МЕТОДИ НАВЧАННЯ У СФЕРІ ГРОМАДСЬКОГО ЗДОРОВ’Я: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2025.3.15631

Ключові слова:

громадське здоров’я; методи навчання; активне навчання; перевернуте навчання; досвідне навчання; персоналізоване навчання; освітні технології; штучний інтелект в освіті.

Анотація

Мета: проаналізувати та визначити найбільш рекомендовані за ефективністю методи викладання питань сфери громадського здоров’я для навчання здобувачів формальної та неформальної освіти. Матеріали і методи. Використано аналіз наукової літератури, узагальнення освітніх практик та порівняння традиційних та інноваційних педагогічних підходів. Матеріалами дослідження слугували публікації у наукових фахових виданнях щодо методів викладання в освітньому процесі сфери громадського здоров’я. Використано бібліосемантичний та інформаційно-аналітичний методи дослідження. Результати. У ході дослідження проаналізовано сучасні методи навчання у сфері громадського здоров’я. Установлено, що найбільш ефективними є активне, перевернуте, досвідне та спільне навчання, а також використання цифрових технологій, персоналізованих підходів та інноваційних інструментів, зокрема штучного інтелекту. Такі методи сприяють формуванню професійних компетентностей, розвитку критичного мислення, комунікаційних та лідерських навичок. А інтеграція інноваційних технологій підвищує мотивацію здобувачів освіти та якість засвоєння знань. Водночас виявлено потребу в подальших дослідженнях ефективності персоналізованих і технологічно вдосконалених підходів у довгостроковій перспективі. Отримані результати підтверджують важливість комплексного використання різних методів навчання для формування практично орієнтованих навичок майбутніх фахівців. Висновки. Поєднання традиційних та інноваційних освітніх технологій дає змогу створити гнучке й ефективне навчальне середовище, яке забезпечує підготовку висококваліфікованих фахівців із громадського здоров’я, здатних відповідати на виклики сучасного суспільства. Систематичне впровадження цих методів в освітні програми може значно підвищити якість професійної підготовки та зміцнити стійкість системи охорони здоров'я у цілому.

Посилання

Improving the teaching of public health at undergraduate level in medical schools-suggested guidelines: report of a review meeting of the expert group, Kathmandu, Nepal, 10-12 August 2010. World Health Organization, 2011. 22 p.

Baker P.R.A., Carroll J.-A., Demant D. Innovative strategies for public health training in the Asia Pacific: insights from experience and evidence. Asia Pacific Journal of Public Health. 2024. URL: https://doi.org/10.1177/10105395241301817 DOI: https://doi.org/10.1177/10105395241301817

Septiani R., Baharuddin D. Transforming public health education: Exploring the implementation and impact of innovative teaching methods. Journal of Education and Health Promotion. 2024. Vol. 13, no. 1. URL: https://doi.org/10.4103/jehp.jehp_1494_23 DOI: https://doi.org/10.4103/jehp.jehp_1494_23

Persky A.M., McLaughlin J.E. The Flipped Classroom – from theory to practice in health professional education. American Journal of Pharmaceutical Education. 2017. Vol. 81, no. 6. P. 118. URL: https://doi.org/10.5688/ajpe816118 DOI: https://doi.org/10.5688/ajpe816118

Akparibo R., Osei-Kwasi H.A., Asamane E.A. Flipped learning in the context of postgraduate public health higher education: a qualitative study involving students and their tutors. International Journal of Educational Technology in Higher Education. 2021. Vol. 18, no. 1. URL: https://doi.org/10.1186/s41239-021-00294-7 DOI: https://doi.org/10.1186/s41239-021-00294-7

Howard S.W., Scharff D.P., Loux T.M. Flipping Classrooms in a school of public health. Frontiers in Public Health. 2017. Vol. 5. URL: https://doi.org/10.3389/fpubh.2017.00073 DOI: https://doi.org/10.3389/fpubh.2017.00073

McLean S.F. Case-Based learning and its application in medical and health-care fields: a review of worldwide literature. Journal of Medical Education and Curricular Development. 2016. Vol. 3. P. JMECD.S20377. URL: https://doi.org/10.4137/jmecd.s20377 DOI: https://doi.org/10.4137/JMECD.S20377

Pham C.N., Cunningham S.D., Humphries D.L. Action learning and public health pedagogy: Student reflections from an experiential public health course. Frontiers in Public Health. 2023. Vol. 11. URL: https://doi.org/10.3389/fpubh.2023.1128705 DOI: https://doi.org/10.3389/fpubh.2023.1128705

Перцева Т.О., Саніна Н.А., Турлюн Т.С. Інтерактивні технології в освіті: цифрові інструменти для активного навчання здобувачів вищої освіти. Медична освіта. 2025. № 1. С. 78–82. URL: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15376 DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15376

Personalised learning model for academic leveling and improvement in higher education / L.S. Hernandez Cardenas et al. Australasian Journal of Educational Technology. 2022. P. 72–84. URL: https://doi.org/10.14742/ajet.7084 DOI: https://doi.org/10.14742/ajet.7084

Personalised learning in higher education for health sciences: a scoping review / M. Ali et al. BMC medical education. 2025. Vol. 25, no. 1. URL: https://doi.org/10.1186/s12909-025-07565-1 DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-025-07565-1

Enhancing public health education through smart learning environments: integrating technology and pedagogy /S. M. Patrick et al. Medical Science Educator. 2025. URL: https://doi.org/10.1007/s40670-025-02408-6 DOI: https://doi.org/10.1007/s40670-025-02408-6

Merino-Campos C. The impact of artificial intelligence on personalized learning in higher education: a systematic review. Trends in Higher Education. 2025. Vol. 4, no. 2. P. 17. URL: https://doi.org/10.3390/higheredu4020017 DOI: https://doi.org/10.3390/higheredu4020017

Bayly-Castaneda K., Ramirez-Montoya M.-S., Morita-Alexander A. Crafting personalized learning paths with AI for lifelong learning: a systematic literature review. Frontiers in Education. 2024. Vol. 9. URL: https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1424386 DOI: https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1424386

Exploring the influence of artificial intelligence integration on personalized learning: A cross-sectional study of undergraduate medical students in the United Kingdom / K. Sunmboye et al. BMC Medical Education. 2025. Vol. 25, no. 1. URL: https://doi.org/10.1186/s12909-025-07084-z DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-025-07084-z

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-20

Як цитувати

БРИЧ, В. В. (2025). МЕТОДИ НАВЧАННЯ У СФЕРІ ГРОМАДСЬКОГО ЗДОРОВ’Я: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (3), 6–11. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2025.3.15631

Номер

Розділ

Громадське здоров’я