АНАЛІЗ ПРОГРАМ PROMs І PREMs У ЗАКЛАДАХ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

Автор(и)

  • Н. В. Харченко Полтавський державний медичний університет, м. Полтава, Україна
  • О. В. Харченко Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, м. Полтава, Україна
  • Т. В. Плужнікова Полтавський державний медичний університет, м. Полтава, Україна
  • Н. В. Мартиненко Полтавський державний медичний університет, м. Полтава, Україна
  • А. В. Костріков Полтавський державний медичний університет, м. Полтава, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2022.1.13072

Ключові слова:

показники досвіду, показники результатів, медична допомога, орієнтована на пацієнта

Анотація

Мета: проаналізувати дані літературних джерел щодо використання анкет PREMs (показники досвіду, про які повідомляють пацієнти) та PROMs (показники результатів, про які повідомляють пацієнти) і визначити їх роль у покращенні поточних клінічних послуг та розробки подальших послуг як на користь пацієнтів, так і надавачів послуг.

Матеріали і методи. Проведено аналіз літературних джерел щодо використання анкет PREMs (показники досвіду, про які повідомляють пацієнти) і PROMs (показники результатів, про які повідомляють пацієнти). Використано бібліосемантичний (вивчення фахової сучасної міжнародної літератури з досліджуваної проблеми) та аналітичний методи дослідження.

Результати. Програми PROMs і PREMs доповнюють традиційні показники результатів і дають змогу краще зрозуміти результати та ефективність медичної допомоги. PROMs (показники результатів, які повідомляють пацієнти) і PREMs (показники досвіду, які повідомляють пацієнти) – це заходи, які забезпечують орієнтований на пацієнта погляд на медичну допомогу. Програми PROMs дозволяють клініцистам отримати уявлення про вплив хвороби та лікування на їх спосіб життя та якість життя. PREMs є життєздатним і надійним рішенням для оцінки заходів процесу та оцінки якості допомоги.

Висновок. Клініцисти визнали, що високоякісна клінічна допомога вимагає від пацієнтів надавати інформацію, що стосується їхніх почуттів, їх симптомів та наслідків методів лікування, які вони застосували.

Біографії авторів

Н. В. Харченко, Полтавський державний медичний університет, м. Полтава, Україна

доктор медичних наук, професор кафедри біології і основ здоров’я людини Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка МОН України

О. В. Харченко, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, м. Полтава, Україна

кандидат медичних наук, старший викладач кафедри соціальної медицини, громадського здоров’я, організації та економіки охорони здоров’я з лікарсько-трудовою експертизою Полтавського державного медичного університету МОЗ України

Т. В. Плужнікова, Полтавський державний медичний університет, м. Полтава, Україна

кандидат медичних наук, старший викладач кафедри соціальної медицини, громадського здоров’я, організації та економіки охорони здоров’я з лікарсько-трудовою експертизою Полтавського державного медичного університету МОЗ України

Н. В. Мартиненко, Полтавський державний медичний університет, м. Полтава, Україна

кандидат медичних наук, викладач кафедри соціальної медицини, громадського здоров’я, організації та економіки охорони здоров’я з лікарсько-трудовою експертизою Полтавського державного медичного університету МОЗ України

А. В. Костріков, Полтавський державний медичний університет, м. Полтава, Україна

кандидат медичних наук, доцент кафедри соціальної медицини, громадського здоров’я, організації та економіки охорони здоров’я з лікарсько-трудовою експертизою Полтавського державного медичного університету МОЗ України

Посилання

Vymiryuvannya dosvidu patsiyent (PREMs) [Measuring patient experience (PREMs)]. Retrieved from: https://www.talkinghealthtech.com/glossary/patient-reported-experience-measures-prems [in Ukrainian].

Hospitalna shkala tryvohy i depresiyi (HADS) [Hospital scale of anxiety and depression (HADS)]. Retrieved from: https://mozok.ua/depressiya/testy/item/2711-gosptalna-shkala-trivogi--depres-HADS [in Ukrainian].

Everything you need to know about PROMs and PREMs. Retrieved from: https://www.remecare.eu/blog/everything-you-need-to-know-about-proms-and-prems.

Hear from michael porter on ichom’s history, strategy and structure. Retrieved from: https://www.ichom.org/mission/#definition-success.

Charlotte Kingsley, & Sanjiv Patel. Patient-reported outcome measures and patientreported experience measure. Retrieved from: https://academic.oup.com/bjaed/article/17/4/137/2999278.

Ellen Nolte, Sherry Merkur, & Anders Anell Achieving. (2020). Person-Centred Health Systems Evidence, Strategies and Challenges, European Observatory on Health Systems and Policies. Cambridge University Press, UK.

Numeric Rating Scale. Retrieved from: https://www.sciencedirect.com/topics/medicine-and-dentistry/numeric-rating-scale#.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-07

Як цитувати

Харченко, Н. В., Харченко, О. В., Плужнікова, Т. В., Мартиненко, Н. В., & Костріков, А. В. (2022). АНАЛІЗ ПРОГРАМ PROMs І PREMs У ЗАКЛАДАХ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (1), 29–34. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2022.1.13072

Номер

Розділ

Організація медичної допомоги