Т’ЮТОРСЬКИЙ ПСИХООСВІТНІЙ СУПРОВІД ЯК ФАКТОР ПРЕВЕНЦІЇ ПОРУШЕНЬ АДАПТАЦІЇ У СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/1681-2786.2016.2.6740Ключові слова:
порушення адаптації, студенти, молодь, стрес, університет, т’ютор.Анотація
Мета – розробити психоосвітній психотерапевтичний інтерактивний тренінг із т'юторським супроводом для надання своєчасної медико-соціальної допомоги молодим людям із порушенням та розладами адаптації.
Матеріали і методи. Проведено аналіз психічного стану 1076 студентів університету, визначено взаємозв’язок рівня виразності психопатологічної симптоматики, життєстійкості та ставлення респондентів із порушенням адаптації до університету. У дослідженні застосовувалися інформаційно-аналітичний, клініко-анамнестичний, клініко-психопатологічний, психодіагностичний, математико-статистичний методи.
Результати. Доведено, що у 12,5% студенток молодших курсів університету психічний дистрес включав субклінічний рівень проявів дезадаптації, який містив донозологічні форми дисфункцій тривожно-депресивного, фобічного, емоційно-лабільного спектра.
Висновки. Т'юторський психоосвітній супровід є превентором розвитку порушень адаптації серед студентської молоді.
Посилання
Aleksandrovskiy YU. A. Predboleznennyye sostoyaniya i pogranichnyye psikhicheskiye rasstroystva / YU. A. Aleksandrovskiy. – Moskva: Littera (Littera), 2010. – 272 s. – (Seriya «Prakticheskiye rukovodstva»).
Berezin F. B. Psikhicheskaya i psikhofiziologicheskaya adaptatsiya cheloveka / F. B. Berezin. – L., 1988. – S. 13–21.
Volchenkova K. N. T'yutorskoye soprovozhdeniye kak osnova sub"yekt-sub"yektnykh otnosheniy t'yutora i studenta / K. N. Volchenkova // Vestnik YUUrGU. – 2013. – № 3. – S. 71–76. – (Seriya «Obrazovaniye. Pedagogicheskiye nauki»).
Yermolayev O. YU. Matematicheskaya statistika dlya psikhologov: Uchebnik / O. YU. Yermolayev. – 2-ye izd., ispr. – Moskva: Moskovskiy psikhologo-sotsial'nyy institut: Flinta, 2003. – 336 s. – (Seriya «Biblioteka psikhologa»). – S. 29–52.
Kioseva Ye.V. Adaptivnyy keys-menedzhment preventivnogo protsessa addiktivnogo povedeniya u studentov / Ye. V. Kioseva // Líki Ukraí̈ni Plyus. – 2015. – № 4 (80). – S. 85–87.
Kozhina G. M. Díagnostika porushen' adaptatsíí̈ u studentív molodshikh kursív vnz / G. M. Kozhina, M. V. Markova // Materíali nauk.-prakt. konf. z mízhnar. uch., prisvyachenoí̈ 150-ríchchyu kurortu «Berezovs'kí míneral'ní vodi» ta 50-ríchchyu kafedri psikhoterapíí̈ KHMAPO (Kharkív, Berezovs'kí Míneral'ní vodi, 10–12 zhovt. 2012 r.). – T. 2 : Suchasní metodi díagnostiki, líkuvannya í reabílítatsíí̈ psikhíchnikh í somatichnikh rozladív psikhogennogo pokhodzhennya (XV Platonívs'kí chitannya). – Kharkív, 2012. – S. 117–118.
Kokambo YU. D. T'yutorstvo kak novaya forma vzaimodeystviya uchastnikov obrazovatel'nogo protsessa / YU. D. Kokambo, O. V. Skorobogatova // Vestnik Amurskogo gos. un-ta. – 2013. – № 60. – S. 111–115. – (Seriya «Gumanitarnyye nauki»).
