницю післядипломної медичної освіти Росії та інших держав на сьогодні та проведено порівняння їх з міжнародними та європейськими моделями. Відображено, що післядипломна медична та фармацевтична освіта у пострадянських республіках перебуває в стані розбудови та реформування.
Висновки. У розробці нових систем-моделей післядипломної освіти не достатньо враховано національні особливості та традиції країн пострадянського простору та використано далеко не всі можливості загальноприйнятих стандартизованих європейських і світових моделей безперервної медичної та фармацевтичної освіти.
Посилання
Avakyan, M.N.,& Yagdzhyan, G.V. (2012). Ob opyte organizatsii nepreryvnogo meditsinskogo obrazovaniya v Respublike Armeniya [On the experience of the organization of continuous medical education in the Republic of Armenia].Zhurnal soobshchestva meditsinskikh prepodavateley– Journal of the Community of Medical Teachers, 4 (10), 1-12. Retrieved from:http://www.med-practic.com/rus/609/31304/article.more.html [in Russian].
Aliyeva,S.N. (2011). O putyakh optimizatsii sistemy vysshego obrazovaniya [About ways of optimization of system of higher education]. Vektor nauki TGU–Vector of Science TSU, 4 (7), 21-23 [in Russian].
Vilyunas, V.K. (1990). Psikhologicheskiye mekhanizmy motivatsii cheloveka [Psychological mechanisms of human motivation].Мoscow [in Russian].
Vyazmin, A.M.,& Shaveleva, M.V. (2015). Podgotovka rukovoditeley zdravookhraneniya i spetsialistov dlya sektora obshchestvennogo zdravookhraneniya v ramkakh sistemy nepreryvnogo meditsinskogo obrazovaniya v Rossiyskoy Federatsii [Training of health managers and specialists for the public health sector within the framework of the system of continuous medical education in the Russian Federation]. Voprosy organizatsii i informatizatsii zdravookhraneniya– Issues of Health Organization and Informatization, 2, 67-73 [in Russian].
Gorshunova, N.K. (2006). Sootvetstviye mezhdunarodnym kriteriyam i osobennosti otechestvennogo obrazovatelnogo standarta poslevuzovskoy professionalnoy podgotovki spetsialistov po obshchey vrachebnoy praktike/semeynoy meditsine [Conformity to international criteria and features of the national educational standard of postgraduate professional training of specialists in general medical practice/family medicine]. Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya– Modern Problems of Science and Education, 4, 34-37 [in Russian].
Demidchik, Yu.E., Kushnerov, A.I.,& Gankova-Dugan, I.V. (2015). Poslediplomnoye obrazovaniye v Respublike Belarus [Postgraduate education in the Republic of Belarus]. Therapia – Ukrainskiy meditsinskiy vestnik–Therapia – Ukrainian Medical Herald, 1-4. Retrieved from:http://therapia.ua/therapia/2013-/3-78/poslediplomnoe-obrazovanie-vrespublike-belarus [in Russian].
Dumanyan, D.G.,&Simonyan,N.A. (2003). Poslediplomnoye meditsinskoye obrazovaniye: teoreticheskiye i metodologicheskiye aspekty [Postgraduate medical education: theoretical and methodological aspects]. Armyanskiy meditsinskiy zhurnal–Armenian Medical Journal, 2, 103-111 [in Russian].
(2011). Kontseptsiya razvitiya poslediplomnogo obrazovaniya v Kyrgyzskoy Respublike (proekt) [The concept of development of postgraduate education in the Kyrgyz Republic (project)].Bishkek. –Retrieved from:http://mognovse.ru/ebd-koncepciya-razvitiya-poslediplomnogo-obrazovaniya-v-kirgiz.html
Kulpanovich, O.A. (2010). Poslediplomnaya podgotovka vrachey v Belarusi [Postgraduate training of doctors in Belarus]. Zdravookhraneniye–Health Care, 1, 77-80.Retrieved from:http://www.zdrav.by/poslediplomnaya-podgotovka-vrachey-belarusi
Leontev, A.N. (1975). Deyatelnost. Soznaniye. Lichnost [Activity. Consciousness. Personality]. Moscow: Politizdat [in Russian].
