Т’ЮТОРСЬКИЙ ПСИХООСВІТНІЙ СУПРОВІД ЯК ФАКТОР ПРЕВЕНЦІЇ ПОРУШЕНЬ АДАПТАЦІЇ У СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • O. V. Kioseva Український науково-дослідний інститут соціальної і судової психіатрії та наркології, м. Київ

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2016.2.6740

Ключові слова:

порушення адаптації, студенти, молодь, стрес, університет, т’ютор.

Анотація

Мета – розробити психоосвітній психотерапевтичний інтерактивний тренінг із т'юторським супроводом для надання своєчасної медико-соціальної допомоги молодим людям із порушенням та розладами адаптації.

Матеріали і методи. Проведено аналіз психічного стану 1076 студентів університету, визначено взаємозв’язок рівня виразності психопатологічної симптоматики, життєстійкості та ставлення респондентів із порушенням адаптації до університету. У дослідженні застосовувалися інформаційно-аналітичний, клініко-анамнестичний, клініко-психопатологічний, психодіагностичний, математико-статистичний методи.

Результати. Доведено, що у 12,5% студенток молодших курсів університету психічний дистрес включав субклінічний рівень проявів дезадаптації, який містив донозологічні форми дисфункцій тривожно-депресивного, фобічного, емоційно-лабільного спектра.

Висновки. Т'юторський психоосвітній супровід є превентором розвитку порушень адаптації серед студентської молоді.

Посилання

Aleksandrovskiy YU. A. Predboleznennyye sostoyaniya i pogranichnyye psikhicheskiye rasstroystva / YU. A. Aleksandrovskiy. – Moskva: Littera (Littera), 2010. – 272 s. – (Seriya «Prakticheskiye rukovodstva»).

Berezin F. B. Psikhicheskaya i psikhofiziologicheskaya adaptatsiya cheloveka / F. B. Berezin. – L., 1988. – S. 13–21.

Volchenkova K. N. T'yutorskoye soprovozhdeniye kak osnova sub"yekt-sub"yektnykh otnosheniy t'yutora i studenta / K. N. Volchenkova // Vestnik YUUrGU. – 2013. – № 3. – S. 71–76. – (Seriya «Obrazovaniye. Pedagogicheskiye nauki»).

Yermolayev O. YU. Matematicheskaya statistika dlya psikhologov: Uchebnik / O. YU. Yermolayev. – 2-ye izd., ispr. – Moskva: Moskovskiy psikhologo-sotsial'nyy institut: Flinta, 2003. – 336 s. – (Seriya «Biblioteka psikhologa»). – S. 29–52.

Kioseva Ye.V. Adaptivnyy keys-menedzhment preventivnogo protsessa addiktivnogo povedeniya u studentov / Ye. V. Kioseva // Líki Ukraí̈ni Plyus. – 2015. – № 4 (80). – S. 85–87.

Kozhina G. M. Díagnostika porushen' adaptatsíí̈ u studentív molodshikh kursív vnz / G. M. Kozhina, M. V. Markova // Materíali nauk.-prakt. konf. z mízhnar. uch., prisvyachenoí̈ 150-ríchchyu kurortu «Berezovs'kí míneral'ní vodi» ta 50-ríchchyu kafedri psikhoterapíí̈ KHMAPO (Kharkív, Berezovs'kí Míneral'ní vodi, 10–12 zhovt. 2012 r.). – T. 2 : Suchasní metodi díagnostiki, líkuvannya í reabílítatsíí̈ psikhíchnikh í somatichnikh rozladív psikhogennogo pokhodzhennya (XV Platonívs'kí chitannya). – Kharkív, 2012. – S. 117–118.

Kokambo YU. D. T'yutorstvo kak novaya forma vzaimodeystviya uchastnikov obrazovatel'nogo protsessa / YU. D. Kokambo, O. V. Skorobogatova // Vestnik Amurskogo gos. un-ta. – 2013. – № 60. – S. 111–115. – (Seriya «Gumanitarnyye nauki»).

Krasnova V. V. Sotsial'naya trevozhnost' i studencheskaya dezadaptatsiya [Elektronnyy resurs] / V. V. Krasnova, A. B. Kholmogorova // Psikhologicheskaya nauka i obrazovaniye: yelektron. nauch. zhurn. – 2011. – № 1. – S. 1–15. – Rezhim dostupa: http://www.psyedu.ru. – Nazvaniye s ekrana.