Krasnova V. V. Sotsial'naya trevozhnost' i studencheskaya dezadaptatsiya [Elektronnyy resurs] / V. V. Krasnova, A. B. Kholmogorova // Psikhologicheskaya nauka i obrazovaniye: yelektron. nauch. zhurn. – 2011. – № 1. – S. 1–15. – Rezhim dostupa: http://www.psyedu.ru. – Nazvaniye s ekrana.
Lang T.A. Kak opisyvat' statistiku v meditsine. Annotirovannoye rukovodstvo dlya avtorov, redaktorov i retsenzentov / T.A. Lang, M. Sesik; per. s angl. pod.red. V.P. Leonova. – M.: Prakticheskaya meditsina, 2011. – 480s.:il. – S 29.
Loginov I. A. Prostranstvo lichnostnogo i professional'nogo razvitiya studencheskoy molodezhi / I. A. Loginov, A. YU. Belogurov, M. A. Kulygina // Vyssheye obrazovaniye v Rossii. – 2016. – № 4. – S. 128–135.
Madzhuga A. G. Zdorov'yesozidayushchaya pedagogika: novaya nauchnaya paradigma v sovremennom obrazovanii : monografiya / A. G. Madzhuga, I. A. Sinitsina. – Sterlitamak–Sankt-Peterburg : SF FGBOU VPO «Bashkirskiy gosudarstvennyy universitet», Sankt-Peterburgskiy gosudarstvennyy universitet, 2013. – 394 s.
Osin Ye. N. Faktornaya struktura kratkoy versii Testa zhiznestoykosti / Ye. N. Osin // Organizatsionnaya psikhologiya. – 2013. – T.3. - №3. – S. 42-60.
Professiya «t'yutor» / T. M. Kovaleva, Ye. I. Kobyshcha, S. YU. Popova (Smolik) [i dr.]. – Moskva–Tver' : SFK-ofis, 2012. – 246 s.
Serebrovskaya T. B. T'yutorstvo v kontekste modernizatsii vysshey shkoly / T. B. Serebrovskaya // Vestnik OGU. – 2011. – № 5. – S. 14.
Tamrazyan N. A. Tekhnologii adaptatsii studentov-pervokursnikov. Sotsial'nyye i psikhologicheskiye resursy sluzhby t'yutorov v sisteme adaptatsii i soprovozhdeniya studentov / N. A. Tamrazyan, K. N. Volchenkova // Sbornik statey nauchno-prakticheskoy konferentsii 24 noyabrya 2014 g. – Barnaul : Izd-vo OOO «Altay-Tsiklon», 2014. – S. 47–49.
Tarabrina N. V. Praktikum po psikhologii posttravmaticheskogo stressa / N. V. Tarabrina. – SPb: Piter, 2001. – S. 146–149.
Test differentsirovannoy samootsenki funktsional'nogo sostoyaniya / Doskin V. A., Lavrent'yeva N. A., Miroshnikov M. P., Sharay V. B. // Voprosy psikhologii. – 1973. – № 6. – S. 141–145.
Tret'yakova N. V. Upravleniye kachestvom zdorov'yesberegayushchey deyatel'nosti v obrazovatel'nykh uchrezhdeniyakh : monografíya / N. V. Tret'yakova. – Yekaterinburg : Ros. gos. prof.-ped. un-t, 2013. – 128 s.
Erikson M. G. Chelovek iz Fevralya. Gipnoterapiya i razvitiye samosoznaniya lichnosti / Milton G. Erikson, Ernest L. Rossi; per. s angl. Ye. L. Dlugach. – Moskva : Nezavisimaya firma «Klass», 1995. – 133 s.
Leventhal H. The common-sense model of self-regulation of health and illness / H. Leventhal, I. Brisette, E. Leventhal // The Self-regulation of Health and Illness Behavior / Ed. by L. D. Cameron, H. Leventhal. – London : Routledge, 2012. – P. 42–65.
Planning health promotion programs. An intervention Mapping Approach / L. Kay Bartholomew, Guy S. Parcel, Gerjo Kok, Nell H. Gottlieb. – John Wsley& Sons, 2011. – 800 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).