ВИВЧЕННЯ РІВНЯ ЗНАНЬ І ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ФАХІВЦІВ ОФТАЛЬМОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ ТА ЇХ ОСВІТНІ ПОТРЕБИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2017.4.8657Ключові слова:
фахівці-офтальмологи, рівень кваліфікації, форми підвищення кваліфікації, професійне удосконалення, освітні потреби.Анотація
Мета: визначення рівня кваліфікації лікарів офтальмологічного профілю та їх сучасних інформаційно-освітніх потреб.
Матеріали і методи. Використано бібліографічний, соціологічний, медико-статистичний та інформаційно-аналітичний методи.
Результати. Високо оцінюють рівень своєї кваліфікації 65,2±3,3 на 100 опитаних фахівці офтальмологічного профілю, низько – 12,4±2,3, утрималися від оцінки 22,3±2,9.
Більше половини респондентів відвідували курси підвищення кваліфікації 1 раз на 5 років. При цьому, 18,6±2,7 на 100 опитаних робили це 2 і більше разів на рік, тоді як менше 1 разу на 5 років – 12,4±2,3, а 12,9±2,3 їх взагалі не проходили. Причинами низької частоти підвищення кваліфікації є неможливість відриву від роботи (42,2±3,3 на 100 опитаних), зменшення заробітку на період навчання (13,8±2,3), високу вартість витрат на проживання та дорогу (26,6±3,0), високу вартість деяких форм підвищення кваліфікації на комерційній основі (74,3±3,0).
Підтвердили потребу у підвищенні кваліфікації 75,0±3,0 на 100 офтальмологів. Встановлено бажані форми підвищення кваліфікації лікарів офтальмологічного профілю.
Висновки. Отримані результати щодо кваліфікації лікарів, їх сучасних інформаційно-освітніх потреб є важливою передумовою обґрунтування заходів з удосконалення надання офтальмологічної допомоги населенню.Посилання
Matalipova, A., Karp, L., Potapchuk, T., Seisebayeva, B. (2015). Problems of enhancing postgraduate education of the doctors in the rural healthcare Service. Clinical Medicine of Kazakhstan, 1, 40-44.
Agranovich, N.V., Khodzhayan, A.B., Sokhach, A.Ya., & Shchetinin, E.V. (2012). Distantsionnoye obuchenie kak sovremennaya forma obucheniya meditsinskikh kadrov [Distance learning as a modern form of teaching medical personnel]. Meditsinkiy vestnik Severnogo Kavkaza – Medical Herald of the North Caucasus, 2, 90-92 [in Russian].
Andrusha, A.B. (2015). Dokazatelnaya medistina kak neobkhodimyy element povisheniya kvalifikatsii vracha na raznykh etapakh poslediplomnogo obrazovaniya [Evidence-based medicine as a necessary element for improving the qualifications of the doctor at different stages of postgraduate education. Modern trends in the development of pedagogical technologies in medical education]. Vuzovskaya pedagogika: materialy konf. Krasnoyarsk: tip. KrasGMU [in Russian].
Bobrov, A.E. (2008). Aktualnye problemy poslediplomnogo obrazovaniya v psikhiatrii [Actual problems of postgraduate education in psychiatry]. Sotsialnaya i klinicheskaya psikhiatriya – Social and Clinical Psychiatry, 4, 77-81 [in Russian].
Voronenko, Yu.V. (2011). Dystantsiine navchannia v rezhymin online: novi mozhlyvosti dlia profesiinoho rozvytku, novi perspektyvy [Distance learning online: new opportunities for professional development, new perspectives]. Ukr. med. Chasopys – Ukrainian Medical Herald, 3 (83), 26 [in Ukrainian].
Voronenko, Yu.V., & Mintser, O.P. (2015). Yedynyi medychnyi (farmatsevtychnyi) osvitnii prostir – stratehiia, rehionalni ta lokalni rishennia [The only medical (pharmaceutical) educational space is a strategy, regional and local solutions]. Med. osvita – Medical Education, 2, 86-88 [in Ukrainian].