Lang T.A. Kak opisyvat' statistiku v meditsine. Annotirovannoye rukovodstvo dlya avtorov, redaktorov i retsenzentov / T.A. Lang, M. Sesik; per. s angl. pod.red. V.P. Leonova. – M.: Prakticheskaya meditsina, 2011. – 480s.:il. – S 29.

Loginov I. A. Prostranstvo lichnostnogo i professional'nogo razvitiya studencheskoy molodezhi / I. A. Loginov, A. YU. Belogurov, M. A. Kulygina // Vyssheye obrazovaniye v Rossii. – 2016. – № 4. – S. 128–135.

Madzhuga A. G. Zdorov'yesozidayushchaya pedagogika: novaya nauchnaya paradigma v sovremennom obrazovanii : monografiya / A. G. Madzhuga, I. A. Sinitsina. – Sterlitamak–Sankt-Peterburg : SF FGBOU VPO «Bashkirskiy gosudarstvennyy universitet», Sankt-Peterburgskiy gosudarstvennyy universitet, 2013. – 394 s.

Osin Ye. N. Faktornaya struktura kratkoy versii Testa zhiznestoykosti / Ye. N. Osin // Organizatsionnaya psikhologiya. – 2013. – T.3. - №3. – S. 42-60.

Professiya «t'yutor» / T. M. Kovaleva, Ye. I. Kobyshcha, S. YU. Popova (Smolik) [i dr.]. – Moskva–Tver' : SFK-ofis, 2012. – 246 s.

Serebrovskaya T. B. T'yutorstvo v kontekste modernizatsii vysshey shkoly / T. B. Serebrovskaya // Vestnik OGU. – 2011. – № 5. – S. 14.

Tamrazyan N. A. Tekhnologii adaptatsii studentov-pervokursnikov. Sotsial'nyye i psikhologicheskiye resursy sluzhby t'yutorov v sisteme adaptatsii i soprovozhdeniya studentov / N. A. Tamrazyan, K. N. Volchenkova // Sbornik statey nauchno-prakticheskoy konferentsii 24 noyabrya 2014 g. – Barnaul : Izd-vo OOO «Altay-Tsiklon», 2014. – S. 47–49.

Tarabrina N. V. Praktikum po psikhologii posttravmaticheskogo stressa / N. V. Tarabrina. – SPb: Piter, 2001. – S. 146–149.

Test differentsirovannoy samootsenki funktsional'nogo sostoyaniya / Doskin V. A., Lavrent'yeva N. A., Miroshnikov M. P., Sharay V. B. // Voprosy psikhologii. – 1973. – № 6. – S. 141–145.

Tret'yakova N. V. Upravleniye kachestvom zdorov'yesberegayushchey deyatel'nosti v obrazovatel'nykh uchrezhdeniyakh : monografíya / N. V. Tret'yakova. – Yekaterinburg : Ros. gos. prof.-ped. un-t, 2013. – 128 s.

Erikson M. G. Chelovek iz Fevralya. Gipnoterapiya i razvitiye samosoznaniya lichnosti / Milton G. Erikson, Ernest L. Rossi; per. s angl. Ye. L. Dlugach. – Moskva : Nezavisimaya firma «Klass», 1995. – 133 s.

Leventhal H. The common-sense model of self-regulation of health and illness / H. Leventhal, I. Brisette, E. Leventhal // The Self-regulation of Health and Illness Behavior / Ed. by L. D. Cameron, H. Leventhal. – London : Routledge, 2012. – P. 42–65.

Planning health promotion programs. An intervention Mapping Approach / L. Kay Bartholomew, Guy S. Parcel, Gerjo Kok, Nell H. Gottlieb. – John Wsley& Sons, 2011. – 800 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-14

Як цитувати

Kioseva, O. V. (2016). Т’ЮТОРСЬКИЙ ПСИХООСВІТНІЙ СУПРОВІД ЯК ФАКТОР ПРЕВЕНЦІЇ ПОРУШЕНЬ АДАПТАЦІЇ У СТУДЕНТІВ. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (2). https://doi.org/10.11603/1681-2786.2016.2.6740

Номер

Розділ

Здоров'я населення: тенденції та прогнози