Maslov, A. (1982). Samoaktualizatsiya. Psikhologiya lichnosti [Self-actualization. Psychology of Personality].Мoscow [in Russian].
Moshetova, L.K. (2014). Nepreryvnoye professionalnoye obrazovaniye vrachey v Rossiyskoy meditsinskoy akademii poslediplomnogo obrazovaniya[Continuous professional education of doctors in the Russian Medical Academy of Postgraduate Education]. Federalnyy spravochnik “Zdravookhraneniye Rossii”–Federal Directory "Health Care in Russia",15, 288-294.Retrieved from:Z15:verstka-sbor-3110-sp.indd [in Russian].
Ovanesyan, R.A. (2003). Problemy nepreryvnogo meditsinskogo obrazovaniya v Respublike Armeniya i puti ikh razresheniya[Problems of continuing medical education in the Republic of Armenia and ways to resolve them]. Armyanskiy meditsinskiy referativnyy zhurnal–The Armenian Medical Abstract Journal,2, 92-99 [in Russian].
Ponomarev,I.A. (1974). Psikhologiya tvorchestva [Psychology of creativity].Moscow: Nauka [in Russian].
Morozov, P.V., Alimov, U.H., Amurov, Z.Sh. (2015). Professional'naya podgotovka vrachey-psikhiatrov v stranakh Vostochno-Yevropeyskoy zony WPA: problemy i resheniya[Training of psychiatrists in the countries of the Eastern European Area WPA: problems and solutions]. Ukrayinsʹkyy visnyk psykhonevrolohiyi–Ukrainian Journal of Psychoneurology, 23 (84), 3, 16-21.
Frehywot, S., Vovides, V., Talib, Z., Mikhail, N., Ross, H., Wohltjen, H., Bedada, S., Korhumel, K., Koumare, A.K., Scott, J. (2013). E-learning in medical education in resource constrained low- and middle-income countries. Human Resources for Health, 11 (4), 3-15.
Azari, F.S. (2016). The Experiences of an Azerbaijani Student to Attainment of Medical Education in United States: From Baku to Charlottesville. AMAJ, 3, 65-69.
Conaboy, K.A., Nugmanova, Zh., Yeguebaeva, S., Jaeger, F., Daugherty, R.M. (2005). Central Asian republics: A case study for medical education reform. The Journal of Continuing Education in the Health Professions, 25, 52-64.
Jargin, S.V.(2013). Some aspects of medical education in Russia.American Journal of Medicine Studies,1(2), 4-7. DOI: 10.12691/ajms-1-2-1
Massakova, S.S. (2014), Modernization of higher education and its impact on academic and teaching activity. The Way of Science, 4 (4), 104-107. Retrieved from:https://translate.googleusercontent.com/translate_f
Monobayeva, A. (2013). Internationalization of higher and posthraduate education in Kazakhstan: focus on business education. International Journal of Business and Government Studies, 5(1), 2146-0744.
Schaffer, M.,& Weisshardt, I. (2013). Beyong accreditation systems – the identification of different implementation models for CME across Europe. Journal of European CME, 2, 5-9.
Sumbadze Nana,& Khatuna Dolidze. (2004). Public Health Management and Policy Education and Training: Georgia. Public Health Administration, Management and Policy. In: Rosenbaum A, Nemec J, and Tolo K.Health Care Delivery Systems. Bratislava: NISPAcee, 29.
Varela, M., &Billard, D. (2014). Activity report of GIZ project “Advanced training of doctors and medical staff to work on modern high-tech medical equipment in Uzbekistan” 1-25. Retrieved from:https://www.giz.de/en/downloads/giz2013-en-life-cycle-cost-project-study-report-uzbekistan.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).