СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ПСИХІАТРІЯ»

Автор(и)

  • O. P. Venger Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • O. Ye. Smashna Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • L. M. Sas Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • Yu. I. Mysula Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • V. S. Bilous Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • O. O. Lyuta Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна
  • T. P. Gusyeva Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/1681-2786.2020.1.11209

Ключові слова:

післядипломна освіта, лікар-інтерн, психіатрія

Анотація

Мета: систематизувати та удосконалити навчальні та практичні аспекти підготовки лікарів-інтернів за спеціальністю «Психіатрія».

Матеріали і методи. Використовуючи бібліосемантичний метод та метод системного аналізу, вивчено норма­тивно-правову базу з питань післядипломної підготовки спеціалістів лікарів-інтернів за спеціальністю «Психіатрія».

Результати. Висвітлено сучасні підходи до забезпечення підготовки лікарів-інтернів за спеціальністю «Психіат­рія». Працівники кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України активно удосконалюють підготовку майбутніх лікарів-психіатрів для втілення концепції «lifelong learning», тобто забезпечення безперервності освітнього процесу.

Традиційно основною метою підготовки є удосконалення професійних навичок з основних розділів психіатрії, вивчення клініки та діагностики психічних розладів, методів їх лікування, реабілітації та профілактики. Виконання курсів навчальної програми інтернами на базі стажування досягається шляхом їх практичної лікарської діяльності під керівництвом безпосереднього керівника інтернів у спеціалізованих відділеннях з впровадженням швейцарського досвіду психіатричної допомоги для пацієнтів з психічними розладами. Особливу увагу приділяють мотивації інтернів, оскільки вона корелює із самооцінкою та рівнем домагань особистості, визначає потенційні можливості особистості, активність або пасивність суб’єкта в професійній діяльності та професійний розвиток спеціаліста.

Лікарі-інтерни на кафедрі психіатрії долучаються до участі в об’єктивному структурованому клінічному іспиті, що позитивно впливає на рівень клінічної обізнаності інтернів.

Висновки. Такі напрямки удосконалення післядипломної освіти змінюють парадигму ставлення до психічно хворих, їх статус у суспільстві, пропагують толерантність та терпимість.

Біографії авторів

O. P. Venger, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

O. Ye. Smashna, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

кандидат медичних наук, доцент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

L. M. Sas, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

кандидат медичних наук, доцент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Yu. I. Mysula, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

кандидат медичних наук, доцент кафедри психіатрії, наркології та медичної психо­логії Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

V. S. Bilous, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

кандидат медичних наук, асистент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

O. O. Lyuta, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

кандидат медичних наук, асистент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

T. P. Gusyeva, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, м. Тернопіль, Україна

кандидат психологічних наук, асистент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Посилання

Vysochyna I.L., Kramarchuk, V.V., Rosytska, O.A., & Aharkov, S.F. (2016). Aktyvni formy navchannia yak sposib motyvatsii likariv-interniv. [Active forms of teaching as a way of motivating interns]. Aktualni problemy rozvytku osvity i nauky v umovakh hlobalizatsii. Materialy vseukrainskoi naukovoi konferentsii – Actual Problems of Development of Education and Science in the Conditions of Globalization. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific Conference, 1 (2), 227 [in Ukrainian].

Bobruk, S.V. (2018). Shliakhy pokrashchennia navchannia z metoiu poperedzhennia psykhoemotsiinykh porushen u studentiv-medykiv vyshchykh medychnykh zakladiv [Ways of improving education with the aim of prevention of psycho-emotional violations in medical students of higher medical institutions]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 8-10. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8679 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8679

Lukashchuk, L. Shveitsarska model okhorony psykhichnoho zdorovia – v Ukraini [The Swiss model of mental health – in Ukraine]. Vseukrainska medychna hazeta “Vashe zdorovia” – All-Ukrainian Medical Newspaper “Your Health”, 51-52, 22-23. Retrieved from: https://issuu.com/vzkievua/docs/vz_51-52_2018 [in Ukrainian].

Myronenko, O.I. (2007). Motyvatsiia pisliadyplomnoho navchannia v internaturi z khirurhii [Motivation of postgraduate training in internship in surgery]. Aktualni problemy suchasnoi medytsyny: Visnyk ukrainskoi medychnoi stomatolohichnoi akademii – Topical Problems of Modern Medicine: Bulletin of the Ukrainian Medical Dental Academy, 4, 313-314 [in Ukrainian].

(2008). Metodychni rekomendatsii dlia kerivnykiv baz stazhuvannia z pidhotovky likariv-interniv za spetsialnistiu “Psykhiatriia” [Methodical recommendations for the heads of internship bases for the training of interns in the specialty of Psychiatry]. Lviv. Retrieved from: http://mediku.com.ua/metodichni-rekomendaciyi-dlya-kerivnikiv-baz-stajuvannya-z-pid-v2.html [in Ukrainian].

Venger, O., Husyeva, T., Mysula, Y., Sas, L., Smashna, O., Bilous, V., LiutaO., & Nestorovysch, Y. (2018). Motyvatsiia dosiahnennia yak vazhlyvyi chynnyk uspishnoho profesiinoho stanovlennia studentiv-medykiv [Motivation of achievement as an important factor of successful professional development of medical students]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 31-35. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.9388 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.9388

Nykonenko, O.S., Shapoval, S.D., & Dmytriieva S.M. (2018). Suchasni formy orhanizatsii pisliadyplomnoho navchannia ta bezperepvnoho profesiinoho rozvytku medychnykh pratsivnykiv [Modern forms of organization of postgraduate education and continuous professional development of medical specialist]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 92-95. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8963 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8963

Paliichuk, I.V. (2014). Formuvannia profesiinoi komunikatyvnoi kultury likariv-interniv na pisliadyplomnomu etapi navchannia [Formation of a professional communicative culture of interns at the postgraduate stage of study ]. Ukrainskyi stomatolohichnyi almanakh – Ukrainian Dental Almanac, 3, 103-106 [in Ukrainian].

Pro psykhiatrychnu dopomohu: Zakon Ukrainy №1489-III vid 22.02.2000 r. zi zminamy 2016 r. [On Psychiatric Assistance: Law of Ukraine No. 1489-ІІІ dated 22.02.2000, amended in 2016]. Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1489-14. [in Ukrainian].

Rozporiadzhenniam Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 27 hrudnia 2017 r. № 1018-r. Kontseptsiia rozvytku okhorony psykhichnoho zdorovia v Ukraini na period do 2030 roku [By the Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated December 27, 2017 No. 1018-r. The concept of the development of mental health in Ukraine up to 2030]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1018-2017-%D1%80 [in Ukrainian].

Yurieva, L.M., Nosov, S.H., & Nikolenko, A.Ye. (2018). Pisliadyplomna pidhotovka z fakhu “Psykhiatriia” u profilaktytsi syndromu emotsiinoho vyhorannia [Postgraduate training in Psychiatry in the prevention of emotional burnout syndrome amoneg psychiatrists]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 82-84. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8896 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8896

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-25

Як цитувати

Venger, O. P., Smashna, O. Y., Sas, L. M., Mysula, Y. I., Bilous, V. S., Lyuta, O. O., & Gusyeva, T. P. (2020). СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ПСИХІАТРІЯ». Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, (1), 61–66. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2020.1.11209

Номер

Розділ

Підготовка медичних кадрів