ВПЛИВ СУЧАСНИХ ҐАДЖЕТІВ НА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2023.3.14218Ключові слова:
ґаджети, ґаджетозалежність, діти, підлітки, здоров’я, соціальні мережі, мобільний телефон, комп’ютерАнотація
Мета: дослідити основні проблеми впливу ґаджетів на здоров’я дітей та підлітків.
Матеріали і методи. У дослідженні брали участь 80 школярів середнього та старшого підліткового віку (11–17 років, з них 43 дівчини та 37 хлопців) Кам’янківської ЗОШ I–III ступенів Тернопільського району Тернопільської області.
Результати. У результаті дослідження встановлено, що 40 % дітей та підлітків не контролюють час проведення з телефоном, 92,5 % школярів використовують ґаджети кожного дня. Учні в переважній більшості використовують різні ґаджети для користування соціальними мережами та для спілкування з друзями по мобільному зв’язку та в Інтернеті. Значно рідше ґаджети використовуються для читання електронних книг та навчання.
Із проведеного нами анкетування видно, що майже половина учнів часто полюбляє грати в комп’ютерні ігри (47,5 %), у той час майже 24 % дітей та підлітків відповіли, що практично ніколи не грають у комп’ютерні ігри. 50 % дітей та підлітків відповіли, що батьки не забороняють їм грати в комп’ютерні ігри, що звичайно не може не засмучувати. Про деяку ґаджетозалежність свідчить і те, що велика кількість опитаних учнів відповіла, що вони часто відкладають виконання домашніх завдань, щоб пограти за комп’ютером або телефоном (55 %).
Також ми з’ясували, що 30 % дітей та підлітків часто втомлюються, занадто довго граючи в телефоні або комп’ютері, 37,5 % – втомлюються часто, однак майже 24 % дітей сказали, що не втомлюються ніколи.
Висновки. У результаті дослідження ми встановили, що великий відсоток учнів не контролює час, який вони витрачають на телефон. Понад 90 % дітей та підлітків використовують ґаджети кожного дня, що було абсолютно очікувано. Найбільше діти та підлітки полюбляють користуватися соціальними мережами, однак дуже мало учнів використовують ґаджети для навчання. Майже половина опитаних учнів грає в комп’ютерні ігри. Ще один негативний висновок ми отримали в результаті анкетування про те, що 63 % батьків ніколи не забороняють дітям грати в комп’ютерні ігри.
Посилання
Bondar, O.M. (2019). Hadzhetomaniia: chy varto perezhyvaty za molode pokolinnia [Gadgetomania: is it worth worrying about the younger generation]. Rivne: RUH [in Ukrainian].
Karpuk, Yu.Ya., & Hoshovska, D.T. (2019). Problema hadzhet-zalezhnosti u suchasnomu sviti [The problem of gadget addiction in the modern world]. Osobystist i suspilstvo: metodolohiia ta praktyka suchasnoi psykholohii – Personality and society: methodology and practice of modern psychology. Proceedings of the VI International science-practice internet conference [in Ukrainian].
Sbitnieva, I.S. (2015). Diahnoz – internet-zalezhnist pidlitka [The diagnosis is Internet addiction of a teenager]. Pedahohichnyi almanakh – Pedagogical almanac, 27, 223-227 [in Ukrainian].
Simovych, O.H. (2015). Psykholohichni osoblyvosti proiavu psykhichnykh staniv u ditei molodshoho shkilnoho viku [Psychological features of the manifestation of mental states in children of younger school age]. Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky – Actual problems of sociology, psychology, pedagogy, 2(27), 69-77 [in Ukrainian].
Stalin, P., Abraham, S.B., Kanimozhy, K., Prasad, R.V., Singh, Z., & Purty, A.J. (2016). Mobile phone usage and its health effects among adults in a semi-urban area of Southern India. J. Clin. Diagn. Res., 10(1), LC14. PMid:26894095 PMCid:PMC4740623. DOI 10.7860/JCDR/2 016/16576.7074 9.
Revathi, K.S., Nair, S., & Achuthan, A. (2020). Influence of technological gadgets on health and lifestyle of medico. Natl. J. Physiol. Pharm. Pharmacol., 10(3), 201-205.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).