Hruzieva, T.S., & Puzanova, O.H. (2015). Treninhy fakhivtsiv pervynnoi lanky okhorony zdorovia z pytan dokazovoi profilaktyky: orhanizatsiini ta metodolohichni zasady [Trainings of primary health care professionals on evidence-based prevention: organizational and methodological principles]. Liky Ukrainy Plius – Medicines of Ukraine Plus, [E-edition], 2 (23), 38-42, URL: http://www.health-medix.com/articles/liki_ukr_plus/2015-07-10/17.pdf. [in Ukrainian].
Dolzhenko, M.N., & Bender, Robert. (2014). Distantsionnoe obuchenie v sisteme meditsinskogo poslediplomnogo obrazovaniya v Ukraine [Distance education in the system of medical postgraduate education in Ukraine]. Zb. nauk. prats spivrobitnykiv KMPAO im. P.L. Shupyka – Collection of Scientific Works of Employees of KMAPE by P.L. Shupyka. Kyiv [in Ukrainian].
Erichev, V.V., Nizhnik, V.G., Aksenova, T.V., Maryanenko, L.M., Stolyar, R.I., & Dragan, E.V. (2016). Problemy poslediplomnogo obrazovaniya vrachey-stomatologov obshchey praktiki [Problems of postgraduate education of general practitioners of dentistry]. Mezhdunarodnyy zhurnal prikladnikh I fundamentalnykh issledovaniy – International Journal of Applied and Fundamental Research, 4-1, 132-135 [in Russian].
Lopatina, A.B. (2016). Povysheniya kachestva obucheniya vrachey obshchey praktiki [Improving the quality of training of general practitioners]. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya – Modern Problems of Science and Education, 4. – Retrieved from: URL: https://www.science-education.ru/en/article/view?id=24961 [in Russian].
Melnyk, V.V., Hruzeva, T.S., & Shyrbokov, V.P. (2015). Udoskonalennia kadrovoho zabezpechennia systemy hromadskoho zdorovia Ukrainy fakhivtsiamy mikrobiolohichniho profiliu v umovakh reformuvannia [Improvement of staffing of the public health system of Ukraine by specialists of the microbiological profile in the conditions of reform]. Liky Ukrainy Plius – Medicines of Ukraine Plus, 2 (23), 43-46 [in Ukrainian].
Peshev, L.P., & Lyalichkina, N.A. (2015). Problemy I puti optimizatsii poslediplomnogo obrazovaniya vrachey v Rosii [Problems and ways of optimization of postgraduate education of doctors in Russia]. Fundamentalnye issledovaniya – Fundamental Research, 2-24, 5508-5511 [in Russian].
Snezhitskiy, V.A. (2011). Ispolzovanie informatsionnykh obrazovatelnykh yekhnologiy i elektronnykh sredstv obucheniya v vuze [The use of informational educational technologies and electronic learning tools at the university]. Mat-ly nauchno-metod. Konf. Grodno – International Scientific Method. Conference Grodno, 3-5 [in Russian].
Timoshilov, V.I. (2015). Informatsyonno-obrazovatelnye potrebnosti vrachey v voprosakh antinarkoticheskoy politiki [Information and educational needs of doctors in the issues of anti-drug policy]. Mezhdunarodnyy nauchno-issledovatelskiy zhurnal – International Scientific Journal, 9 (51), 87-91 [in Russian].
Tyshchenko, N.S. Bakai, N.M. Kazytska, & Plekhanova, T.M. (2010). Aktualni pytannia vprovadzhennia pryntsypiv dokazovoi medytsyny na etapi pisliadyplomnoi osvity [Actual issues of the introduction of evidence-based medicine at the postgraduate education stage]. Zaporozhskiy meditsinskiy zhurnal – Zaporizhzhia Medical Journal, 12, 3, 122-124 [in Ukrainian].
Shcherbinska, O.S. (2016). Shliakhy optymizatsii bezperervnoho profesiinoho rozvytku likaria [Ways of optimization of continuous professional development of a doctor]. Health of woman, 8 (114), 119-120 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).